تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 6263
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۶:۲۴| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

تبیین نقش مردم در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی از وظایف رسانه‌هاست

یک کارشناس روزنامه‌نگاری و ارتباطات گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است، مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها، تبیین نقش مردم در خلق چنین حماسه‌ای است. به گزارش هرمز، مصطفی انتظاری هروی افزود: در شرایطی که رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا فضای ناامیدی و یأس را […]

یک کارشناس روزنامه‌نگاری و ارتباطات گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است، مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها، تبیین نقش مردم در خلق چنین حماسه‌ای است.

به گزارش هرمز، مصطفی انتظاری هروی افزود: در شرایطی که رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا فضای ناامیدی و یأس را در جامعه ایرانی گسترش داده و چنین القا کنند که ایرانیان سرخورده از مشکلات معیشتی، دچار انفعال و گسست سیاسی نسبت به نظام اسلامی شده‌اند، خلق یک حماسه دیگر سیاسی و اقتصادی در سال جاری خواهد توانست تمامی تبلیغات صورت گرفته در ماه‌های اخیر را بی‌اثر کند.

وی با بیان اینکه حماسه آفرینی سیاسی و اقتصادی نیازمند حضور گسترده و آگاهانه مردم است، ادامه داد: بار سنگین به وجود آوردن یک حماسه ماندگار در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی نه فقط بر دوش نخبگان، بلکه بر عهده آحاد مردم است و رسانه‌ها با تبیین درست ویژگی‌های این حماسه آفرینی می‌توانند مشارکت مردم در این عرصه را موجب شوند.

این مدرس دانشگاه نظارت دقیق رسانه‌ها بر عملکرد مسئولان به منظور بستر آفرینی برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را از دیگر وظایف مطبوعات در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: خلق یک حضور سیاسی ماندگار و تحول اقتصادی شگرف که بتوان از آن به «حماسه» تعبیر کرد، نیازمند همراهی و وحدت تمام مسئولان در سطوح مختلف است و رسانه‌ها از طریق نظارت و مطالبه‌گری مداوم و جدی، باید مانع از شکل‌گیری هرگونه انحراف در بسترسازی برای خلق چنین رویداد مهمی شوند.

انتظاری، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به منظور درک اهمیت حماسه آفرینی در شرایط موجود کشور را رسالت مهم رسانه‌ها در سال حماسه سیاسی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی آن گاه می‌تواند تبدیل به حماسه شود که برآمده از آگاهی و بصیرت بالا باشد و این وظیفه رسانه‌هاست که از طریق اطلاع‌رسانی درست و تحلیل دقیق مختصات بین‌المللی، مردم و نخبگان را تشویق به خلق حماسه‌ای ماندگار کنند.

وی خواستار پرهیز رسانه‌ها از تفسیرهای شعاری نسبت به شعار سال شد و اظهار داشت: تحقق شعار سال بیش از سخنرانی و همایش و سمینارها، نیازمند گام‌های عملی و اتخاذ تصمیماتی است که به خلق حماسه ملی در حوزه های سیاسی و اقتصادی کمک کند و در همین راستا رسانه‌ها ‌باید در سال جاری پیگیری میزان تحقق شعار سال‌های قبل را که شکوفایی اقتصادی را موجب می‌شد، در دستور کار قرار داده و بسترسازی برای خلق حماسه در عرصه سیاسی و اقتصادی را به عنوان مهم‌ترین مطالبه ملی از مسئولان و نخبگان اجرایی پیگیری کنند.

منبع: فارس

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=6263
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل