تبلیغات تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز

سیاسی
کد خبر : 520722
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان مطرح کرد؛

مردم حق دارند پرسشگر عملکرد مسئولان باشند/ هر مسئولی اگر بداند در مقابل حرفش باید پاسخگو باشد وعده دروغ نمی دهد

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان گفت: مردم که صاحبان انقلابند حق دارند پرسشگرعملکردمسئولین باشند و هر مسئولی باید در حوزه‌ی کار خودش پاسخگو باشند یعنی هم در برابر خطایی که انجام میگیرد واقعاً پاسخگو باشند هم در برابر کار لازمی که باید انجام میگرفته و انجام نمی گیرد پاسخگو باشند

مردم حق دارند پرسشگر عملکرد مسئولان باشند/ هر مسئولی اگر بداند در مقابل حرفش باید پاسخگو باشد وعده دروغ نمی دهد

 ابراهیم طبیبی، تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو با هرمز با بیان اینکه اعتراض از وضع معیشت و اقتصادی جامعه حق مردم است،ٌٌُ×ٌ اظهار کرد:  این روزها در خیلی از رسانه و محافل و از زبان مسئولین شنیده میشود اعتراض حق مردم است و باید بستری و مکانی فراهم شود که مردم بتوانند از آن طریق اعتراض خودرا اعلام و به این حق خود برسند ولی روی دیگرمسئله، بی اعتنایی مسئولین به حقوق اساسی تر و مهم تر مردم است که اسلام و انقلاب اسلامی برای آنها قائل شده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان افزود: در صورت اعاده این حقوق برای مردم، اعتراضات به حداقل ممکن میرسد و یا با افزایش درک متقابل حاصل از همکاری و حضور و مشارکت خود مردم در تدبیر  امور و تصمیم گیریها، کار به اعتراض کشیده نمی شود و‌ با ادای این حق، بخش عمده ای از مشکلات و‌معضلاتی که در کشور وجود دارد از بین می رود و در مقابل پیشرفت چشمگیری هم در همه امور جامعه حاصل می گردد.

 طبیبی با اشاره به بخشی از حقوق مردم که از بیانات رهبری انقلاب گرفته شده ادامه داد: نخبگان خواص و اهل فن  جامعه حق دارند  که مسئولین در همه رده ها ی کشوری، استانی و شهرستانی در جمع آنان  حاضر شوند و گزارش  کارهای خود را با آمار و اعداد وارقام برای آنها تشریح کنند تا مورد نقد، بررسی ،محاسبه و نتیجه گیری قرار گیرد و چنانچه اشکالی واردی هم پیداشود کمک به مسئولین خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: مردم که صاحبان انقلابند  حق دارند از مسئولین انتظار داشته باشند همه وعده هایی که به آنها داده اند عمل بشود و اگر عمل نشود مسئولین ضمن بیان نقاط قوت، نقاط ضعف خود را هم به مردم بگویند وصریح اعلام کنند این کارها را باید می کردیم، تا حالا نتوانستیم بکنیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: مسئولان بگویند در قبال این ده تا کاری که انجام گرفته، این دوتا، سه تا، پنج تا کار هم انجام نگرفته، بنا داریم آنها را هم انجام دهیم، این راصریحا بگویند و از انتقادات احتمالی منتقدی هم که حتی مغرصانه باشد ولی حرفش با حرف مسئول مربوطه تطبیق کند نترسد و بگوید بله، این انتقادی که به ما می کنند وارد است.

 

طبیبی با بیان اینکه  مردم باید در امور جامعه صاحب رای و تدبیر و تصمیم قرار داده شوند، اظهار کرد: مسئولین باید برای استفاده از توانمندی مردم، ابتکار مردم، نیرو و انگیزه مردم، نشاط جوانی جوانان، زمینه ها، مدل ها وفرمولهای عملی، قابل فهم عموم و اعتماد بخش را برای حضور و مشارکت آنان فراهم کنند.

 

وی افزود: مردم که صاحبان انقلابند حق دارند پرسشگرعملکردمسئولین باشند و هر مسئولی باید در حوزه‌ی کار خودش پاسخگو باشند یعنی هم در برابر خطایی که انجام میگیرد واقعاً پاسخگو باشند هم در برابر کار لازمی که باید انجام میگرفته و انجام نمی گیرد پاسخگو باشند در خیلی از موارد خلافی انجام نگرفته اما خلاف این بوده که کارهای زیادی باید انجام می گرفته ولی انجام نگرفته، کار نکردن به مقدار لازم هم یک نوع تخلف است.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: هر انسان وقتی می‌خواهد حرفی بزند اگر بداند در مقابل این حرف باید پاسخگو باشد یک‌طور حرف خواهد زد اما اگر بداند مطلق‌العنان است و پاسخگو نیست طور دیگری حرف خواهد زد انسان وقتی می‌خواهد تصمیم بگیرد و عمل کند اگر بداند در مقابل اقدام خود پاسخگو خواهد بود یک‌طور عمل می‌کند اما اگر احساس کند مطلق‌العنان است و از او سؤال نمی‌شود و او را به بازخواست نمی‌کشند طور دیگری عمل می‌کند مسؤولیت به همین علت محترم است و به همین جهت است که مردم برای مسؤول احترام قائلند چون پشت سر کار و تصمیم‌گیری او دنیایی از مسئولیت وجود دارد که او قبول می‌کند اگر این شخص خود را مسؤول دانست واقعا شایسته‌ی این تکریم و احترام هم هست اما اگر مسؤول ندانست همه چیز مشکل می شود .

 

طبیبی همچنین گفت: حقوق مردم توسط  مسئولین و دستگاهها، فسادهای اداری،مالی ،اقتصادی، رانت، ویژه خواری، تبعیض، قبیله گری، اشرافیگری، ناکارامدی،کم کاری و غیره به حداقل ممکن رسیده و سلامت اداری، کارآمدی، اعتماد و رضایتمندی و همکاری مردم به حد اکثر می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: حق مردم این نیست که دستگاهها عمدا از یک طرف، قبل از اینکه وظایفی را که بار مالی هم ندارد و موجب  افزایش اعتماد و همکاری و رضایتمندی مردم می شود را انجام ندهند و نارضایتی را در مردم ایجاد کنند و از طرف دیگر بدنبال ساز و کاری برای شنیدن اعتراضاتشان باشند.

 

انتهای پیام/پ

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=520722
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,447 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل