تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 392752
تاریخ انتشار:پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 5:13| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

بحران بی اخلاقی رسانه در جریان فتنه۸۸ کلید خورد

کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه اظهار داشت: متاسفانه بحران بی اخلاقی رسانه در کشور از سال ۸۸ و در جریان فتنه که شروع کننده این جریان با آقای کروبی بود کلید خورد، پس از آن این بی اخلاقی ها در سطوح مختلف جامعه وارد شد و اتهام زنی ها گسترش فراوانی یافت و کم کم در ذهن مردم، بدبینی به انقلاب و جریان های مذهبی تشکیل شد.

بحران بی اخلاقی رسانه در جریان فتنه۸۸ کلید خورد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از رفتارنیوز، حجت‌الاسلام علی سرلک کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه در جمع نخبگان رسانه ای کشور در باب نگاه تربیتی به رسانه گفت: رسانه بایستی کلیه پتانسیل خود را جهت افزایش مخاطب به وسیله توانایی مهارتی به کار ببرد، بی تردید در رسانه میزان مخاطب بسیار مهم است، رسانه موفق رسانه پر تیراژ است و این به منظور ابلاغ پیام است، جهت برخورداری از یک رسانه موفق حتما بایستی استراتژی مدیریت افزایش مخاطب را به کار ببریم.

کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه اظهار داشت: یکی از مشکلات که در شبکه های رسانه ای شکل گرفته تشکیل فضای دروغ و افترا است و این موضوع در رسانه های گوناگون افزایش پیدا کرده اند.

سرلک بیان کرد: یکی از حرف ها که در انبوه تنوع رسانه های مکتوب و مجازی مورد غفلت قرار گرفته اخلاق تربیتی آن است، هر اتفاقی که در رسانه رخ می‌دهد و هر خبری که منتشر می شود  بایستی برای خود ما نیز فرصت بهره وری معنوی و ایجاد شخصیت تربیتی را فراهم سازد.

وی افزود: اصحاب رسانه در قبال تربیت مخاطب مسئولیت دارند و در نگاه دینی پرتاب پیام و بدون اینکه مسئولیتی در قبال آن به عهده بگیریم یا اینکه فکر کنیم مخاطب به هر سمت و نیجه گیری که خود تمایل دارد برسد اشتباه است، فضای رسانه به صورت یک جریان دو مینو است، باید به تمام عواقب پیام توجه کنیم سپس آن را منتشر کنیم، با توجه به اینکه برداشت از این موضوع نباید به صورت دلیلی برای کند شدن پیام و کاهش بازتاب اخبار در بیاید.

کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه تصریح کرد: یک ضعف که می تواند رسانه و جریان فکری را نابود کند کذب خبری است، بدین منظور که در انتشار و تفهییم مفاهیم خبر دروغ گفته شود، امر اتفاق افتاده ای را تکذیب کنیم و یا همه حقیقت موضوع خبر را بیان نکنیم، این اتفاقات مخاطب را به اشتباه می اندازد؛ نوع دیگر کذب خبری در برابر حق سکوت کردن و کتمان واقعیت است.

سرلک گفت: کذب مخبری اتفاقی بدتری است که در فضای رسانه ای رخ می دهد و به مراتب از کذب خبری خطر آفرین تر است، اینکه خلاف عقیده خود حرف بزنیم، مفاهیم و حقایق را به نفع جریان فکری و خبری خود مصادره کنیم، در کذب مخبری ممکن است حقیقت بیان شود، اما این حقیقت جهت پایمال کردن طرف مقابل بوده و در جهت حق بودن موضوع نیست .

وی عنوان کرد: متاسفانه شروع بحران اخلاقی در کشور از سال ۸۸ و در جریان فتنه کلید خورد و شروع کننده این جریان با آقای کروبی بود، پس از آن این بی اخلاقی ها در سطوح مختلف جامعه وارد شد و اتهام زنی ها گسترش فراوانی یافت و کم کم در ذهن مردم، بدبینی به انقلاب و جریان های مذهبی تشکیل شد و این حاصل کذب خبری و مخبری است که در آن زمان شکل گرفت.

کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه در پایان سخنان خود در توصیه ای رسانه ای خاطرنشان کرد: رسانه ها به صورت ناخودآگاه از جاده انصاف خارج شدند و در جریان های نامتعارف و حزبی حل شدند، جریان رسانه بایستی انصاف را رعایت کنند و این موضوع یک نکته طلایی است.

نبایستی آدمی که اخلاق و جهت او را نمی پسندیم را نابود کنیم و این انصاف رسانه ای می تواند زمینه ساز اشتراک در جامعه باشد، انصاف در رسانه می گوید بایستی خوبی و بدی را ببینیم و در زمان لازم آن را بیان کنیم، متاسفانه فضایی شکل گرفته که اصحاب رسانه از نگرش انصاف دور شده اند و به هر قیمتی ممکن می خواند رقیب خود را حذف کنند و این مصداق عیب نفسانیت و کبر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.hormoz.ir/?p=392752
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

15,362 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی