تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
اجتماعی
کد خبر : 403847
تاریخ انتشار:یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
گذری بر یک پروژه بی سرانجام؛

پروژه ملى ساخت پل خلیج فارس وارد هفتمین سال خود شد/ ٣٠ درصد رشد فیزیکى و ١٠٠ درصد تخریب و پوسیدگى!

همانگونه که استحضار دارید موضوع پروژه ملى احداث پل خلیج فارس قبل از انقلاب شکوهمند اسلامى مورد توجه قرار گرفته بود که بعد از پیروزى انقلاب اسلامى تقریبا موضوع احداث پل به فراموشى سپرده شد .

پروژه ملى ساخت پل خلیج فارس وارد هفتمین سال خود شد/ ٣٠ درصد رشد فیزیکى و ١٠٠ درصد تخریب و پوسیدگى!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، موضوع پروژه ملى احداث پل خلیج فارس قبل از انقلاب شکوهمند اسلامى مورد توجه قرار گرفته بود که بعد از پیروزى انقلاب اسلامى تقریبا موضوع احداث پل به فراموشى سپرده شد تا اینکه در سال ٨٩ توسط دکتر احمدى نژاد رییس جمهور وقت(دولت نهم و دهم ) ،عملیات اجراى ساخت پل با پیام یا زهرا و یا صاحب الزمان آغاز شد.

در همان مقطع رییس جمهور زمان احداث پل را ١٨ ماه اعلام کرد که بعد ها به سه سال تغییر کرد/کارگاه هاى مهندسین در اطراف پروژه احداث شد و روزانه بیش از ٧٠٠ نفر بطور متوسط در این کارگاه مشغول به کار بودند و همین امر باعث شده بود تعداد زیادى از سرمایه گذاران داخلى و خارجى جذب منطقه آزاد قشم بشوند و در این منطقه سرمایه گذارى کنند.

متاسفانه چند وقتى است که با خبر شدیم پیمانکار پل خلیج فارس به تعهدات خود عمل نمى کند و باعث تعطیلى روند ساخت پل شده است و با توجه به اینکه  ساخت پل متوقف شده ولى از سوى دولت مردان هیچ واکنشى نشان داده نشده است.

تحقیقات نشان داده علت اصلى تعطیلى عملیات اجرایى پل، نبودن بودجه و تامین کننده مالى بوده است در صورتى که همه عزیزان مستحضر هستید این پروژه کاملا  ملى است و باید ویژه نیز به آن پرداخته شود.

چگونه است که در منطقه اى مثل تهران و کلان شهرهاى دیگر ریز گرد ها به آن منطقه مى آیند و یا آلودگى هوا درهمان کلان شهر باعث مى شود حتى مجلس محترم هم وارد عمل  شود و  رفع آن مشکل را ملى مى دانند ولى  پروژه پل خلیج فارس که عنوان ملى بدنبال خودش یدک مى کشد هیچ توجهى به آن نمى شود.

شبکه جامع ارتباطى خلیج فارس به طول ٩۶ کیلومتر ازقشم تا سرزمین اصلى که شامل اسکله کاوه ، اتوبان خلیج فارس ، راه آهن ، پل بزرگ و ملى خلیج فارس به طول٣۴۴٠ متر و زیر ساخت اولیه کارخانه فولاد مى باشد و تا کنون براى ساخت این پل مبلغ ٣ هزار میلیارد ریال معادل ٣٠٠میلیارد تومان هزینه شده است و هزینه تکمیلى آن ٧٠٠ میلیون یورو چیزى معادل مبلغ ٣ هزار و پانصد میلیارد تومان مى باشد.

بعد از ٧سال کار شبانه روزى ستون ها و پایه هاى پل خلیج فارس قابل بهره بردارى است که در عین ناباورى این پروژه ملى در حضور چشم همگان تعطیل شد و مسئولین استانى و شهرستانى هیچ واکنشى به تعطیلى این پروژه ملى نشان ندادند/.

این پروژه بعنوان بزرگترین پل خاورمیانه به حساب مى آید و وصل شدن جزیره قشم به سرزمین اصلى از طریق پل خلیج فارس خصوصا در دوره پسا برجام اهمیت دو چندان پیدا می کند و از نظر استراتژیکی و حمل و نقل بین المللی نقشی ویژه در تبادلات اقتصادی با دنیا خواهد داشت.

حالا قضاوت با شماست که چرا این پل ملى که از اهمیت بالایى برخوردار است تا کنون مسئولین به آن بى توجه مانده اند یا به قول یک مسئول در منطقه آزاد  عرب ها مانع پیشرفت منطقه آزاد قشم شده اند ولى نگارنده مى گوید ناتوانى و بى کفایتى ها تا کنون باعث شده قشم نتواند نقش خود را به خوبى در منطقه خلیج فارس که همانا شبکه جامع ارتباطى است ایفا کند.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=403847
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,125 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل