تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
اجتماعی
کد خبر : 457362
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

گردشگری در ایران بدون برنامه جامع و مبتنی بر آزمون و خطاست/ تبلیغات ابزاری ضروری در جذب گردشگر

کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از ابزار تبلیغات گفت: گردشگری در کشور ما برنامه جامع تدوین شده ای ندارد و مبتنی بر آزمون و خطاست

گردشگری در ایران بدون برنامه جامع و مبتنی بر آزمون و خطاست/ تبلیغات ابزاری ضروری در جذب گردشگر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از کیش پرس،منطقه آزاد کیش در تعریف مناطق آزاد با ماموریت گردشگری و تجارت معرفی شده است اما با توجه به مشکلات اقتصادی که در سال های اخیر در کشور و به تبع آن در جزیره کیش به وجود آمده حضور کمرنگ گردشگران فعالان اقتصادی جزیره کیش را با چالش های فراوانی روبرو ساخته است.

محمد جاسم پور، کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی و مدیر خانه بومیان کیش با بیان اینکه با وجود امکانات و سرمایه گذاری هایی که در کیش صورت گرفته است به آنچه برای این منطقه آزاد تعریف شده است دست نیافته ایم اظهار کرد: عوامل بسیاری در عدم تحقق اهداف مناطق آزاد دخالت دارد که با برنامه ریزی و تدبیر حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه سفر به کیش یکی از معضلاتی است که گردشگری این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: در حالیکه رقابت در جذب گردشگر موجب شده کشورهایی مانند ترکیه، گرجستان، قزاقستان و غیره هزینه های سفر را به شکل چشمگیری کاهش دهند، هزینه سفر به کیش با برخی از کشورهای خارجی همپوشانی دارد.

تبلیغات ابزاری موثر در جذب گردشگر

این کارشناس با بیان اینکه تبلیغات یکی از مهمترین ابزار معرفی جاذبه ها و توانمندی های گردشگری جزیره است که از آن به اندازه کافی استفاده نشده است، افزود: با وجود اینکه هنوز هم نتوانسته ایم آنگونه که باید کیش را در داخل و خارج کشور معرفی کنیم چگونه انتظار رقابت با دیگر مقاصد گردشگری را داریم؟

وی ادامه داد: حضور کیش در نمایشگاه های خارجی هم بیشتر به شکل نمادین مطرح شده و در این نمایشگاه ها نیز کیش به خوبی معرفی نشده است.

ضرورت تدوین برنامه بلند مدت گردشگری

جاسم پور با اشاره به عدم وجود برنامه های بلند مدت تدوین شده گردشگری تاکید کرد: اهداف بلند مدتی برای گردشگری تدوین نشده و اکثر برنامه هایی که توسط مدیریت های مختلف صورت می گیرد مقطعی و مبتنی بر آزمون و خطاست.

وی با بیان اینکه خدمات گردشگری مانند حمل و نقل، اقامت، گردشگری، پذیرایی و تفریحات به شکل مطلوب و مطابق استانداردهای گردشگری عرضه نمی شود، ادامه داد: سطح خدمات پایین تر از انتظار گردشگران است.

به گفته این کارشناس مدیریت جهانگردی افزایش مدت اقامت گردشگران در کیش با افزایش کیفیت خدمات و ایجاد جاذبه های جدید همچنین کاهش هزینه سفر ممکن خواهد شد.

توجه به آموزش پرسنل مراکز ارائه خدمات گردشگری از دیگر مواردی است که به گفته این کارشناس می تواند در جذب گردشگر و افزایش مدت اقامت در کیش موثر واقع شود.

نظارت برخدمات گردشگری

نظارت بر بخش های مختلف خدمات گردشگری نیز بسیار ضروری است، جاسم پور با بیان این مطلب اضافه کرد: برگزاری تورهای بومگردی و دریایی با لنج های محلی، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و بومی، معرفی جاذبه های تفریحی بکر مانند ماهیگیری، احیاء صنایع دستی و سوغات کیش و استفاده از آثار تاریخی از مواردی است که می تواند به جذب گردشگر کمک کند.

دریای زلال و شفاف، آب و هوای مطبوع به ویژه در نیمه دوم سال، وجود جاذبه هایی چون کشتی یونانی و غروب دل انگیز و زیبای آن، شهر زیرزمینی کاریز، درخت چند ساله لور، آب انبار سنتی، میراث فرهنگی مانند مسجد ماشه که با وجود قدمت طولانی مدت هاست به صورت متروک رها شده ، شهر باستانی حریره با قدمت ۸۰۰ ساله، روستای باغو در نزدیکی کشتی یونانی که تنها روستای جزیره مرجانی کیش است و می تواند به دهکده توریستی در کیش تبدیل شود و بسیاری از ظرفیت های کیش که به گفته این کارشناس مدیریت جهانگردی در توسعه و رونق صنعت گردشگری کیش تاثیر گذار است و می تواند از خروج ارز کشور جلوگیری کند.

جزیره کیش با ۹۱٫۵ کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس دارای بیش از ۳۷ هزار نفر جمعیت بوده و سالانه میزبان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر را دارد که می توان با بهره گیری از امکانات و فرصت های موجود این تعداد را تا ۴ میلیون نفر در سال افزایش داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=457362
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل