تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 83137
تاریخ انتشار:سه شنبه 08 بهمن 1392 - 12:42| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

مطالعه کتاب به دانش، نگرش و مهارت ختم شود

گروه فرهنگی: کارشناس علوم تربیتی با اشاره به این موضوع که روند مطالعه و کتابخوانی باید به دانش، نگرش و مهارت ختم شود، گفت: کتاب را نباید به عنوان ابزار یا مانع یا عامل به کودک معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری هرمز، محمود صباحی زاده، در بخش جانبی نمایشگاه کتاب هرمزگان با موضوع «روان […]

مطالعه کتاب به دانش، نگرش و مهارت ختم شود

گروه فرهنگی: کارشناس علوم تربیتی با اشاره به این موضوع که روند مطالعه و کتابخوانی باید به دانش، نگرش و مهارت ختم شود، گفت: کتاب را نباید به عنوان ابزار یا مانع یا عامل به کودک معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمز، محمود صباحی زاده، در بخش جانبی نمایشگاه کتاب هرمزگان با موضوع «روان شناسی خانواده و جایگاه کتابخوانی» اظهار کرد: کتابخوانی امری اکتسابی است و ذاتی نیست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعه باید از درون خانواده نهادینه شود و در یک مسیر هدفمند و اثربخش صورت پذیرد، افزود: لذت یادگیری با مطالعه هدفمند و اثربخش امکان پذیر است و مادام العمر انسان با کتاب مانوس می شود.

 

این کارشناس علوم تربیتی، ایجاد محیطی علمی در خانواده و تشویق کودکان به خواندن کتاب را راهی در بهبود شرایط افزایش کتابخوانی برشمرد.

 

صباحی زاده بیان کرد: با توجه به حضور رسانه های دیجیتال و دیگر رسانه های جمعی در هزاره سوم، کتاب هنوز نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی دارد.

 

طلای شهامت را با سیم سواد معاوضه نکنیم

 

وی باورهای غلط مطالعه را آسیبی در نهادینه شدن امر مطالعه عنوان کرد و گفت: وقتی والدین خود را بی نیاز از مطالعه بداند این امر در رفتار کودک هم تسری پیدا می کند.

 

این کارشناس علوم تربیتی با اشاره به باورهای غلط در سیستم آموزشی رسمی گفت: طلای شهامت را با سیم سواد معاوضه نکنیم.

 

صباحی زاده  اظهار کرد: مطالعه باید در مسیر توان افزایی و دانایی باشد بهبود فرایند مطالعه تنها با کنار گذاشتن بسیاری از این باورهای غلط امکان پذیر می شود.

 

خودآگاهی اولین مهارت از کتابخوانی است

 

وی نقش کتاب در تعقل و هدایت گری انسان را برجسته عنوان کرد و گفت: در پایان هر مطالعه باید پرسش هایی با علامت سئوال های فراوان ایجاد شود و منجر به تغییراتی در حوزه شناختی اش شود.

 

این کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه اولین مهارتی که از کتابخوانی حاصل می شود، خودآگاهی است، گفت: به دنبال آن فرد باید به مهارت هایی از قبیل تصمیم گیری، مهارت حل تعارض، کنترل خشم و اضطراب، استرس و مهارت”نه گفتن” برسد.

 

لینک کوتاه : https://www.hormoz.ir/?p=83137
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

اقتصادی