تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز

کد خبر : 339311
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

پشت پرده فروش محصولات شرکت آمریکایی «پروکتر اند گمبل» در ایران/ تلاش غرب برای تحریک سبک زندگی ایرانی به سوی مصرف‌گرایی

شرکت پی ‌اند جی آمریکا در جهت دور زدن تحریم‌ها علیه تجارت این شرکت‌ها با ایران با تابعیت سوئیس محصولات مصرفی آمریکا را در کشورمان عرضه می‌کند و با ارائه محصولات آرایشی گران‌قیمت به دنبال تحریک سبک زندگی ایرانی به سوی مصرف‌گرایی بیشتر است.

پشت پرده فروش محصولات شرکت آمریکایی «پروکتر اند گمبل» در ایران/ تلاش غرب برای تحریک سبک زندگی ایرانی به سوی مصرف‌گرایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، پس از لغو بخشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بسیاری از شرکت‌های غربی به دنبال بهره برداری از فرصت سرمایه‌گذاری در بازار پرسود ایران هستند. از همین رو، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از تصمیم شرکت آمریکایی پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble Co) که نامی آشنا برای ایرانیان است برای ورود بیشتر به بازار ایران و توزیع کالاهای مصرفی تولید آمریکایی به کشورمان خبر داد.

شرکت چندملیتی و آمریکایی پروکتر اند گمبل که دفتر مرکزی آن در شهر سینسینتی، در ایالت اوهایو قرار دارد در سال ۱۸۳۷ میلادی، توسط ویلیام پروکتر و جیمز گمبل تأسیس شد و در حال حاضر از محصولات براون، دوراسل، ژیلت، پمپرز، هد اند شولدرز، اورال-بی، دولچه و گابانا، هربال اسنسز و هوگو باس تا تولیدات پرینگلز و کیلوگ، طیف وسیعی از مواد غذایی، لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی را تولید و عرضه می‌نماید و از جمله نام‌های تجاری این شرکت می‌توان به: براون،دوراسل، ژیلت، پمپرز، فیوژن، هد اند شولدرز، اورال-بی، دولچه و گابانا، پنتن، کرست، هربال اسنسز، ویکس، تاید، آریل، دانهیل، هوگو باس، عطر گوچی، عطر لاکست، عطر پوما، پرینگلز، عطر کریستینا آگیلرا، عطر اوریل لوین، عطر اسکادا اشاره کرد.

با این حال در زمان تحریم های غربی علیه ایران، این شرکت آمریکایی در تلاش برای فروش قانونی محصولات مصرفی آمریکایی، شرکت تابعه سوئیسی خود را وارد ایران کرد. این شرکت تا اواسط سال ۲۰۱۰، موفق شد با ثبت سود سالانه ۱۰۰ میلیارد دلاری به اوج تجارت بین‌المللی برسد.این شرکت آمریکایی برای دور زدن قانون و ورود به ایران و فروش محصولاتش از مدیرانی استفاده می کند که پاسپورت و کارت سبز آمریکا را ندارند.

رونق کسب‌وکار شعبه‌های خارجی پروکتر اند گمبل در ایران تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت و در نهایت با اعمال تحریم‌های بین‌المللی، فعالیت این شرکت در ایران کمرنگ و با محدودیت‌هایی همراه شد. این در حالی است که درآمد شرکت‌های تابعه پی‌اند جی در ایران تا اواسط سال ۲۰۱۰ به ۱۱۵ میلیون دلار در یک سال مالی رسید و تا پایان سال ۲۰۱۵ و علی‌رغم تحریم‌های گسترده شرکت پی‌اند جی موفق شد بیش از ۱ میلیارد دلار از بازار ایران درآمد کسب کند. اما اکنون با لغو تحریم‌های بین‌المللی پی‌اند جی بار دیگر به دنبال حضور بیشتر در بازار ۸۰ میلیون نفری ایران است.

طبق تحقیقات موسسه پژوهشی BMI ایران یک بازار مصرفی پرسود برای پی‌اند جی خواهد بود. به‌گونه‌ای که فعالیت پی‌اند جی در ایران تا سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیارد دلار برای این شرکت رقم می‌زند.

از همین سو، یکی از مدیران شرکت پی‌اند جی با شناسایی بازار هدف در ایران با تلاش برای تحریک سبک زندگی مردم کشورمان به سوی مصرف گرایی ابراز داشت: در ایران زنان هزینه زیادی برای زیبایی می پردازند، از همین رو ما با شناسایی و تحریک این تمایلات، لوازم آرایشی، شامپوها و اپیلیتورهای گران قیمت در سبد کالای مصرفی ایرانی ها قرار دادیم.

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=339311
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,213 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل