کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر
+ پ -
کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر
به بهانه روز جهانی ارتباطات وروابط عمومی

کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر

آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از مروارید نیوز؛ بی شک ارتباطات مقدمه هر آغاز و شروعی است ؛ تمدن بشری با ارتباطات واطلاعات معنا می یابد و انسان نخستین از دوران غارنشینی با ترسیم خطوط و نقاشی هایی سعی در برقراری ارتباط با سایر همنوعان خود داشته است . روند شکل گیری ارتباطات طی دوران ها با فراز و  فرودهایی مواجه بوده تا امروز در عصر اطلاعات و تکنولوژی با زدن یک دکمه و کلیک با دنیایی متفاوت وشگفت انگیز از داده ها و اطلاعات ارتباط برقرارکنیم.

 

 

امروزه با پیشرفت و توسعه ی تکنولوژی ،جهان هستی بسیار کوچک می نماید. پهنه ی کره ی زمین با وجود وسایل ارتباطی دیگر به گفته مک لوهان نه دهکده ای جهانی ، بلکه سالن همایش بزرگی شده است که همگان از احوال و کردار یکدیگر باخبرند . دراین میان ،مهمترین نقش ارتباط دهندگی و تعامل را روابط عمومی ها ایفا می نمایند.روابط عمومی ها ی مستقر در سازمان ها ،نهادها وارگان ها منعکس کننده ی اعمال ،کارکرد و رفتار اجزای سازمان ها ی مربوطه هستند.

 

 

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

 

 

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

 

 

روابط عمومی های خوب ،نظام مند و به تعبیری صحیح تر ،علمی-اسلامی باید همانند آینه ای باشند که منعکس کننده ی درست و واقعی کارکرد ها باشند.بنا براین روابط عمومی اداره و سازمانی است که درصورتی می تواند موفق باشد که همچون آینه ای شفاف وبدون جانبدارای هاو غرض ورزیها  عمل نماید.

 

 

امید است شاهد عملکرد شفاف و صریح وقانونمند ادارات روابط عمومی  باشیم چرا که وجدانهای بیدار همیشه به خوبی قضاوت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ی

fff
دیدگاه ها

لطفا پیش از ثبت دیدگاه قوانین زیر را مطالع بفرمایید.

  • دیدگاه خود را مرتبط با همین خبر بنویسید.
  • از توهین بر اشخاص و ادیان پرهیز کنید.
  • تکمیل تمامی فیلدها الزامی می باشد.
  • دیدگاه شما پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد.

fff fff


شبکه اجتماعی سلام نشر خبر اول خبر اول خبر fff