تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 577008
تاریخ انتشار:سه شنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
در نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رئیس جهاددانشگاهی مطرح شد؛

محلات باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود/از خبرگان و معتمدین محلات برای راهبری شغلی استفاده می شود

ابراهیمی با بیان ضرورت  فعال کردن ظرفیت محلات جهت کارآفرینی و اشتغال، بر لزوم برندسازی و تعیین محصول غالب برای هر محله تاکید کرد.

محلات باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود/از خبرگان و معتمدین محلات برای راهبری شغلی استفاده می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ هادی ابراهیمی با حضور در جهاددانشگاهی هرمزگان با محمد دلپسند رئیس جهاددانشگاهی استان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفتگو و تبادل نظر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این دیدار اظهارداشت: شرایط استان هرمزگان به گونه ای بوده است که تاکنون احساس نیاز برای خلاقیت و نوآوری در عرصه کارآفرینی به وجود نیامده است چرا که این استان همیشه یکی از استان هایی بوده است که مقصد کارجویان بوده است و اکنون برخی از ظرفیت های اشتغال در استان اشباع شده است بایستی افراد را به سمت و سوی خلاقیت و مشاغل جدید سوق دهیم.

وی افزود: نیاز است برای سرعت بخشی به امر اشتغالزایی به ویژه در مشاغل خرد و زودبازده پیشران ها به متقاضیان ارتباط پیدا کنند و بعضا نیز لازم است دولت نیز در این حلقه ایفای نقش انجام دهد و با افزایش نقش تسهیل گرانه ی خود افراد را به بازار متصل کند.

ابراهیمی بیان کرد: متاسفانه در استان خیلی علاقه ای به خلاقیت زایی بر اساس ظرفیت ها نشان داده نمی شود و تنها حوزه ای که شاید بتوان در آن افراد بسیاری را فعال کرد صنایع غذایی است که آن هم با مشکلات در اخذ مجوز ها روبرو است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: بی شک یکی از مسائلی که وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی دنبال کند حل و فصل کردن مسئله مجوزات فعالیت های غذایی ذیل مشاغل خانگی است چرا که با فعال شدن این عرصه می توان بسیاری از افراد را مشغول کار کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی بایستی به شبکه سازی بپردازیم و برای فعالان این عرصه بر اساس عرضه و تقاضا و جدا از حضور پیشران ها یک بازار مجازی ایجاد کنیم.

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در هر محله وجود دارد می توانیم از هر محله برای تولید محصولی غالب استفاده کرده و در آنجا برند سازی هم انجام دهیم و از ظرفیت معتمدین و خبرگان محلات نیز جهت راهبری افراد استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: معتمدین و خبرگان هر محله می توانند حلقه وصل بین بیکاران و دولت باشند و ما را در جهت پیشبرد اهداف و هدایت شغلی افراد جویای کار محله خود کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=577008
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

اقتصادی