منتشر شده در تاریخ: شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
شناسه خبر: 368939
گروه :خبر
img_4861

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور اظهار کرد: هواپیماهای وارد شده به کشور پس از برجام عمدتا دست دوم است که میانگین عمری پایین دارند و بیشتر اجاره به شرط تملیک به ناوگان هوایی کشور اضافه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مقصود اسعدی سامانی،دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی کیش گفتگو با خبرنگار  کیش پرس با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی کشور پس از انقلاب به دلیل تحریم های ظالمانه کشورهای غربی دارای عمر میانگین بالایی است، اظهار کرد: پس از برجام گشایش هایی در برخی بخش های صنعت هوایی به وجود آمده و ارتباط با برخی شرکت های خارجی برای تامین قطعات و تعمیرات و تامین سوخت هواپیماها برای برخی شرکت های خارجی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده این روند گسترش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به مذاکراتی در خصوص خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس افزود: 30 الی35 فروند هواپیما پس از برجام وارد کشور شده است اما قرار دادهای نهایی هنوز به سرانجام نرسیده و مذاکرات کماکان ادامه دارد و امیدواریم بزودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور با بیان اینکه هواپیماهای وارد شده به کشور پس از برجام عمدتا دست دوم است، اظهار کرد: اگر چه این هواپیماها دست دوم هستند اما میانگین عمری پایین دارند و بیشتر به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک به ناوگان هوایی کشور اضافه شده اند.

سامانی با تاکید بر اینکه هم اکنون یکصد هواپیما به دلیل مشکلات فنی و نبود قطعات در کشور زمین گیر هستند، نیاز کشور به ورود هواپیما را با توجه به چشم انداز توسعه کشور در سال 1404 تعداد 551 فروند اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تا آن زمان برخی از هواپیماهای کنونی از ناوگان خارج خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم تا 1404 با ورود تعداد یاد شده جایگزینی مناسبی صورت گیرد.

دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به میزان حمایت های دولتی از شرکت های هواپیمایی خصوصی بیان کرد: در بخش خصوصی حمایت های لازم صورت نگرفته وامید است حمایت های بیشتری برای توسعه کیفیت و کمیت خدمات رسانی در بخش هوایی صورت گیرد.

سامانی با بیان اینکه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور حمایت ها روند رو به رشدی داشته است، اظهار کرد: آزاد سازی نرخ بلیط از حرکت های مثبتی بود که توسط ریاست سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفت و گشایش خوبی درصنعت هوایی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: برخی قوانین و مقررات زاید که دست وپای صنعت هوایی را بسته باید از میان برداشته شود. همچنین دولت و مجلس باید از این صنعت حمایت بیشتری داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی همواره به دنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده هستند، خاطر نشان کرد: تا به حال نرخ های تکلیفی حاکم بود و شرکت های هواپیمایی تنها توانستند به نوعی خود را سرپانگهدارند وبه مسافران ارائه خدمات سفر داشته باشند اما امید است آزاد سازی نرخ بلیط نتایج خوبی در افزایش خدمات و سرویس دهی به هم میهنان عزیز داشته باشد.

انتهای پیام/ت

 single

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




تبلیغات
Untitled-1-Recovered123 Untitled-1-Recovered123
  b000000451212   Untitled-1-Recovered123 225278698se01         225278698se01  
اختلاف بین سازمان منطقه آزاد و شهرداری مانع پیشرفت پروژه های قشم است گلایه مندی شهروندان بندرعباسی از تاریکی خیابان های جدید احداث بازهم منتظرگلابی های باغ برجام باشیم ؟ قایم شدن نجومی بگیران زیرتخت پادشاهی روحانی ! تکرار تراژدی غرق شدگی در سواحل قشم داغی بر دل خلیج فارس کابوتاژ یک میلیون تن کالای غیر نفتی درکیش/ تردد سه هزار مسافر در سال جاری برجام برنامه ای بود تا به دنیا بفهمانیم امریکا قلدر و بی منطق است برداشت ۱۵۰۰ تن میگو در فصل صید/ اشتغال زایی بیش از ۱۸۰ صیادهرمزگانی مخترع جوان رودانی موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی مخترعان جهان شد+تصویر برجام نتیجه بی توجهی مسئولان به هشدارهای رهبر انقلاب است/ آمریکا پاسخ عهد شکنی نسبت به مردم ایران خواهد گرفت