تبلیغات تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز

کد خبر : 6466
تاریخ انتشار:یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

نحوه انتقال مکالمه ازخط اشغال به خطوط تلفن ثابت

ارسال ۳۸۰ میلیون پیامک ایرانی در روز/ نحوه انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط تلفن ثابت/ آخرین وضعیت سایت‌های ایرانی/آماری از بانکداری الکترونیکی در سال ۹۱ به گزارش هرمز ، براساس آمارهای به ثبت رسیده از ساماندهی سایتها و تارنماهای ایرانی، از میان ۴۵ هزار و ۷۱۱ رکورد در بانک ساماندهی، بیشترین تارنماهای ثبت […]

ارسال ۳۸۰ میلیون پیامک ایرانی در روز/ نحوه انتقال مکالمه از خط اشغال به
خطوط تلفن ثابت/ آخرین وضعیت سایت‌های ایرانی/آماری از بانکداری الکترونیکی
در سال ۹۱

به گزارش هرمز ، براساس آمارهای به ثبت رسیده از ساماندهی سایتها و تارنماهای ایرانی، از
میان ۴۵ هزار و ۷۱۱ رکورد در بانک ساماندهی، بیشترین تارنماهای ثبت شده در
این بانک اطلاعاتی، مربوط به فعالیتهای تجاری بوده و تهران نیز بیشترین
آمار ثبت سایتها و تارنماها را به خود اختصاص داده است.

در
راستای گسترش استفاده از ابزارهای الکترونیک بانکی در فاصله سال‌های ۸۴ تا
آذر سال ۹۱ بیش از ۱۷۰ میلیون کارت بانکی صادر و حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار
پایانه فروشگاهی نصب شد. به گزارش خبرنگار مهر، بررسی وضعیت عملکرد نظام
بانکی کشور در دولتهای نهم و دهم در بخش نسبت مانده تسهیلات به سپرده های
بانکی (پس از کسر سپرده قانونی) نشان می دهد نظام بانکی کشور طی سالهای ۸۴
تا مهرماه ۹۱ معادل ۱۱۱ درصد تسهیلات پرداخت کرده است که حاکی از دامنه
عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات در کشور است. مسئولان بانک مرکزی این رقم
را بیش از توان بانکها دانسته و بر این اساس عملکرد نظام بانکی را مثبت
ارزیابی می کنند. از سویی بر اساس خلاصه دفتر کل بانکها تسهیلات اعطایی
بانکها طی سال های ۸۴ تا مهرماه سال ۹۱ هر ساله به طور میانگین ۲۳ درصد رشد
داشته که این شاخص در سال ۸۹ بیشترین رشد را داشته است. همچنین سهم
تسهیلات اعطایی بانکها در بخش تولید طی سال های ۸۴ تا مهر ماه ۹۱ به طور
میانگین ۷۰ درصد از کل تسهیلات را تشکیل داده است. تسهیلات اعطایی در بخش
صنعت و معدن طی سال های ۸۴ الی مهر ماه ۹۱ بطور میانگین ۲۳ درصد رشد و در
بخش مسکن و ساختمان طی همین سال ها به طور میانگین ۲۶ درصد رشد را نشان می
دهد. در عین حال تعداد کارت های صادره نظام بانکی کشور در راستای بکارگیری
ابزارهای بانکداری الکترونیک از ۱۱ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۹۸ کارت در پایان
سال ۸۴ به ۷۳ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۶ کارت در پایان سال ۸۸ رسیده که رشدی
۵۲۱ درصدی را نشان می دهد. همچنین این تعداد کارت در پایان مهر ماه سال ۹۱
به ۱۷۰ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۴۱ کارت رسیده است که رشدی ۱۳۱ درصد داشته است.
تعداد دستگاه های خودپرداز از ۴ هزار و ۳۴۳ دستگاه در پایان سال ۸۴ به ۱۵
هزار و ۸۹ دستگاه در پایان سال ۸۸ رسید است که رشد ۲۴۷ درصد داشته و در عین
حال این تعداد دستگاه در پایان مهر ماه سال ۹۱ به ۲۴ هزار و ۴۸۱ دستگاه
بالغ شد که رشد ۶۲ درصدی را نشان می دهد. همچنین تعداد دستگاه های پایانه
های فروش از ۱۳ هزار و ۸۱۴ دستگاه در پایان سال ۸۴ با رشدی ۵.۳۸۰ درصدی به
۷۵۷ هزار و ۴۸ دستگاه در پایان سال ۸۸ رسید. این تعداد دستگاه در پایان مهر
ماه سال ۹۱ به یک میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۹۰ دستگاه رشد که رشد ۱۳۷ درصد را
نشان می دهد.

به گفته مدیر عامل همراه اول ضریب
نفوذ تلفن همراه در حال حاضر در سطح کشور بالای ۱۱۰ درصد است که با
استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند. به گزارش ایسنا، وحید صدوقی – مدیر
عامل شرکت ارتباطات سیار – با بیان این‌که ۵۷ میلیون سیم‌کارت زیرپوشش
شبکه‌های مخابراتی کشور است، گفته است: از مجموع این تعداد سیم‌کارت‌ها ۱۶
میلیون و ۴۰۰ هزار سیم‌کارت دائمی و مابقی بالغ بر ۴۰ میلیون سیم کارت
اعتباری است. وی با بیان این‌که هزار و ۱۶۰ شهر، ۴۵ هزار روستا و ۶۹ هزار
کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند، ادامه داد:
روزانه ۳۸۰ میلیون پیامک در کشور ارسال می‌شود. به گفته مدیر عامل شرکت
ارتباطات سیار و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، ۲۴ هزار آنتن BTS در سطح
کشور راه‌اندازی شده و در حال سرویس‌دهی است. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار
افزود: سه هزار و ۵۰۰ سایت جدید در برنامه‌ی پنجم توسعه پیش‌بینی شده و
هفت هزار و ۵۰۰ سایت در حال نوسازی است.

استفاده از خدمات
سرویس‌های ویژه منوط به درخواست مشترک و وجود امکانات فنی مورد نیاز در
مراکز مخابراتی است که این سرویس‌ها به صاحب امتیاز تلفن یا قائم مقام
قانونی وی واگذار می‌شود.به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری
دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر عمده‌ترین سرویس‌های ویژه قابل ارائه
به مشترکان تلفن ثابت که درصورت وجود امکانات فنی در مرکز مخابراتی مربوط
در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، به شرح زیر است:

۱) انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (PBX):
در صورتی که شماره مشترک این سرویس اشغال باشد، فرد تماس‌گیرنده می‌تواند به خطوط دیگر تلفن این مشترک وصل شود.
۲) انتظار مکالمه (Call Waiting):
در
صورت اشغال تلفن مشترک، برای تماس‌گیرنده دوم بجای بوق اشغال، شبه زنگ
می‌خورد و مشترک دارای سرویس با زدن روی قلاب تلفن به تماس‌گیرنده دوم وصل
می‌شود.

۳) شماره‌گیر سریع (ABD Dialing):
مشترک به جای شماره‌گیری کامل، با تعریف کردن یک شماره کوتاه (کد)، به مخاطب وصل می‌شود.
۴) مکالمه کنفرانس سه نفره (Conference Call):
مشترک می‌تواند بطور همزمان، با سه مشترک دیگر بصورت کنفرانس مکالمه کند.
۵) انتقال مکالمه (Call Forwarding):
فعال
کردن این سرویس برای مشترک این امکان را فراهم می‌آورد تا در صورت اشغال
یا جواب ندادن، تماس‌گیرنده به شماره دیگری که قبلا تعریف شده، هدایت شود و
بتواند با مشترک تماس برقرار کند.

۶) کنتور خانگی (Home meter):
این سرویس امکان بررسی هزینه مکالمه را برای مشترک دارای تلفنهای کنتوردار فراهم می‌کند.

۷) بیدارباش (Wake up):
با فعال کردن این سرویس، تلفن طبق زمانی که قبلا برای آن تعریف شده زنگ می‌خورد و مشترک پیام خاصی را می‌شنود.
هزینه
(آبونمان) استفاده از سرویس مکالمه سه نفره به میزان سه برابر آبونمان
ثابت تلفن در صورتحساب مشترکان درج می‌شود. استفاده از سایر سرویس‌های ویژه
رایگان است.

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام / ۱۱۷

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=6466
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,434 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل