پل خلیج فارس پیشانی توسعه قشم می شود/ راه اندازی خط هوایی از قشم به عمان و نجف
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پل خلیج فارس را پیشانی توسعه قشم دانست و گفت: احداث پل خلیج فارس یکی از اولویت های اساسی برای ریل گذاری توسعه جزیره است و در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار و تکمیل این ابرپروژه هستیم.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛افشار فتح الهی در نشست با اصحاب رسانه، حل مشکلات آب در مناطق مختلف جزیره و توسعه بنکرینگ به منظور ایجاد ارزش افزوده، جزو دیگر اقدامات زیربنایی این سازمان در دوره جدید دانست.
وی بیان کرد: مشکل کمبود آب جزو مسائل ریشهای است و می بایست زودتر از اینها به آن ورود می شد تا معضل آب پس از اینهمه سال در قشم وجود نداشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیتهای بیبدیل بنکرینگ قشم و امکان پهلوگیری کشتیها، افزود: وجود این پتانسیلها، امکانی خداوندی است که متاسفانه به دلیل ضعفهای مدیریتی از آن استفاده شایانی نشده است.
فتح الهی از رایزنی به منظور راهاندازی خطوط هوایی در مسیرهای عمان و نجف گفت و افزود: در این باره با شرکت قشم ایر مذاکراتی انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی این خطوط باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از نبود خدمات گمرکی مناسب برای سرمایه گذاران و تجار انتقاد کرد و گفت: این تسهیلات حتی برای شرکتهای مستقر در شهرهای دیگر مثل تهران فراهم است و باید به طور ویژه در منطقه آزاد وجود داشته باشد.
وی معافیت های مالیاتی را مشوقی بزرگ برای ورود و جذب سرمایه گذاران ذکر و اضافه کرد: نمی توان تمام مزیت های مناطق آزاد را از آن گرفت و سرمایه گذار را تشویق به سرمایه گذاری در این مناطق کرد.
وی با بیان اینکه قشم باید به برندی برتر در سطح ملی و بینالمللی تبدیل شود، افزود: باید نام قشم را بازآفرینی کنیم و با ایجاد زیرساختهای راه، انرژی و حمل و نقل بتوانیم جایگاه خود را در عرصههای مختلف بازتعریف کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با تاکید بر نیازمندی قشم به برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت ادامه داد: باید ریلگذاری حرکت به سمت آینده انجام شود تا با استفاده از سرمایهگذاریها در حوزههای مختلف مسیر توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف در جزیره رقم بخورد.
وی با تاکید بر ارتقای سطح بهداشت و درمانی قشم در ابعاد کمی و کیفی، استفاده از ظرفیتهای مردمی و توان بخش خصوصی برای احیای مراکز درمانی و بیمارستانهای جزیره را مورد نیاز ذکر کرد.
فتح الهی همچنین از نیاز ایجاد اطلاعات برای نحوه سرمایه گذاری گفت و افزود: سرمایهگذاران برای سرمایهگذاری نیازمند اطلاعاتی هستند که باید به صورت مشخص در اختیار آنان قرار داده شود تا با اطمینان خاطر، زمینه جلب حداکثری آنها در بخشهای مختلف فراهم آید.
وی از ایجاد ۳۰۰ کیلومتر راه در چند سال گذشته در قشم گفت و افزود: به رغم اقدامات گسترده در این حوزه، هنوز هم ۲۰۰ کیلومتر راه نیاز داریم و به دلیل کمبود بودجه، اولویت با از بین بردن مسیرها و نقاط حادثه ساز است که امیدواریم بتوانیم با کمترین هزینه، بیشترین رضایتمندی و نتیجه را در این خصوص ببینیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی قشم از توافق اولیه به منظور در اختیارگذاشتن خودروهای دپوشده در گمرکات کشور برای نوسازی ناوگان مناطق آزاد کشور خصوصا قشم خبر داد.
وی ادامه داد: با توجه به مساحت جزیره و شرایط آب و هوایی آن، درخواست شده تعداد بیشتری از این خودروها در اختیار جزیره قشم قرار گیرد.
وی همچنین با انتقاد از بالابودن هزینههای میوه و تره بار در قشم نسبت به بندرعباس، اضافه کرد: نبود اتحادیههای صنفی به منظور نرخگذاری و نظارت، باعث افزایش قیمت در این حوزه شده که می طلبد اقدامی اساسی در این رابطه انجام شود و بازویی برای دولت شکل گیرد.
منبع ایسنا
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰