نقش صبحانه در سلامت دانش‌آموزان کلیدی است
+ پ -
نقش صبحانه در سلامت دانش‌آموزان کلیدی است

کارشناس تغذیه با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم و میان وعده های مفید غذایی صبحانه را اصلی ترین وعده غذایی برای دانش آموزان برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از کیش پرس، بیتا ابراهیمی کارشناس تغذیه در کلاس آموزشی که در مدرسه ابن سینا با حضور دانش آموزان برگزار شده بود با اشاره به اینکه سال‌ هایی که کودک در مدرسه ی ابتدایی می ‌گذراند، از نظر تغذیه دوره مهمی است گفت: رشد کودک در این سنین ادامه دارد، اگرچه سرعت رشد او کمتر از سال‌ های اول زندگی است، ولی باید توجه داشت که هر مرحله از رشد، وابسته به مرحله قبل بوده و مرحله بعد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس تغذیه در خصوص تغذیه سالم و میان وعده های مفید برای دانش آموزان گفت: اصولا دانش‌آموزان به ۳ وعده غذایی اصلی و ۲ میان‌ وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف کنند و تعادل و تنوع غذایی در این سنین مهم است.
وی افزود: تغذیه باعث رشد و تکامل بچه ها می شود و همچنین در سلامت آن ها نقش بسیار مهمی دارد. این مسئله در هنگام مدارس ممکن است دچار مشکلاتی شود که باید با دقت حل شوند چرا که در صورت بی توجهی می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی شود.

این کارشناس تاکید کرد: ثابت شده است که بچه هایی که صبحانه می‌خورند در مدرسه تمرکز بیشتری دارند و قدرت یادگیری شان بالاتر است..صبحانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی روزانه کودک است. بچه ها یی که صبحانه نمی خورند دارای ضریب هوشی پایین تر و قدرت یادگیری و یادآوری کمتری هستند.
وی ادامه داد: تغذیه سالم کودکان را در دوران مدرسه بهتر است از خانه و با وعده صبحانه آغاز کنید. صبحانه تامین کننده انرژی صبحگاهی برای فرد بوده و با صرف صبحانه می توان به آغاز یک روز پر انرژی امیدوار بود. بررسی ها ارتباط معناداری بین عدم مصرف صبحانه و افت تحصیلی در دانش آموزان گزارش می کنند.

ابراهیمی در خصوص مواد غذایی مناسب برای صبحانه یادآور شد: شیر ونان،نان وخامه وعسل،  املت و نیمرو،  حلیم گندم  ویا عدس، شیر پاستوریزه، میوه  تازه، آبمیوه خانگی  خرما، نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و سبزی ، کشمش، گردو، بادام ، پسته، کنجد، انجیر خشک و برگه ها، عدسی، شیر برنج، فرنی،جوانه گندم و شیر، نان و کره و عسل پاستوریزه، نان و کره و مربا، نان و تخم مرغ  آبپز و گوجه فرنگی، نان و کره و خرما می باشند.

وی در ادامه افزود: شیر پاستوریزه، میوه تازه، آبمیوه خانگی، خرما ، نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و سبزی ،نخودچی، کشمش، گردو، بادام ، پسته ، گندم برشته، برنجک، توت خشک، انجیر خشک و برگه ها،عدسی،شیر برنج،،کنجد،فرنی، نان و خرما،شیر ونان،جوانه گندم وشیر،نان و کره و عسل پاستوریزه ،نان و ماست ،نان پنیروخرما  از میان وعده های مناسب برای دانش آموزان هستند.

مریم هادیان کارشناس سلامت خانواده مرکز توسعه سلامت کیش نیز با حضور در جمع معلمان و پرسنل  این مدرسه  به ذکر نکاتی  در خصوص سرطان سینه وسرطان دهانه رحم، علایم  و نحوه تشخیص پرداخت که با استقبال حاضران روبرو شد.

برگزاری مسابقات ورزشی و اهداء جایزه به نفرات اول از دیگر برنامه های این کلاس آموزشی بود.

انتهای پیام /ش

fff
دیدگاه ها

لطفا پیش از ثبت دیدگاه قوانین زیر را مطالع بفرمایید.

  • دیدگاه خود را مرتبط با همین خبر بنویسید.
  • از توهین بر اشخاص و ادیان پرهیز کنید.
  • تکمیل تمامی فیلدها الزامی می باشد.
  • دیدگاه شما پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد.

fff fff


شبکه اجتماعی سلام نشر خبر اول خبر fff