ارزیابی روند آموزش و یادگیری دانش آموزان پایه اول تا ششم/ بازدید کارشناسان و سرگروه های درسی از ۸۳ مدرسه ابتدایی در استان
حاجی زاده از بازدیدکارشناسان و سرگروه های درسی از ۸۳ مدرسه ابتدایی وبررسی روند آموزش و یادگیری دانش آموزان پایه اول تا ششم مناطق استان خبر داد.
حوریه حاجی زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: ارزیابی و نظارت رکن اصلی رشد و تعالی هر مجموعه است و به برنامه ها، اعتبار می بخشد.
وی ادامه داد: برنامه نظارت بر آموزش و یادگیری دانش آموزان در سه مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول در اردیبهشت توسط کارشناسان و سرگروه های آموزشی به انجام رسید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به غیرحضوری بودن بخش زیادی از آموزش درسال تحصیلی جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا،افزود: در سالهای گذشته، امتحانات پایانی پایه ششم به صورت هماهنگ منطقهای برگزار می شد اما سال گذشته به دلیل اوج گیری کرونا، برای دانش آموزان پایه ششم آزمون هماهنگ برگزار نشد.
به گفته حاجی زاده با حضوری شدن مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۷۶۲ دانش آموز پایه ششم امتحانات پایه ششم در آزمون هماهنگ منطقهای، شرکت کردند.
این مسوول یادآور شد: آزمون هماهنگ یکی از مستنداتی است که معلم در کنار سایر اطلاعات بدست آمده از یادگیری دانش آموزان درخصوص ارتقاء آنها به پایه بالاتر تصمیم گیری می کند.
وی ادامه داد: روند آموزش و یادگیری دانش آموزان پایه های اول تا پنجم به وسیله ابزارهای مختلف ارزشیابی از جمله آزمون های مداد کاغذی ، کتبی عملکردی ، سنجش مشاهده ای و … ، توسط معلم کلاس مورد سنجش قرار گرفت.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: ارزیابی ها کمک می کند تا دانشآموزانی که به هر دلیلی نتوانستند مهارتهای لازم را در فعالیتها و برنامههای درسی، کسب کنند شناسایی شده و از طریق شاخص های تعیین شده تصور دقیقی از وضعیت یادگیری آنان بدست آید تا در تابستان با برنامههای جبرانی و تکمیلی آموزشی با عنوان تثبیت یادگیری برای سال تحصیلی آینده آماده شوند.
انتهای پیام/