عقبگرد ربیعی در «ضد»/ سوژه ای که هدر رفت
امیرعباس ربیعی در دومین ساخته خود «ضد» برخلاف «لباس شخصی» انتظارات تماشاگر را برآورده نمی کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛«ضد» دومین ساخته سینمایی امیرعباس ربیعی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب روایت می شود.
ربیعی فیلمساز جوانی است که سینما را بر اساس ژانر دنبال می کند. سال پیش با فیلم «لباس شخصی» و حالا با «ضد» در جشنواره چهلم فجر حضور دارد.
ربیعی در جشنواره قبل و با نمایش سینمایی «لباس شخصی» نشان داد که علاوه بر دغدغه شخصی به این ژانر، قاب بندی، میزانسن و کارگردانی بلد است و با تعلیقی که تا انتهای فیلم به جا به کار بسته بود، تماشاگر را با خود همراه می کرد؛ اما بر خلاف «لباس شخصی» ربیعی در «ضد» عقبگرد محسوسی داشته است. چه به لحاظ کارگردانی و چه تعلیق هایی که به شدت با توجه به سوژه جای خالیشان در فیلم احساس می شود.
تماشاگر از ابتدا می داند که قرار است چه اتفاقی بیافتد و نه گره ای در کار است که در ادامه برای او باز شود و نه تعلیقی که او را نگه دارد.
درصورتی که سوژه به شدت این امکان را برای ربیعی فراهم کرده بود.
مهدی نصرتی که همانند «لباس شخصی» نقش اول این فیلم را نیز برعهده دارد، تماشاگر را با چالش جدیدی در بازی خود مواجه نمی کند برخلاف بازی روان و باورپذیر نادر سلیمانی که به خوبی در نقش سرکرده یکی از گروه های سازمان منافقین، درخشیده است و احتمال نامزدی در نقش مکمل مرد برایش مصور است.
منبع دانا
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰