تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 614193
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 خرداد 1401 - 10:49| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

کاهش۴۰ درصدی مصرف روغن پس از افزایش قیمت

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی گفت: افزایش قیمت این محصول باعث شد میزان تقاضا برای خرید روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. در حال حاضر مصرف‌کنندگان از ذخایر خانگی استفاده می‌کنند از این‌رو ممکن است تا ۲ ماه برای تامین نیاز به بازار مراجعه نکنند.

کاهش۴۰ درصدی مصرف روغن پس از افزایش قیمت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛علیرضا شرفی مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در بحث تامین روغن چالشی نداریم، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی مملو از روغن هستند و برخی از مشاهدات میدانی حاکی از این مهم است که برای از عرضه‌کنندگان برای فروش این محصول تخفیف‌هایی برای خریداران در نظر گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید این محصول ریزش پیدا کرده است؟ تصریح کرد: افزایش قیمت این محصول باعث شد میزان تقاضا برای خرید روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. در حال حاضر مصرف‌کنندگان از ذخایر خانگی استفاده می‌کنند از این‌رو ممکن است تا ۲ ماه برای تامین نیاز به بازار مراجعه نکنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به لزوم مصرف روغن به میزان نیاز، افزود: مصرف سرانه روغن با احتساب روغن مصرف شده در کیک و کلوچه حدود ۱۸٫۵ کیلوست.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی در پاسخ به این پرسش که بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای و افزایش نرخ روغن میزان تقاضا برای خرید روغن‌های جامد افزایش پیدا کرد آیا سلامت این نوع روغن را تایید می‌کنید؟ گفت: پالایش روغن در یک فرآیند انجام می‌شود و همه مراحل تصفیه روغن تحت نظر سازمان غذا و دارو است و در پروسه تولید همه استانداردها رعایت و تولیدکنندگان مطابق با آن جلو می‌روند.

همچنین در این رابطه منصور عالی‌پور رئیس اتحادیه سراسری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه مصرف روغن در کشور بهینه شده است، افزود: تولید روغن روند متعادلی را به خود گرفته است و به عبارت دیگر می‌توان گفت میزان تولید از مصرف پیشی گرفته است.

به گفته وی؛ عرضه روغن به میزان نیاز صورت می‌گیرد و چالشی پیشروی کارخانه‌های تولیدی وجود ندارد.

این فعال صنفی ادامه داد: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای و تغییر قیمت این محصول، توان خرید روغن از سوی مصرف‌کنندگان تقلیل پیدا کرد از این‌رو میزان تقاضا برای خرید آن کاهشی شد.

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=614193
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

اقتصادی