تبلیغات تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز

کد خبر : 84024
تاریخ انتشار:یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

باران پربرکت انقلاب اسلامی چتر حمایتی تامین اجتماعی را گسترده تر کرد

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: باران پربرکت انقلاب اسلامی با ایجاد خیز جمعی در جامعه، چتر حمایتی تامین اجتماعی را گسترده تر کرد.   به گزارش پایگاه خبری هرمز، سید فاضل حیدری بلوکی در نشستی که به مناسبت فرار رسیدن سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد، […]

باران پربرکت انقلاب اسلامی چتر حمایتی تامین اجتماعی را گسترده تر کرد

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: باران پربرکت انقلاب اسلامی با ایجاد خیز جمعی در جامعه، چتر حمایتی تامین اجتماعی را گسترده تر کرد.

حیدری تامین اجتماعی 

به گزارش پایگاه خبری هرمز، سید فاضل حیدری بلوکی در نشستی که به مناسبت فرار رسیدن سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد، تحقق عدالت اجتماعی را مستلزم تأمین اجتماعی و از سوی دیگر، ارمغان تأمین اجتماعی را تحقق آرمان بزرگ جوامع انسانی یعنی عدالت اجتماعی دانست.

وی اضافه کرد: طی شش دهه که از شکل امروزی تأمین اجتماعی گذشته، نگرش نیروی کار جامعه به اشتغال حمایت های اجتماعی و اعتماد به جامعه و آینده نگری متحول شده است.

به گفته حیدری، ارائه خدمات متنوع درمانی بازنشستگی و از کارافتادگی طی این سالیان به ویژه طی سه و نیم دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سبب شده تا بخش عمده جامعه ایران به سرنوشت مشترکی در دریافت خدمات اجتماعی و مطالبات خود از سازمان تأمین اجتماعی بیندیشند و این امر موجب بروز خیز جمعی در جامعه و تحقق نسبی به هم پیوستگی اجتماعی برای جامعه ایران شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: مشارکت مردم در سامانه تأمین اجتماعی کشور توانسته است کمکی برای زمینه سازی تحقق مردم سالاری در ایران باشد چرا که مشارکت مردم در تأمین اجتماعی در یک جامعه مدنی تعریف شده بر اساس شرایط ایران می تواند یکی از مصادیق مردم سالاری تلقی شود.  

وی ضمن بیان این مطلب که بارش باران پربرکت انقلاب اسلامی بر سر مردمان حماسه آفرین ایران اسلامی و ایجاد خیز جمعی در جامعه، چتر حمایتی تامین اجتماعی را گسترده تر کرد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی، به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای اجتماعی ایران محسوب می شود که با تکیه بر تجارب پنجاه ساله خود و تجارب بین المللی در تلاش است تا تقاضاهای رو به گسترش اجتماعی ناشی از توسعه اجتماعی جامعه ایران را پاسخ گوید.

حیدری ضمن اشاره به تعریف جامعی که از تأمین اجتماعی در اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گنجانده شده، افزود: طبق این بند قانون اساسی، برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، از کارافتادگی، بی سرپرستی، حوادث و سوانح، نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی به صورت بیمه ای و غیربیمه ای حقی است همگانی و دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یکایک افراد تأمین کند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وضعیت پوشش چترحمایتی این سازمان بیمه گر در استان هرمزگان گفت: این اداره کل طی بیش از سه دهه اخیر دستاوردهای بزرگی داشته و بسیاری از ناممکن ها را با توجه به کار تیمی، مدیریت علمی و اجرای برنامه عملیاتی، ممکن ساخته است.

به گفته وی، قبل از انقلاب تنها دو شعبه تامین اجتماعی در استان هرمزگان (شهر بندرعباس و جزیره لاوان) وجود داشت که تعداد افراد تحت پوشش آنها به مرز دوهزار نفر بیمه شده اصلی هم نمی رسید اما طی سالیان پس از انقلاب توجهی ویژه به تامین اجتماعی کارگران وکارکنان بخش های مختلف دولتی و غیردولتی صورت گرفت.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر، به برکت انقلاب اسلامی چترحمایتی این سازمان بیمه گر در هرمزگان تا بدانجا گسترده شده که ۱۵ شعبه اصلی، ۶ شعبه اقماری و ۲ کارگزاری دراقصی نقاط این استان، از جاسک تا بشاگرد و از حاجی آباد تا ابوموسی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به آخرین آمار مربوط به جامعه تحت پوشش این سازمان در هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون جمعیتی بالغ بر ۷۵۱ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی زیر چتر حمایتی این سازمان بیمه گر قرار گرفته اند که ۵۱ درصد از جمعیت شاغل در کل استان را شامل می شود و از این جمعیت، بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر بیمه شده اصلی می باشند.

وی همچنین با اشاره به احداث یک بیمارستان تخصصی( خلیج فارس بندرعباس) و ۷ درمانگاه به عنوان امکانات و اماکن درمانی تحت مدیریت سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان، تاکید کرد: تامین اجتماعی استان در دو بخش بیمه ای و درمانی در کنار هم به پیشرفت های بزرگی دست یافته اند که به ویژه در بخش بیمه ای با مدیریت علمی و برنامه ای، طی سالیان اخیر شاهد تحولات و اتفاقات خوشایندی بوده ایم.

حیدری در پایان تصریح کرد: با وجود شناخت نسبی مسئولان، کارفرمایان و مردم از خدمات گسترده تامین اجتماعی و نقش آن در رشد و بالندگی جامعه، تعاملات درون و برون سازمانی و اطلاع رسانی نسبت به خدمات متنوع این سازمان بیمه گر همچنان باید افزایش یابد.

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=84024
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,434 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل