تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 344056
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۲۷| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
گفتگو/کارشناس روانشناسی:

“مدگرایی” و “تغییر الگو های رفتاری جوانان” محصول رسانه در جامعه است

کارشناس روانشناسی با اشاره به نقش رسانه های جمعی در فرهنگ جامعه گفت: ترویج مدهای متنوع و گرایش به مدگرایی ، تغییر الگو های پوششی بویژه در جوانان و نوجوانان از تاثیرات منفی رسانه ها در جامعه می باشد.

“مدگرایی” و  “تغییر الگو های رفتاری جوانان” محصول رسانه در جامعه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ صدیقه علیمرادی،کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه سانه ها در ساختار بندی مسائل برای عموم جامعه ، نقش اصلی در حیات اجتماعی دارند،گفت:جولان دادن مدها و سبک های تازه و هنجارهای زندگی از تاثیرات رسانه در اجتماع است و نقش رسانه ای چون تلویزیون در اثر گذاری و فرهنگ سازی بین آحاد مردم از رسانه های دیگر مهم تر است زیرا با نظام پیام رسانی تکراری و مداوم به راحتی موفق می شوند ارزشها و رفتارهای را تغییر یا تقویت کنند .

این کارشناس روانشناسی بیان داشت:امروزه رسانه های مختلف چه تصویری و چه صوتی و نوشتاری در سطح کلان یاخرد در فرهنگ سازی ، الگو سازی و حتی تبلیغات نقش بسزایی ایفا می کنند .
علیمرادی افزود : ترویج مدهای متنوع و گرایش به مدگرایی ، تغییر الگو های پوششی ، زبان گفتاری و رفتاری در آحاد جامعه بویژه در جوانان و نوجوانان از سوی رسانه ها بویژه تلویزیون ، از تاثیرات منفی رسانه ها در جامعه می باشند.
وی  با اشاره به موضوع استحاله فرهنگ پوششی در ارتباط با رسانه ها ، گفت: تغییر پوشش مناسب اسلامی یعنی حجاب در قالب بدحجابی و بی حجابی با استفاده از مدهای مختلف در کنار بازارهای وارداتی که وجود دارد ، موجبات استحاله فرهنگ پوششی خودی را فراهم آورده که در این میان تبلیغات رسانه ها تاثیر پررنگی داشته و دارند .
این کارشناس به ترویج الگوهای رفتاری اشاره کرد و بیان کرد : رسانه های جمعی و گروهی می توانند در ترویج و تبلیغ الگوهای رفتاری از جمله فرهنگ پوششی اثر گذار باشند و هم می توانند بازخوردهای منفی در آحاد جامعه بوجود آورند و می توان گفت رسانه ها دو سویه عمل می کنند بازخودهای مثبت و منفی در سطح جامعه بویژه در میان جوانان و نوجوانان در نوع رفتار ، کردار و گفتار ایجاد کنند .
وی افزود: مدگرایی و تنوع پوششی محصول رسانه هاست و امروزه از طریق رسانه ها روز به روز تنوع مدها و گرایش به مدگرایی و به تبع آن تغییر الگو های رفتاری در جوانان ایجاد می شود پس نباید کارکرد رسانه ها را در این امر منکر شد .
علیمرادی تاکید کرد: به طور کلی در فرهنگ سازی بایستی رسانه های جمعی و گروهی از جمله مجلات ، رادیو و تلویزیون و شبکه های اینترنتی و ماهواره ای یکپارچه و با انسجام و وحدت کامل در این راستا بکوشند و این امر عملی نمی شود مگر در سایه همان وحدت و انسجام و برنامه ریزیهای کلیدی و مدیریتی از یک سو و ترویج فرهنگ خودی و اصلاح ساختاری فرهنگی از طریق درونی سازی آنها از سوی دیگر و به تبع آن استحاله ی فرهنگ بیگانه که در جامعه ما متاسفانه بیداد می کند .
انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=344056
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,126 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل