تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
اجتماعی
کد خبر : 422626
تاریخ انتشار:سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۰۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

کمبود اعتبارات ایمنی جاده ها را از بین برده است/جاده های دهه ۵۰ به ترمیم جدی نیاز دارند

جاده های شهرستان پارسیان به علت بی توجهی مسئولان و عدم همخوانی اعتبارات با مشکلات راهها ، قرارگاه حادثه و کمینگاه مرگ  بسیاری از شهروندان شده اند.

کمبود اعتبارات ایمنی جاده ها را از بین برده است/جاده های دهه ۵۰  به ترمیم جدی نیاز دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل ازپارسیان خبر؛ تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر در جهان و به ویژه در ایران است. با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی مرگبار در کشور و اهمیت جاده ها و همچنین نقاط حادثه خیز در وقوع این حوادث، می بایست اقدامات زیادی در زمینه اطلاع رسانی وآگاهی عموم مردم انجام گیرد.

خطای انسانی، وضعیت بد جاده‌های کشور، کمبود علائم هشداردهنده در برخی جاده‌ها و کیفیت پایین برخی از خودروها از عواملی است که همگی در وقوع تصادفات رانندگی در ایران دخیل هستند.

وضعیت نامناسب حوادث جاده‌ای کشور ما باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند. بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه مرکزی ایران، کشور ما از نظر تصادف‌های ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌خود اختصاص دهد.

موقعیت مواصلاتی شهرستان پارسیان سبب شده است تا حجمی از خودروهای عمومی و باری از این شهر عبور کنند در صورتی که از لحاظ زیر ساختی جاده های پارسیان برای این همه تردد نامناسب است و هرساله شاهد سوانح جاده ای فراوان منجر به فوت در این مسیرها هستیم.

شهرستان پارسیان دارای دو محور اصلی پارسیان – بندر لنگه وپارسیان – بوشهر به صورت رفت وبرگشت به طول ۱۳۰ کیلومتر می باشد که از این مسافت ۹۶ کیلومتر بزرگراه و ۱۹ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث می باشد.

 

همه راههای ارتباطی روستایی دارای آسفالت است

حسین رضایی، رئیس اداره راه پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر با اشاره به وضعیت راه های این شهرستان گفت:همه راه های ارتباطی روستایی دارای آسفات می باشد که در مجموع ۳۵۶ کیلومتر راه آسفالت در پارسیان وجود دارد که از این تعداد پارسیان از ۶۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۶۶ کیلومتر نیز راه آسفالته فرعی برخوردار است.

وی افزود:محور پارسیان – بوشهر دارای مسافت ۲۰ کیلومتر می باشد که از این مسافت ۱۶ کیلومتر به صورت بزرگراه آماده بهره برداری و ۴ کیلومتر نیز در مراحل پایانی قرار دارد که ۳۰۰ متر آن به دلیل مانع شدن معارضین و مالکان زمین با توقف روبه رو شده است.

رئیس اداره راه پارسیان شاخص میانیگین راه های شهرستان پارسیان نسبت به کل کشور را مطلوب عنوان واظهار کرد: برابر با آمار کارشناس برنامه وبودجه استانداری هرمزگان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال گذشته،شاخص میانگین راه آسفالته کشوری ۶۶ درصد،استان هرمزگان۳۵ درصد واین در حالی است که پارسیان دارای ۱۰۰ درصد راه آسفالته می باشد.

رضایی با بررسی مشکلات راه های شهرستان تصریح کرد: برخی از راه های آسفالت در پارسیان به دهه ۵۰ و ۶۰ بر می گردد ونیاز شدید به روکش آسفالت نو دارد، اما کمبود اعتبارات مانع بزرگ این ترمیم ها می باشد.

رئیس اداره راه پارسیان با اشاره به مشکل جاده اصلی پارسیان گفت: عدم تطابق ترافیک وسرعت در باند قدیم وجدید به لحاظ ارتقاء محور به بزرگراه،درصورتی که محور قدیم تاکنون مورد بهسازی و اطلاح قوس ها قرارنگرفته و گمراهی وسردرگمی برخی رانندگان را در پی دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: وجود چندین بده – بستان(محل تلاقی دو محور) در بزرگراه بندرلنگه – پارسیان وجود دارد که باید از بین رود تا رانندگانی که آشنایی کمتری با این مسیر دارند کمتر دچار خطرات احتمالی شوند.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: , ,
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=422626
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل