تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 572177
تاریخ انتشار:جمعه 25 تیر 1400 - 15:35| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
یادداشت؛

هویت یابی هلیاها؛ دگردیسی تدریجی نسل z و استانداردهای منقضی شده!

فهم دقیق گزاره های مربوط به هویت یابی یک نسل در قامت یک رخداد تک ساحتی قابل گزارش نیست؛ شاید تا چند دهه قبل دوره های گذار یا انتقال فرهنگ، هویت و ارتباط بین نسلی؛ حداقل با چالش کمتری مواجه بود ولی امروزه تقابل هویت بین نسلی در یک نمودار صعودی در حال نوسان است. نسل جدید به دنبال زدودن هنجارهای فرهنگی و شکافتن پوسته جدیدی از تجدد گرایی و تحمیل سبک های تربیتی نوین به جامعه منبسط شده از انواع خرده فرهنگ هاست.

هویت یابی هلیاها؛ دگردیسی تدریجی نسل z و استانداردهای منقضی شده!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛فهم دقیق گزاره های مربوط به هویت یابی یک نسل در قامت یک رخداد تک ساحتی قابل گزارش نیست؛ شاید تا چند دهه قبل دوره های گذار یا انتقال فرهنگ، هویت و ارتباط بین نسلی؛ حداقل با چالش کمتری مواجه بود ولی امروزه تقابل هویت بین نسلی در یک نمودار صعودی در حال نوسان است. نسل جدید به دنبال زدودن هنجارهای فرهنگی و شکافتن پوسته جدیدی از تجدد گرایی و تحمیل سبک های تربیتی نوین به جامعه منبسط شده از انواع خرده فرهنگ هاست.
وقتی نهادهای طویل فرهنگی و اسلامی، دستگاه تعلیم و تربیت رسمی و رسانه های ملی در موضع انفعالی و فاقد دیده بان برای رصد و تعریف بسته های تربیتی چند بُعدی با پیوست های مختلف؛ منطبق بر تحلیل واقع نگر از نسل جدید نباشند؛ حتماً دیگرانی هستند که اتوبان تربیت فرهنگیِ جدید دربستر فضای دیجیتال و رسانه برای تعریف سبک های زندگی مد نظر خود احداث کنند.
پازل قطعه قطعه کامل می شود، عجز در تعریف و ارائه الگوی هویتی برای نسل نوجوان و واگذاری زمین بازی عرصه ی فضای مجازی به سرباز مجازی دشمن؛ شرایطی را به وجود آورده که موضوع پرداخت و پردازش هویت فرهنگی نسل نوجوان هم به کُما رفته است. باید اعتراف کرد در حال حاضر باید یک بازنگری اساسی در ساختارهای تربیتِ فرهنگی واجتماعی در جامعه صورت پذیرد، نسلی که دیگر تابع هنجارهای سابق نیست و به دنبال تحمیل استانداردهای هویتی دگر ساخته خود به حاکمیت می باشد.
پروژه تقابل هویتی با نقش پر رنگ سلبریتی های اجاره ای برای اجاره گرفتن اذهان نسل نوجوان برای تغییر استاندارد های تربیت فرهنگی از دیر وقت آغاز شده است. از بالا بردن روسری روی چوب در چهارشنبه های سفید گرفته تا تینیجر لایو مینا نامداری.و مورد اخیر آن، پدر بزرگ شدن با باردار شدن گربه خانگیِ آقای به اصطلاح هنرمند و نویسنده می باشد. البته ویدئوی دعوای هلیا به معنای یک فاجعه نیست و نمیتوان او را نماد هویتی تمام یک نسل دانست. ولی هلیاها واقعیت اجتماع امروز ما هستند.
حاکمیت ها همیشه به دنبال نسلی منطبق با استانداردهای مد نظرخود هستند. برای بررسی اینکه تا چه اندازه ارائه الگوهای هویتی مبتنی بر فطرت و اخلاق و انتقال هنجارهای مثبت بین نسلی در جامعه ما محقق گردیده ؛ مسئله را باید با تحلیلی درست فهم کرد. هر چند که امروز اقتصاد، فرهنگ را به عاریه گرفته است و اقدامات هنجارمدار در جامعه ما ضریب داده نمی شود ولی نسل جدید را باید با شهید عباس دانشگر و حنانه خلفی هم تعریف کرد. واینکه این پدیده ها خروجی کدام بستر تربیتِ فرهنگی هستند بسیار مهم تر.
یادداشت به قلم مصطفی قلندری

انتهای پیام/

برچسب ها: ,
لینک کوتاه : https://www.hormoz.ir/?p=572177
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

15,557 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی