خبر های امروز : 10
معلمان باید در محور تصمیم‌گیری‌های آموزشی قرار بگیرند
شماره خبر : 7568
09:38 1404-01-31
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:
معلمان باید در محور تصمیم‌گیری‌های آموزشی قرار بگیرند
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت حضور معلمان در فرآیندهای تصمیم‌گیری آموزشی، گفت: معلمان باید در مرکز سیاست‌گذاری‌های آموزشی قرار گیرند تا بتوانند با مشارکت فعال، کیفیت آموزش را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی هرمز؛ منوچهر ضیایی، صبح امروز در نشست تخصصی کارشناسان گروه‌های آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه نظری، با اشاره به اهمیت این جلسات در جمع معلمان و فعالان عرصه آموزش، اظهار کرد: همواره باور دارم جلساتی که در میان معلمان برگزار می‌شود، از مؤثرترین و پربارترین جلسات ما هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید آموزش و پرورش در استان بر چهار اصل بنیادین استوار است، افزود: اصل نخست، تکریم ذی‌نفعان و در رأس آن‌ها معلمان است. باید جایگاه معلم را حفظ و با احترام و صبوری در خدمت آنان باشیم، زیرا نقش بی‌بدیل آن‌ها در تربیت آینده‌سازان کشور غیرقابل انکار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، دومین اصل را توجه به خرد جمعی عنوان و تصریح کرد: مدیران مدارس باید در میان معلمان باشند، حضور فعال داشته باشند و با ارتباط مستمر، به معلمان انگیزه و انرژی ببخشند. گروه‌های آموزشی و کارشناسان نیز باید همدلانه در جمع معلمان حاضر شوند تا ارتباط مؤثر و دوسویه شکل بگیرد.

ضیایی با اشاره به دو اصل دیگر یعنی قانون‌مداری و شفافیت، تصریح کرد: در همه سطوح و بخش‌های آموزشی باید بر مدار قانون حرکت کنیم و با شفافیت، منابع موجود را به‌درستی و با اولویت‌بندی در خدمت آموزش و تربیت قرار دهیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نگاه مثبت دولت به آموزش و پرورش، بیان کرد: برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، شعار اول رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش اختصاص یافته و این نگاه تحولی، فرصت‌هایی مهم برای توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء کیفیت فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر عدالت آموزشی گفت: در گام جدید، ساخت مدارس با اولویت مناطق کم‌برخوردار، هدف‌گذاری شده و توزیع پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های علمی و نیاز واقعی هر منطقه انجام می‌شود، نه بر اساس سلیقه یا ارتباطات فردی.

ضیایی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم منابع محدود را به‌صورت عادلانه در مناطق حاشیه‌ای و روستایی اختصاص دهیم تا مناطقی که تاکنون کمتر دیده شده‌اند، از خدمات آموزشی برخوردار شوند.

وی، کیفیت‌بخشی به آموزش را از اولویت‌های اصلی دانست و گفت: در همین راستا طرح «کیفیت‌بخشی ۲» با تمرکز بر نتایج ملموس در مدارس آغاز شده است. معلمان و مدیران باید در طراحی و اجرای برنامه‌ها نقش فعال داشته باشند و ما نیز با تکیه بر نظرات آن‌ها برنامه‌ای جامع برای سال آینده تدوین خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تأکید کرد: موفقیت هر طرحی در گرو مشارکت واقعی معلمان و مدیران مدارس است. باید با نگاه انسانی و نه صرفاً عددی، به ارتقاء آموزش بیندیشیم و از ظرفیت‌های موجود برای توسعه کیفیت استفاده کنیم.

ضیایی با اشاره به طرح حمایتی از دانش‌آموزان مناطق محروم گفت: بازخوردهای بسیار مثبتی از خانواده‌ها دریافت کرده‌ایم و همین مسئله انگیزه ما را برای گسترش طرح‌های حمایتی دوچندان کرده است.

وی در پایان از مدیران مدارس خواست در هفته معلم جلسات گفتگوی مستقیم با نمایندگان شوراهای دبیران برگزار کرده و نظرات، ایده‌ها و نقدهای آنان را با سعه صدر بشنوند و در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار دهند.

انتهای خبر/

نظرات
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!