تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
تاریخ انتشار:سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
گفتگو با پدر شهید حادثه هواپیمای ایرباس:

فرزندم با نوزاد معصومش قربانی توحش آمریکا شد/ هیچ وقت این جنایت را فراموش نمی کنیم

پدر شهید رقیه بی نیاز با بیان اینکه آمریکا را به خاطر این جنایت هیچ وقت نمی بخشیم، خاطر نشان کرد: آمریکا فرزندمان را بی گناه قربانی و مظلومانه با نوزادی معصوم به شهادت رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از فرهنگ کده؛ ۱۲ تیر ماه یادآور حادثه تلخ و جانکاه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس توسط آمریکای جنایتکار و مدعی حقوق بشر است و شهیده رقیه بی نیاز یکی از قربانیان مظلوم جنایت هولناک و ضد حقوق بشری آمریکا در حادثه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس است.

شهیده رقیه بی نیاز عازم سفر به دبی بود تا به دیدار همسرش برود در حالی که باردار بود و نوزاد پنج ماهی در شکم داشت و همسر در فرودگاه دبی منتظر رسیدن او بود اما با جنایت هولناک آمریکا به مقصد و دیدار همسرش نرسید.

دخترم رقیه با کمک دایه محلی متولد شد

ابراهیم، پدر شهیده رقیه بی نیاز در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: در ابتدا شغلم صیادی بود و ماهی گیر می کردم و محل زندگی ما در روستای گچین بود و در اوایل انقلاب به بندرعباس آمدیم و ساکن شدیم.

پدر شهیده رقیه بی نیاز بیان کرد: رقیه فرزند دوم ما و دختر بزرگ خانواده بود و دخترم رقیه سال ۴۱ در روستای گچین با کمک دایه محلی متولد شد و دوران کودکی اش را در زادگاهش گذراند.

وی تصریح کرد: دخترم رقیه ۱۹ساله بود که با یکی از افراد فامیلمون ازدواج کرد و همسرش دبی کار می کرد و دخترم بندر ساکن بود و مدتی برای دیدار همسرش به دبی رفت و دوباره برگشت و یک مدت دو ماهه اینجا ماند و دوباره به قصد دیدار همسر عازم دبی شد.

وقتی که دخترم به دبی رفت باردار بود

پدر شهیده رقیه بی نیاز در ادامه اضافه کرد: وقتی که دخترم به دبی رفت باردار بود و نوزاد ۵ ماهه در شکم داشت او یک فرزند دختر هم داشت که قبلا فوت شده بود.

وی به خصوصیات اخلاقی شهیده رقیه اشاره کرد و گفت: رقیه بسیار با ادب و با معرفت بود و اهل کمک و همکاری بود و به همسایگان کمک می کرد.

پدر شهیده رقیه بی نیاز در ادامه گفت: رقیه در منزل هم کارهای خانه را انجام می داد و خیاطی می کرد و اهل عبادت و نماز و با حجاب بود روزه اش را می گرفت و موقع ماه رمضان همسایه ها و فامیل نزدیک که اطراف ما بودند برای سحری بیدار می کرد.

رقیه علاقه زیادی به درس و مطالعه داشت

وی اظهار کرد: رقیه خیلی به درس و مطالعه علاقه داشت حتی موقعی که میخواست به دبی برود کتاب های نهضتی اش را هم با خودش برد و گفت میخواهم بخوانم موقعی که بود خیال ما راحت بود از بس زرنگ و کاری بود و مثل فرشته ها بود و خیلی مراقب و مواظب حال ما بود.

پدر شهیده رقیه بی نیاز در ادامه بیان کرد: رقیه بعد از اولین فرزندم که پسر بود به دنیا آمد و دختر بزرگم بود، بسیار با محبت و مهربان بود  و خاطراتش را نمی توانم فراموش کنم.

وی به خاطرات آخرین دیدار و روز سفر دخترش شهیدش اشاره کرد و افزود: رقیه موقع رفتن سفارش مادرش را به خواهر و برادرانش می کرد و به آنها می گفت مواظب مادر باشید تا من برم و برگردم و حرفهایش دلنشین بود، وسایلش را بسته بود و بعد از خداحافظی به فرودگاه رفت.

پدر شهیده رقیه بی نیاز ادامه داد:  وقتی خداحافظی کرد از خانواده ماشین دربست گرفتم و او را به فرودگاه رساندم و در مسیر ساکت بود و من فرودگاه ماندم تا دخترم سوار هواپیما شد وقتی هواپیما حرکت کرد به منزل برگشتم.

وی با اشاره به چگونگی مطلع شدن شهادت فرزند خود و سقوط هواپیما، گفت: یکی از اقوامان منزلمان آمد و خبر آورد که هواپیمایی که تازه از بندر به مقصد دبی حرکت کرده آمریکا آن را با موشک زده و هواپیما در دریا سقوط کرده و گفتم پناه بر خدا انگار آسمان روی سرمان خراب شد.

جنازه دخترمان را در بنیاد شهید تحویل گرفتیم

پدر شهیده رقیه بی نیاز اضافه کرد: برای پیدا کردن پیکرش رفتیم پیگیری کردیم تا اینکه وقتی پیکرش پیدا شد با کشتی به ساحل آوردند و ما برای شناسایی رفتیم و پیکر دخترم را در بنیاد شهید تحویل گرفتیم و نسبتا بدنش سالم بود اما آسیب دیده بود .

وی با بیان اینکه خبر شهادت دخترم همه اقوام و دوست و آشنا را شوکه و ناراحت کرد، بیان کرد: موقع تشییع پیکرش جمعیت زیادی آمده بودند و حتی از راه دور هم به خاطر رقیه آمده بودند تا زیر تابوتش را بگیرند و انتظار نداشتیم به این زودی ما را ترک کند و تنهایمان بگذارد.

پدر شهیده رقیه بی نیاز با بیان اینکه آمریکا را به خاطر این جنایت هیچ وقت نمی بخشیم، خاطر نشان کرد: آمریکا فرزندمان را بی گناه قربانی و مظلومانه با نوزادی معصوم به شهادت رساند و هیچ وقت این جنایت را فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: , ,
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=478305
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر

• نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.