تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 31113
تاریخ انتشار:یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۴۶| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

مصرف میوه‌های آب دار در سحر از نوشیدن آب زیاد بهتر است

مایعات توصیه شده برای سحری باید به تدریج نوشیده شوند و نوشیدن یک لیوان آب میوه و یک لیوان شربت عسل مفید است. به گزارش هرمز : زهرا اباصلتی، کارشناس مسئول بهبود تغذیه‌ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول روز، در پایان […]

مصرف میوه‌های آب دار در سحر از نوشیدن آب زیاد بهتر است

مایعات توصیه شده برای سحری باید به تدریج نوشیده شوند و نوشیدن یک لیوان آب میوه و یک لیوان شربت عسل مفید است. به گزارش هرمز : زهرا اباصلتی، کارشناس مسئول بهبود تغذیه‌ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول روز، در پایان وعده‌ سحری لیموترش تازه استفاده کنید و از مصرف چای، قهوه و نوشابه پرهیز کنید زیرا مصرف این نوشیدنی ها موجب افزایش ادرار و دفع آب از بدن می‌شود.

 

اباصلتی با اشاره به اینکه در وعده سحری افراد به جای نوشیدن آب زیاد باید از میوه‌های آب دار استفاده کنند، اظهار کرد: افراد هنگام سحری از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکوسبزی، کوکوسیب‌زمینی،‌کتلت، و گوشت‌های سرخ شده مانند کباب، جوجه‌کباب، ماهی و غذاهای پرادویه خودداری کنند زیرا مصرف این غذاها باعث عطش زیاد و افزایش بیش ازحد اسید معده می‌شود.

 

کارشناس مسئول بهبود تغذیه‌ معاونت بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی و ترش کردن و سوزش سر معده،‌ از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب در سحری پرهیز کنید و همچنین از سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس در وعده‌ی سحر یا افطار استفاده نکنید.

 

وی گفت: از غذاهای پرحجم نظیر آش، آبگوشت و کله پاچه برای سحری استفاده نکنید و از کربوهیدرات‌های مرکب مانند غلات سبوس دار و حبوبات سهل الهضم استفاده کنید تا کمتر دچار گرسنگی شوید.

 

وی خاطرنشان کرد: پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی‌کند بلکه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می‌کند که سبب بروز علائمی نظیر سوء‌ هاضمه، درد و نفخ معده می‌شود.

 

کارشناس مسئول بهبود تغذیه‌ افزود: رژیم غذایی سحر بهتر است شامل مواد غذایی متنوع باشد و افراد به خصوص نوجوانان باید از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین‌ مانند تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و گوشت استفاده کنید.

 

وی با اشاره به اینکه مصرف نمک زیاد سبب دفع مایعات از بدن و احساس تشنگی در طول روز می‌شود، یادآور شد: با یک رژیم غذایی معمولی، نمک کافی به بدنتان خواهد رسید و نیازی به مصرف نمک اضافی نیست؛ همچنین وعده سحری به خصوص برای افرادی که فعالیت ذهنی و فعالیت بدنی دارند بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در خصوص افرادی که بدون سحری روزه می‌گیرند، گفت: کمبود بیش از حد انرژی باعث می‌شود بدن از منابع پروتئین برای تامین انرژی استفاده کند و در اثر سوخت ناقص پروتئین‌ها، ترکیبات ستونی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد بوی بد دهان، سردرد و دردهای عضلانی در فرد می‌شود.

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=31113
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,163 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل