تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
فرهنگی
کد خبر : 383354
تاریخ انتشار:یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۷:۵۰| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
معاون آموزش ابتدایی هرمزگان :

موقعیت شناسی اولویت مدیران مدارس باشد/ فعالیت ظرفیت های درون سازمانی راهکار تامین منابع مالی مدارس است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان گفت: نظام آموزشی کارآمد و به دنبال آن آموزش وپرورش پویا و متکامل و توسعه یافته مدیرانی را لازم دارد که برنامه محوری ، موقعیت شناسی و هدف مندی داشته باشد.

موقعیت شناسی اولویت مدیران مدارس باشد/ فعالیت ظرفیت های درون سازمانی راهکار تامین منابع مالی مدارس است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از آذینی ، ایرج  بیت اللهی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان در جمع مدیران مدارس ابتدایی در سالن غدیر شهر بندر سیریک اظهار کرد : برخی مدیران خیال می کنند مدیریت یعنی درگیر پیچ وخم های اداری شدن و هزینه های جاری مدرسه را تامین کردن و مدیریت را تهیه ماژیک و وایت برد می دانند درحالی که اینها گرفتاری ها و مشکلات آموزش وپرورش است و امیدواریم به جایی برسیم که مدیر مدرسه تدارکاتچی و کارپرداز نباشد.

وی افزود:کسانی که به عنوان مدیر و تصمیم ساز و تصیم گیر هستند باید از یک سری ویژگی هایی  خاص برای اجرای برنامه های مدیریتی برخوردار باشند و سه مولفه ی اساسی و مهم برای اینکه یک مدیر بتواند بستر ساز و زمینه ساز تحول در ساختار نظام آموزشی  در عرصه تعلیم وتربیت کشور باشد برخوردار و اجرا کند.

بیت اللهی تصریح کرد: مدیر نمی تواند با نبود امکانات مدرسه و درس را تعطیل کند  شاید سایر نهادها بتوانند برخی فعالیت هایاشان را تعطیل کنند  ولی در نطام آموزش وپرورش تعطیلی وجود ندارد  و معلمان باید با تلاش وکار مضاعف زمینه لازم را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم سازند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان ابراز کرد: برنامه محوری ، موقعیت شناسی و هدف مندی سه مولفه اساسی در ساختار نظام آموزشی است که برای کاربردی شدن آن و هدایت به سمت پویایی و نشاط لازم  است.

وی با بیان اینکه تنها راهکارعملی تامین منابع مالی برای مدارس را فعال کردن ظرفیت ها ی درون سازمانی مثل انجمن اولیا و مربیان، شورای مدرسه،شورای مالی ، هیات امنای مدارس و  شورای معلمان دانست و تاکید کرد: باید از این ظرفیت ها برای معرفی و عملیاتی کردن طرح های مختلفی چون برنامه تدبیر، پروژه های علمی جابر ابن حیان ، درس پژوهی وآموزش و توجیه اولیای دانش آموزان در خصوص  نظام ارزشیابی توصیفی استفاده کرد.

بیت اللهی یادآور شد: در نظام تعلیم وتربیت و خاصه آموزش وپرورش هر اقدام و علمی باید مبتنی بر یک برنامه باشد و یک مدیر باید بتواند با منطبق بر شرح وظایف سازمانی و  بر اساس منابع و امکانات دراختیار ، با اولویت گذاری حداکثر بهره وری برای سیستم و یا نهاد خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیران ستادی از کمبودهای مدارس اطلاع دارند و می دانند که مدیران مدارس با چه مشکلات متنوع وگوناگونی درگیر هستند اظهار کرد : این مسائل نباید مدیران را از نظارت هدفمند بر اساس برنامه آموزشی مدارس منحرف کنند و باید نتایج آموزش معلمان  بررسی شوند و میزان نزدیک شدنشان به هدف ها را ارزیابی کرد و کسی جز مدیر نمی تواند به اینها دست یابی داشته باشدو باید اینهارا در کف کلاس درس تجزیه کرد.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=383354
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,173 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل