تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 557825
تاریخ انتشار:سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۴| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

ساخت و تعمیر انواع شناورها طبق استانداردهای بین المللی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس/شناور آمیتیس جهت انجام تعمیرات اساسی وارد مجموعه ایزوایکو شد

شناور آمیتیس با وزن ۴ هزار تن و ابعاد به طول ۱۰۰ متر،عرض ۱۷ و ارتفاع ۸ متربا کاربری فله جهت انجام تعمیرات اساسی وارد مجموعه ایزوایکو واقع در مجتمع کشتی سازی و فراساحل بندرعباس شد.

ساخت و تعمیر انواع شناورها طبق استانداردهای بین المللی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس/شناور آمیتیس جهت انجام تعمیرات اساسی وارد مجموعه ایزوایکو شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ این شناور۴ هزار تنی دارای ابعادی به طول حدود ۱۰۰ متر، عرض ۱۷، ارتفاع قریب به ۸ متربا کاربری فله بر(GENERAL CARGO) است که طی مدت زمان کمتر از یک ماه تعمیرات اساسی آن انجام و به کارفرما تحویل می شود.

انجام اینگونه تعمیرات که باعث جلوگیری از خروج ارز می گردد نقش بسزایی نیز در بهبود وضعیت اشتغال منطقه دارد و در حال حاضر ایزوایکو به عنوان یک پشتیبان مطمئن برای صنعت دریایی کشور محسوب می‌شود و توان ساخت و تعمیر انواع شناورها با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی را دارد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش میکند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی سازی، سکوسازی، ترمینال های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

آب‌اندازی اولین نمونه ایرانی شناور اسکیف ‌در ایزوایکوی بندرعباس

هفدهم دی ماه بود که مدیرعامل ایزوایکو از آب‌اندازی اولین نمونه ایرانی شناور اسکیف ‌در ایزوایکوی بندرعباس خبر داد و گفت: این شناور با فرم هیدرودینامیکی پیچیده خود قادر است تورهای صیادی را به‌وسیله دو وینچ که بر روی عرشه مستقر است جمع‌آوری کند و دارای ابعادی به طول ۱۲ متر، عرض ۵ متر و ۶۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۴ متر و وزنی بالغ‌بر ۳۰ تن است.

با توجه به رونق صنایع مرتبط با شیلات در کشورمان ساخت و طراحی شناورهایی نظیر شناورهای پشتیبان صیادی، شناورهای ماهی گیری، شناورهای اسکیف (شناورهای جمع کننده‌ی تور ماهیگیری) و … از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این شناور دارای طراحی منحصربه‌فرد است؛ و جای خرسندیست که در شرایط تحریم نمونه‌ی داخلی این نوع شناور در ایزوایکو طراحی و ساخته شد، خاطرنشان کرد:  در ابتدا نقشه‌های ابتدایی نمونه‌های موجود بررسی و سپس نحوه عملکرد این نوع شناور از طریق برداشت‌های میدانی برآورد شد. پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم با پشتکار و تکیه‌بر توان مهندسی داخلی نقشه‌ی ساخت شناور اسکیف تهیه و مراحل ساخت آن آغاز شد.

رضائیان اصل بیان کرد: تجهیزاتی که به دلیل تحریم در دسترس نبود، با مهندسی معکوس و همچنین همکاری کارگاه‌های ساخت و تراشکاری در سایزهای مطلوب و باکیفیتی قابل‌قبول در مجموعه‌ی ایزوایکو ساخته شد.

وی در پایان گفت: ساخت این شناور با هزینه‌ای معادل یک‌چهارم هزینه‌ی ساخت در خارج از کشور به اتمام رسید که علاوه بر به صرفه بودن از خروج میزان زیادی ارز از کشور جلوگیری کرد.

ایزوایکو به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور کارنامه‌ای روشن در طراحی، ساخت و تعمیرات انواع شناورهای کوچک، متوسط، بزرگ و همچنین سکوهای نفت و گاز و سازه‌های دریایی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=557825
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

13,120 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی