تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 351732
تاریخ انتشار:یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۷:۱۲| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
گفتگو/ کارشناس اجتماعی هرمزگان:

مد باید حاوی آموزه های اسلامی – ایرانی باشد/ شکاف طبقاتی محصول مدگرایی و مصرف گرایی است

کارشناس اجتماعی گفت :مدگرایی و مصرف گرایی معضلی است که روز به روز شکاف های طبقاتی را بیشتر می کند و این شکاف طبقاتی گاه به حدی می رسد که مصرف برخی کالاها ، نشان دهنده برتری اجتماعی قلمداد می شود .

مد باید حاوی آموزه های اسلامی – ایرانی باشد/ شکاف طبقاتی محصول مدگرایی و مصرف گرایی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ زهره احمدی کارشناس اجتماعی  استان هرمزگان با  اشاره روند رد به رشد به مصرف گرایی و مد گرایی به سبک غربیدر جامعه اظهار داشت: انسان در بهره برداری ار کالا ها و همچنین خدمات دارای انگیزه های فرانی است که افکار و خواست های او آن ها را شکل می دهد برخی از این انگیزه ها به دلیل نیاز های معقول و طبیعی فرد به وجود می آید که برای تداوم حیاط و سلامت و حفظ شخصیت اجتماعی است ولی متاسفانه در حال حاضر این چنین نیست  .

وی گفت:دین زیبای ما هم هماهنگ با فطرت سالم انسانی با آن ها موافق است و نه تنها پاسخ به این نیازها را مطلوب بلکه گاهی لازم و ضروری می داند ، برخورداری از نعمت ها که نتیجه مصرف است باید جهت صحیح داشته باشد و اگر جهت و منطقی نداشته باشد جامعه ، مشخصات و ویژگی ها ی انسانی خود را از دست می دهد و این مطلب در سایه ایمان و داشتن انگیزه صحیح و عقلانی و انتخاب درست صورت می گیرد نه چشم و هم چشمی ها و مدگرایی و مصرف گرایی .

این کارشناس اجتماعی بیان داشت: مدگرایی و مصرف گرایی و حتی در پی آن خودنمایی یکی از انگیزه های منفی برای مصرف گرایی قلمداد می گردد که جامعه ما را تهدید می کند و اثرات منفی در جامعه و روی قشر جوان می گذارد .

این کارشناس اجتماعی با اشاره به مصرف گرایی به سبک غربی گفت: با رشد مصرف گرایی و مدگرایی ، ما مصرف کنندگان ولخرج و پولداری مواجه هستیم که خرج کردن پول برایشان تفریح است و خرید عمل عمل تفریحی برایشان محسوب می شود که متاسفانه این عمل از بعد اقتصادی معانی فرهنگی و الزامات اجتماعی بسیار با خود دارد .

احمدی خاطر نشان کرد:  مد گرایی و مصرف گرایی با نماد ها و علائم خاص خود امروز نمایانگر سبک زندگی است و متاسفانه مصرف گرایی معضلی است که روز به روز شکاف های طبقاتی را بیشتر می کند و این شکاف طبقاتی گاه به حدی می رسد که مصرف برخی کالا ها نشان دهنده برتری اجتماعی قلمداد می شود که بسیار ناپسند و بار منفی و سنگینی در جامعه ما دارد .

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=351732
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,121 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل