منتشر شده در تاریخ: شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۷:۲۰
شناسه خبر: 367208
گروه :خبر
fe4f0a5f-7bd9-4ade-b1d8-fd6d28ff1a30

شهرستان بستک با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر و همجواری با شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، لارستان و لامرد، فاقد ایستگاه تاکسی برون شهری است و تنها یک تاکسی خطی برون شهری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از جهانگیریه، شهرستان بستک با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر و همجواری با شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، لارستان و لامرد، فاقد ایستگاه تاکسی برون شهری است و تنها یک تاکسی خطی برون شهری دارد که با توجه به تعداد زیاد مسافر در مسیری چون بستک به بندرعباس که در روزهای شلوغ از جمله اول مهر ماه بعضا تا 18 مینی بوس اقدام به جابجایی مسافران می نمایند، نبود ایستگاه تاکسی برون شهری در بستک شدیدا احساس می شود.

در مسیرهای مواصلاتی شهرستان، مینی بوس ها و بعضا مسافربرهای شخصی اقدام به جابجایی مسافران می نمایند که با توجه به عدم ساز و کار قانونی مشخص برای آنان، ساماندهی این رانندگان ضروری است زیرا می توان با شناسنامه دار کردن این رانندگان، احساس امنیت و آرامش مسافران را بالا برد و از بروز مشکلات عدیده در این بخش جلوگیری کرد.

به عنوان مثال یکی از مشکلات مسافران بندرعباس این است که رانندگان مینی بوس ها نیمه شب به مقصد بندرعباس حرکت می کنند و ساعت 4 صبح به بندرعباس می رسند و شخصی که قصد انجام کار اداری در شهر بندرعباس داشته باشد باید تا ساعت 7 صبح معطل بماند ولی در صورتی که با وجود ایستگاه تاکسی در شهرستان این مشکل قابل حل است.

 بعضا مشاهده می شود که افراد با پیام دادن در فضاهای اجتماعی و یا با پرس و جو از دوستان، اقدام به کسب اطلاع می کنند که چه کسی به بندرعباس و یا سایر شهرهای همجوار می رود تا با او همراه شوند.

محمد عزیز فرحبخش اهل و ساکن روستای گتاو بستک، تنها راننده تاکسی خطی برون شهری بستک است که با هشت سال سابقه رانندگی اکنون زیر نظر تاکسیرانی بندرعباس مشغول به فعالیت است؛ وی که قبلا راننده آژانس بوده، اکنون سه سال در مسیر بستک به بندرعباس مشغول جابجایی مسافران است.

تنها راننده خطی بستک درد و دل هایی نیز با مسئولین داشت و افزود: آسفالت جاده بستک به بندرعباس حدفاصل تنگه بستک تا بعد از روستای تدروئیه، شرایط بسیار نامطلوبی را دارد و شاید بتوان گفت از جاده خاکی هم بدتر است، زیرا بعد از 6 ماه باید برای تعمیر جلوبندی خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنم. جهت بهسازی این مسیر باید تسریع شود زیرا در این مسیر علاوه بر وضع نامطلوب روکش آسفالت، 5 آبنما بسیار خطرناک و حادثه آفرین موجود است که در چند سال اخیر به سبب وجود این آبنماها، چند نفر کشته و یا زخمی شده اند.

وی که عنوان کرد از شغل خود راضی هستم گله ای نیز از همشهریان داشت و افزود: بعضی ها احساس مسئولیت نمی کنند زیرا با تماس به بنده، اقدام به نام نویسی به عنوان مسافر می نمایند ولی نیمه شب با ارسال پیامک، انصراف خود را اعلام می کنند و بعضا مجبور می شوم با یک یا دو مسافر حرکت کنم در شرایطی که من تنها ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان فقط هزینه بنزین می دهم.

شهرستانی که به عنوان پیشانی فرهنگی استان شناخته می شود زیبنده ی آن نیست که فاقد ایستگاه تاکسی باشد و راه اندازی خط برون شهری بستک به بندرعباس و بندرلنگه شدیدا احساس می شود.

گفتنی است اکنون تنها در مسیر بستک به لارستان مسافربرهای شخصی با ایستادن در یک نقطه که ایستگاه نامیده می شود اقدام به جابجایی مسافران می نمایند که این ایستگاه فاقد امکانات اولیه برای مسافران و به خصوص در گرمایی بالای 40 درجه فصل تابستان است.

انتهای پیام/م

 single

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




تبلیغات
Untitled-1-Recovered123 Untitled-1-Recovered123
  b000000451212   Untitled-1-Recovered123 225278698se01         225278698se01  
اختلاف بین سازمان منطقه آزاد و شهرداری مانع پیشرفت پروژه های قشم است گلایه مندی شهروندان بندرعباسی از تاریکی خیابان های جدید احداث بازهم منتظرگلابی های باغ برجام باشیم ؟ قایم شدن نجومی بگیران زیرتخت پادشاهی روحانی ! تکرار تراژدی غرق شدگی در سواحل قشم داغی بر دل خلیج فارس کابوتاژ یک میلیون تن کالای غیر نفتی درکیش/ تردد سه هزار مسافر در سال جاری برجام برنامه ای بود تا به دنیا بفهمانیم امریکا قلدر و بی منطق است برداشت ۱۵۰۰ تن میگو در فصل صید/ اشتغال زایی بیش از ۱۸۰ صیادهرمزگانی مخترع جوان رودانی موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی مخترعان جهان شد+تصویر برجام نتیجه بی توجهی مسئولان به هشدارهای رهبر انقلاب است/ آمریکا پاسخ عهد شکنی نسبت به مردم ایران خواهد گرفت