چند ستاره هایی که به نفع گردشگری هرمزگان نمی درخشند
تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
اجتماعی
کد خبر : 425751
تاریخ انتشار:دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
به دنبال ضعف نظارتی؛

چند ستاره هایی که به نفع گردشگری هرمزگان نمی درخشند

کیفیت پایین هتل ها و قیمت های بسیار بالا با وجود حجم بالای مراجعه کنندگان به هتل ها و واحد های اقامتی در بندرعباس، نارضایتی و گله مندی مسافران را به همراه داشته است.

چند ستاره هایی که به نفع گردشگری هرمزگان نمی درخشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛هتل داری در دنیا یکی از پر بازده ترین صنعت ها است که به خوبی توانسته با جذب مسافران داخلی و خارجی به اقتصاد کشور ها رونق بخشد به گونه ای که در بسیاری از کشور ها تحولات اقتصادی عظیمی ایجاد کرده است.

ایران از جمله کشورهایی است که در این صنعت به دلایل سیاسی و فرهنگی، نا موفق بوده و به همین خاطر وضعیت هتلداری و جذب توریست ، بی سر و سامان مانده است.

شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی ایران، روزانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی است که به قصد سیاحت یا کار وارد این شهر می شوند.

 پایین بودن سطح کیفی هتل ها، پاسخ حجم انبوه مراجعه کنندگان به واحد های اقامتی

با وجود حجم بالای مراجعه کنندگان به هتل ها و واحد های اقامتی بندرعباس ،کیفیت هتل ها پایین و قیمت آنها بالاست که نارضایتی و گله مندی مسافران را به همراه داشته است.

حجم زیاد مراجعه مسافران به هتل ها و واحد های اقامتی در بندرعباس باعث شده تا قدرت رقابت و خلاقیت در سرویس دهی بین هتل داران از بین برود و مالکان واحد های اقامتی نه بر اساس آیین هتل داری بلکه بر اساس سلایق شخصی، به این کسب و کار بپردازند.

ستاره های خاموش هتل های بندرعباس

در کشورهایی که در صنعت هتل داری موفق بوده اند این صنعت به عنوان یکی از مهم ترین منابع کسب درآمد به شمار می رود، هتل ها به دسته بندی های مختلف که از جمله مهمترین آن، هتل کاری مخصوص کارمندان و صاحبان مشاغل آزاد، هتل خانوادگی برای سفر های زیارتی و متل های ارزان قیمت که بیشتر مراجعه کنندگان آنها توریست هستند تقسیم شده است.

هر کدام از دسته بندی های بالا امکانات مختص همان دسته را فراهم می کندکه به جای ارائه خدمات غیر ضروری بر ارتقاء سطح تسهیلات در حوزه تخصص خود تمرکز می کنند.

بین امکانات هتل یک ستاره با چهار ستاره تفاوتی دیده نمی شود

در ایران هتل ها بر حسب ستاره تقسیم بندی می شوند که این تقسیم بندی نتوانسته به نحو مطلوب هتل ها را از هم تفکیک کند به گونه ای که گاهی بین امکانات هتل یک ستاره با چهار ستاره تفاوتی دیده نمی شود.

یکی از بهترین راه های بهبود خدمات رسانی هتل ها و کاهش قیمت ها دسته بندی کردن هتل ها و ایجاد قوانین نظارتی دقیق تر است که به موجب آن بتوان به هر دسته از مسافران خدمات ویژه خودشان را ارائه داد ، مثلا با احداث هتل های ارزان قیمت و سنتی در کنار مکان هایی که جاذبه توریستی دارند علاوه بر کاهش هزینه گردشگران قدمی در جهت ارتقاء و بهبود صنعت توریسم برداشت.

 

ضعف نظارتی آفت هتل داری در هرمزگان

نبود واحد های نظارتی فنی و تخصصی در صنعت هتل داری  موجب شده است تا صاحبان هتل ها در ارائه خدمات کاملا سلیقه ای عمل کنند و با ارائه امکانات سطحی پول کلانی را به جیب بزنند.در حالی که گردشگران در کشور هایی که صنعت توریسم و هتل داری آن ها رونق زیادی دارد با نصف این هزینه از بهترین امکانات بهره مند می شوند.

رزو و اشغال طولانی مدت هتل ها توسط  شرکت ها و صنایع بزرگ یکی دیگر از عوامل افزایش کاذب قیمت ها و کمبود اتاق خالی جهت اقامت چند روزه مسافران در بندرعباس است.

توریست ها و مسافران خارجی به علت سفر های طولانی و پر هزینه ترجیح می دهند شب را در متل که امکانات پایین تری نسبت به هتل دارد،بیتوته کنند.اما عدم چنین اماکنی در بندرعباس،اقامت مسافران در این شهر را مشکل کرده است.بنابراین متقاضیان خدمات اسکان ترجیح می دهند مدت زمان کمتری را در بندرعباس اقامت کنند.

امید است که فعالان صنعت هتل داری و گردشگری بندرعباس، با توجه به پتانسیل بالا در این زمینه با برنامه ریزی جهت ارتقاء این صنعت ، بندرعباس را به مرکز هتل داری ایران تبدیل کنند.

قیمت بالای هتل ها و انتظار اندکی خدمات

یکی از مسافرانی که از استان کرمان به بندرعباس سفر کرده ضمن گلایه از نرخ بالای هتل ها در بندرعباس ،گفت: من تقریبا ماهی دو الی سه روز به بندر سفر می کنم و اما خدمات هتل ها با وجود تقاضا و هزینه زیاد همچنان سطحی و اندک است .

این مسافر کرمانی بیان کرد: در بندر هتل های زیادی وجود دارد که کیفیت آنها پایین و قیمت ها خیلی بالا است. با وجود تعداد هتل و قیمت مختلف هیچ تفاوتی بین امکانات آنان نیست. این درحالی است که با این مقدار هزینه در شهر ها و کشورهای دیگر بهترین خدمات هتلینگ ارائه می شود.

وی پیرامون نظافت اتاق های مهمان پذیرهای و هتل های بندرعباس ،افزود: اکثریت مهمان پذیرها و هتل های بندرعباس از لحاظ نظافت تمیز نیستند هیچ نظارتی بر نظافت این اماکن صورت نمی گیرد و حتی تلویزیون های و درهای آنها خراب و سرویس بهداشتی و حمام آنها عمومی است.

این گردشگر کرمانی تصریح کرد: ایجاد امکانات گردشگری جذاب و تسهیلاتی متناسب با فرهنگ و اقلیم بندرعباس از مواردی است که مسئولان باید در بخش هتل داری مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=425751
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل