
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش:
عدالت آموزشی، برنامه جدی دولت چهاردهم است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر تحول در شیوههای تدریس، عدالت آموزشی را مهمترین برنامه دولت چهاردهم و سنگبنای ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس ابتدایی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش، صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد) در آئین افتتاحیه دوره توانمندسازی نیروی انسانی ابتدایی با عنوان «توانا» در بندرعباس، مدرسه را در امتداد مکتب عاشورا و فضایی برای تمرین آزادگی در برابر سلطه توصیف کرد.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی سخت هرمزگان و گرمای طاقتفرسا، خلاقیت و انگیزه معلمان این خطه را ستود و گفت: «دستان سرد معلمی در گرمای سوزان، نماد اشتیاق و پویایی در آموزش است. این روحیه، نیروی محرکه آموزش ابتدایی بهشمار میرود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش در ادامه با تجلیل از سوابق علمی و مدیریتی منوچهر ضیایی، مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، حضور او را نقطه امیدی برای تحقق اهداف تربیتی و آموزشی استان دانست و افزود: در دوران حضورم در کمیته انتصابات، نگاه علمی و تربیتی ایشان، برای ما الهامبخش و قابل اتکا بود.
حکیمزاده در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش را مهمترین مؤلفه در ارتقای شاخصهای توسعه انسانی معرفی کرد و با اشاره به یافتههای پژوهشی گفت: در میان تمام عوامل مؤثر بر سلامت کودکان، سطح سواد مادران تأثیرگذارترین عامل شناخته شده است؛ این مسئله جایگاه کلیدی آموزش را حتی در عرصه بهداشت و سلامت برجسته میکند.
وی با تأکید بر عزم جدی دولت در تحول نظام آموزشی، تصریح کرد: رئیسجمهور، دکتر پزشکیان، بارها اعلام کردهاند که عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری، اولویت اصلی دولت است؛ مسئولیتی سنگین که بر دوش ما فرهنگیان قرار گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش همچنین با نقد الگوهای سنتی تدریس، بر ضرورت بهرهگیری از روشهای نوین آموزشی همچون یادگیری مشارکتی، بازیمحور، تجربی و مهارتی در دوره ابتدایی تأکید کرد و افزود: نشاندن کودک در کلاس و انتقال یکسویه محتوا، دیگر پاسخگوی نیازهای نسلی نیست که در عصر فناوری رشد میکند. یادگیری باید لذتبخش، خلاقانه و گروهی باشد.
حکیمزاده با اشاره به تحولات جهانی در حوزه آموزش، حرکت بهسوی تشکیل اجتماعات یادگیرنده، استفاده از فناوریهای نو و گیمیفیکیشن را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: نسل امروز، مخاطب منفعل نیست؛ باید با شیوههای نوین، در او انگیزه و توانمندی برای حل مسائل واقعی ایجاد کنیم.
در پایان، وی با تأکید بر اینکه دوره «توانا» صرفاً کلاس انتقال اطلاعات نیست، بلکه بستری برای تبادل تجربه، ایده و مشارکت فعال معلمان است، خاطرنشان کرد: شما معلمان، محور اصلی این تحول هستید. با بهرهگیری از ظرفیت فناوری، میتوانید تجربیات ارزشمند خود را در سطح استان و کشور به اشتراک بگذارید و نقشآفرین جریان تحول آموزشی باشید.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!