تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 350407
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

نقش صدا و سیما در رواج ازدواج بی‌بدیل است

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: نگرش آحاد جامعه خصوصا خانواده ها باید نسبت به زندگی و نقش خانواده اصلاح و دگرگون شود و این مهم ، محتاج به برنامه ریزی و همت ملی است امری که در آن نباید از نقش صدا و سیما غفلت کرد .

نقش صدا و سیما در رواج ازدواج بی‌بدیل است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ طاهره عسکری ماشاری ، کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار سوریاس  با اشاره به معضل کاهش جمعیت و معضل خانواده های کوچک و تک فرزند گفت : مساله افزایش جمعیت و فرهنگ سازی و تغییر نگرش از ضروریات حال جامعه ما است که متاسفانه جامعه اسلامی ما را تهدید می کند  و حتی بنا به فرموده مقام معظم رهبری از قانون گذاری نیز مهم تر و موثر تر است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

وی افزود: نگرش خانواده ها و آحاد جامعه ی ما باید نسبت به زندگی و نقش خانواده اصلاح و دگرگون شود و این امر مهم ، محتاج به برنامه ریزی و همت ملی است امری که در آن نباید از نقش صدا و سیما غفلت کرد  و صدا و سیما نقش بسیار پر رنگی در بحث افزایش جمعیت دارد با فرهنگ سازی درست و به موقع . 
این کارشناس اجتماعی تصریح کرد : صدا و سیما با ید رویکردش را اساسی اصلاح کند ، البته برنامه هایی هم که در صدد تغییر نگرش و رویکرد ما به مقوله فرزند آوری است کم نیست اما تجربه نشان داده که تاثیر پذیری غیر مستقیم فرهنگی غالبا شایع تر ، سریع تر و کارآمدتر است .
عسکری ماشاری عنوان کرد: این موضوع در خصوص اصلاح نگرش درباره ازدواج ، سبک زندگی ، قناعت و ساده زیستی هم صادق است و می تواند کار آمد باشد  . 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید مبلغ ازدواج در آغاز جوانی باشد و همچنین از به تصویر کشیدن پیایی کشمکش های خانوادگی و طلاق خوداری کند و زیبایی های نقش مادری و پدری را هنرمندانه بازگو کند  تا جوانان به امر ازدواج  پیشگام باشند و استقبال کنند و این نیاز را در خود ببینند و شانه از بار مسئولیت خالی نکنند .
عسکری ماشاری گفت : صدا و سیما و دیگر  این رسانه ها جمعی موظف هستند شادابی ، هم گرایی و پشتیبانی را در خانواده های بزرگ نشان بدهند اما هنوز هم در بسیاری از برنامه ها ، خانواده های پر جمعیت در سطح پایین اقتصادی و فرهنگی به تصویر کشیده می شوند و اکثر خانواده های متمول یا فرهیخته ، نهایتا یک یا دو فرزند دارند . 

کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: : نقش اقتصاد و معیشت را نباید در زمینه تشکیل خانواده و فرزند آوری انکار کرد بر همین اساس ، حفظ و ثبات ارزش پول ملی ، تعادل و امنیت بازار پول و سرمایه و به طور کلی تدوین و اجرایی سازی نقشه های میان مدت و بلند مدت راهبردی اقتصادی را نباید از نظر دور داشت .
انتهای خبر/ش

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=350407
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,126 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل