منتشر شده در تاریخ: دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۷:۱۹
شناسه خبر: 364528
گروه :خبر
index

مدیر آموزش و پرورش رودان از شناسایی 199 نفر از تارکان تحصیل و جذب 50 نفر از آنان به مدارس متوسطه دوم این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ با افزایش ترک تحصیل دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی و لزوم توجه به آسیب های اجتماعی در این بخش از جامعه، سبب شد تا ضرورت تشکیل کارگروهی به منظور شناسایی و جذب تارکان از تحصیل دوره ابتدایی تا پایان متوسطه در دستور کار آموزش و پرورش رودان قرار بگیرد و با همراهی و همکاری تمامی مدیران و کارشناسان آموزشی نسبت به شناسایی و حضور خانه به خانه دانش آموزانی که ترک تحصیل نموده اند، روند ادامه تحصیل آنها فراهم شود.

احمد رحیمی پور مدیر آموزش و پرورش رودان با اشاره به اینکه بخشی ازنابهنجاری و آسیب های اجتماعی، ناشی از ترک تحصیل دانش آموزان است اظهار کرد: آسیب های اجتماعی صدمات جبران ناپذیری را به پیکره خانواده و جامعه وارد می سازد و نخستین گام برای کاهش این آسیب ها برگشتن به نقطه آغاز این مسئله است.

وی افزود: شناسایی و جذب تارکان از تحصیل نخستین گام برای کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به رشد و توسعه متوازن و همه جانبه کشور است.

مدیر آموزش و پرورش رودان ادامه داد: در راستای تحقق اهداف جامعه اسلامی و آرمانی نمودن برنامه های نظام تعلیم و تربیت، کار شناسایی و جذب تارکان از تحصیل در دوره متوسطه دوم این شهرستان آغاز شده است؛ که در مرحله اول این طرح 199 نفر از تارکان تحصیل شناسایی شدند.

رحیمی پور اضافه کرد: 78 نفر از تارکان تحصیل از پایه نهم به دهم متوسطه دوره دوم در بخش شهری و روستایی این شهرستان شناسایی شدند که با همکاری مدیران و کارشناسان این مدیریت، با حضور در محل سکونت آنان و بررسی و رفع مشکلات آنان، جذب مدارس شدند.

این مسئول با اشاره به مشکلات و معضلات فراروی دانش آموزانی که ترک تحصیل نموده اند، تصریح کرد: فقر مالی، ازدواج زودهنگام، وجود مشاغل کاذب، طلاق و اعتیاد والدین، هدایت تحصیلی نامناسب، عدم علاقه به تحصیل و فرهنگ اشتباه عدم تحصیل دختران از جمله آسیب های اجتماعی است که سبب شده دانش آموزان نسبت به ترک تحصیل گرایش پیدا کنند.
وی تعداد تارکان از تحصیل در پایه های سوم و چهارم متوسطه را 121 نفر عنوان کرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته 58 نفر از آنان شناسایی شدند و از این تعداد 23 نفر از آنان جذب دبیرستانهای دوره دوم و هنرستانها شدند.
رحیمی پور اقدامات صورت گرفته در مرحله اول این طرح را ارسال بخشنامه شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، جمع آوری اطلاعات سجلی بازماندگان از تحصیل، تعیین موقعیت محلی و مشکلات آنان و سپس حضور در محل سکونت نامبردگان و بررسی مشکلات آنان عنوان کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح، ستاد پوشش تحصیلی منطقه نیز در سطح آموزش و پرورش راه اندازی شد.

مدیر آموزش و پرورش رودان با بیان اینکه بیشترین ترک تحصیل و جذب بازماندگان در مناطق روستایی هستند خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این طرح، دهیاری ها، شوراهای شهری و روستایی، ادارات بهزیستی و کمیته امداد، بسیج و سایر نهادهای حمایتی خانواده به منظور جذب تارکان از تحصیل وارد میدان عملی این طرح می شوند.

انتهای پیام/م

 single

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




تبلیغات
Untitled-1-Recovered123 Untitled-1-Recovered123
  b000000451212   Untitled-1-Recovered123 225278698se01         225278698se01  
تکرار تراژدی غرق شدگی در سواحل قشم داغی بر دل خلیج فارس کابوتاژ یک میلیون تن کالای غیر نفتی درکیش/ تردد سه هزار مسافر در سال جاری برجام برنامه ای بود تا به دنیا بفهمانیم امریکا قلدر و بی منطق است برداشت ۱۵۰۰ تن میگو در فصل صید/ اشتغال زایی بیش از ۱۸۰ صیادهرمزگانی مخترع جوان رودانی موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی مخترعان جهان شد+تصویر برجام نتیجه بی توجهی مسئولان به هشدارهای رهبر انقلاب است/ آمریکا پاسخ عهد شکنی نسبت به مردم ایران خواهد گرفت اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در حاجی آباد به هشت بیمار نیازمند برون سپاری، افزایش نظارت و کیفیت خدمات را به همراه دارد سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در کیش گشایش یافت تمدید قانون داماتو؛ نقض آشکار برجام است/ کمیته نظارت بر برجام محکم در برابرخلف وعده طرف مقابل بایستد