قدرت ” نه ” گفتن دانش آموز در سطح مدارس باید تقویت شود
کارشناس حراست آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به خطر آسیب های اجتماعی، گفت: قدرت ” نه ” گفتن دانش آموز در سطح مدارس باید تقویت شود. به گزارش هرمز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش بستک، سعید یوسف زاده در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: اعتیاد معضلی اجتماعی […]
کارشناس حراست آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به خطر آسیب های اجتماعی، گفت: قدرت ” نه ” گفتن دانش آموز در سطح مدارس باید تقویت شود.
به گزارش هرمز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش بستک، سعید یوسف زاده در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: اعتیاد معضلی اجتماعی است و امروزه به عنوان یک بیماری دامنگیر جوانان و نوجوانان شده است و توصیههای امروز ما را برای فردایی بهتر و زندگی سالم جدی بگیرند و از معاشرت با دوستان ناباب و افراد ناشناس خودداری کنند.
کارشناس حراست آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به اینکه معاوت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش وظیفه آگاهی رسانی به دانش آموز و معلم را در حوزه آسیبهای اجتماعی دارد، افزود: بایستی آگاهی معلم را نسبت به خطراتی که دانش آموز را تهدید می کند، بالا برد.
وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و قدرت ” نه ” گفتن دانش آموز در سطح مدارس کشور باید تقویت شود، گفت: ارتقا سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیبها از مهمترین برنامههای کاری است.
سعید یوسف زاده بر شناسایی انواع آسیبهای اجتماعی، عوامل موثر بر وقوع این آسیبها، اولویتبندی آنها و همچنین برنامهریزی برای مقابله با آنها تاکید کرد. و اضافه کرد: در عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی نوعی جهاد در راه خداست همانطور که بر اساس آموزه های دینی ما نجات یک انسان نجات بشریت است.
کارشناس حراست آموزش و پرورش شهرستان بستک، افزود: معلمان و مدیران مدارس به عنوان عناصر تاثیر گذار بر شخصیت دانش آموزان باید تمام تلاش خویش را در عرصه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به کار گیرند و کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در کلیه مدارس فعالانه در قالب شورای دبیران برگزار نمایند.
وی معنویت بخشی به دانش آموزان را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: خطر آسیب های اجتماعی باید توسط مدیران مدارس و مسولان آموزش و پرورش شهرستان شناسایی شوند و همسو با این اقدام ها، برنامه های مدونی برای پیشگیری از خطر آسیب ها تنظیم و اجرا کنند.
یوسف زاده در پایان این نشست که با حضور دادستان شهرستان بستک، اولیا دانش آموزان و عوامل اجرایی در دبیرستان زینبیه بستک برگزار شد، گفت: ریشه آسیبهای دانش آموزان از عدم آگاهی خانواده ها و دانش آموزان و تمایل و علاقه مندی نوجوانان و جوانان به تجربه کردن و کنجکاوی است که اولیاء مدارس با تشکیل کمیته های فرعی راهکارهای لازم را جهت اجرا آماده نمایند.