
«ملت کربلایی» ترند سوم توییتر ایران؛
موج حماسی عاشورا در فضای مجازی
در روزهای اخیر، هشتگ #ملت_کربلایی با استقبال گسترده کاربران هرمزگان روبهرو شده و به ترند سوم توییتر در ایران تبدیل شده است.
موسی زاهدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» با اشاره به ترند هشتگ #ملت_کربلایی گفت: ملت کربلایی، همان مردمی هستند که در راه حق و عدالت ایستادهاند و امروز در فضای مجازی نیز پرچمدار این مسیر هستند. این هشتگ تنها یک ترند نیست، بلکه نشاندهنده روحیه مقاومت و عشق به اهل بیت (ع) در میان جوانان هرمزگان است.
زاهدی واکنش کاربران و تحلیل این موج مجازی مبتی از عشق و ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین (ع) را ستودنی عنوان و بیان کرد: بسیاری از کاربران با انتشار تصاویر و کلیپهای مربوط به پیادهروی اربعین و مراسم عزاداری محرم، این هشتگ را زنده نگه داشتهاند.
رئیس فضای مجازی بسیج استان هرمزگان تاکید کرد: این ترند، پاسخ طبیعی کاربران فضای مجازی هرمزگان به تبلیغات ضد دینی و انحرافی در شبکههای اجتماعی است.
زاهدی تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان تلاش میکنند با جنگ روانی، جوانان را از فرهنگ اسلامی دور کنند ترند شدن چنین پویش هایی کارایی شبکههای اجتماعی غربی را زیر سؤال میبرد و نشان میدهد که کاربران فضای مجازی هرمزگان هوشمندانه از این فضا برای ترویج آرمان های عاشورایی استفاده میکنند..
به گفته زاهدی این هشتگ نشاندهنده همبستگی مردم ایران حول محور عشق به اهل بیت (ع) است و بسیاری از پستهای مرتبط با این هشتگ به اربعین حسینی،شهدای کربلا و راهیان کربلا اختصاص یافته است.
رییس فضای مجازی بسیج هرمزگان تصریح کرد:ترند شدن #ملت_کربلایی نه یک اتفاق گذرا، بلکه بازتاب روحیه جهادی و انقلابی مردم هرمزگان است.
وی گفت: این هشتگ که نماد پیوند عمیق مردم ایران با فرهنگ عاشورایی و ارادت به امام حسین (ع) است، بار دیگر نشان داد که چگونه فضای مجازی میتواند به محلی برای زنده نگه داشتن ارزشهای انقلابی و مذهبی تبدیل شود.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!