تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز

کد خبر : 319462
تاریخ انتشار:یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
به بهانه روز جهانی ارتباطات وروابط عمومی

کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر

آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از مروارید نیوز؛ بی شک ارتباطات مقدمه هر آغاز و شروعی است ؛ تمدن بشری با ارتباطات واطلاعات معنا می یابد و انسان نخستین از دوران غارنشینی با ترسیم خطوط و نقاشی هایی سعی در برقراری ارتباط با سایر همنوعان خود داشته است . روند شکل گیری ارتباطات طی دوران ها با فراز و  فرودهایی مواجه بوده تا امروز در عصر اطلاعات و تکنولوژی با زدن یک دکمه و کلیک با دنیایی متفاوت وشگفت انگیز از داده ها و اطلاعات ارتباط برقرارکنیم.

 

 

امروزه با پیشرفت و توسعه ی تکنولوژی ،جهان هستی بسیار کوچک می نماید. پهنه ی کره ی زمین با وجود وسایل ارتباطی دیگر به گفته مک لوهان نه دهکده ای جهانی ، بلکه سالن همایش بزرگی شده است که همگان از احوال و کردار یکدیگر باخبرند . دراین میان ،مهمترین نقش ارتباط دهندگی و تعامل را روابط عمومی ها ایفا می نمایند.روابط عمومی ها ی مستقر در سازمان ها ،نهادها وارگان ها منعکس کننده ی اعمال ،کارکرد و رفتار اجزای سازمان ها ی مربوطه هستند.

 

 

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

 

 

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

 

 

روابط عمومی های خوب ،نظام مند و به تعبیری صحیح تر ،علمی-اسلامی باید همانند آینه ای باشند که منعکس کننده ی درست و واقعی کارکرد ها باشند.بنا براین روابط عمومی اداره و سازمانی است که درصورتی می تواند موفق باشد که همچون آینه ای شفاف وبدون جانبدارای هاو غرض ورزیها  عمل نماید.

 

 

امید است شاهد عملکرد شفاف و صریح وقانونمند ادارات روابط عمومی  باشیم چرا که وجدانهای بیدار همیشه به خوبی قضاوت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ی

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=319462
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,210 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل