تبلیغات تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز

کد خبر : 283770
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

عدم حمایت مسئولان از هنرمندان انیمیشن/انیمیشن صرفا برای کودکان نیست / به هنر به عنوان شغل و درآمدزایی نگاه نمی کنم

انیمیشن ساز هرمزگانی با بیان اینکه علاوه بر لازم دانستن ذوق و عشق رد عرصه انیمیشن سازی ، گفت: درآمد زایی صرف به این حرفه مضر است من شخصاً به انیمیش را به عنوان شغل و درآمد نگاه نمی‌کنم.

عدم حمایت مسئولان از هنرمندان انیمیشن/انیمیشن صرفا برای کودکان نیست / به هنر به عنوان شغل و درآمدزایی نگاه نمی کنم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ،  فضیله چنعانی بازیگر تئاتر و انیمیشن ساز هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه از سال ۱۳۸۸ وارد عرصه هنری تئاتر شدم و علاقه خاصی به سینما دارم و از آنجایی که انیمیشن سازی زیر مجموعه سینما است در دوره هنرستان رشته پویانمایی (انیمیشن) را انتخاب کردم و از همان دوره انیمیشن را به صورت حرفه ای آغاز کردم.

وی افزود : نخستین اثرم مستند بود با عنوان مستند مهندی که سه بار در جشنواره های کشوری رتبه اول،دوم،سوم کسب کرد البته آثار گروهی ما در زمینه انیمیشن رتبه های کشوری زیادی کسب کرده  که شامل انیمیشن هیش،انیمیشن تروخشک ،مستندبازگشت،مستند دختلوک،میتوان نام برد که حائز رتبه های کشوری و استانی شده اند.

وی با بیان اینکه ایده نخست من اعتیاد بود که مستند بازگشت را تولید کردم ، گفت : مستند دختلوک را بیشتر از همه کارهای تولیدی ام می پسندم چرا که این مستند برای بچه های سرطانی ساخته شد و بخاطرحمایت و آن شادی که برای بچه های سرطانی این مستند ایجاد کرد،برای من خیلی مجزا و گرانبها است.

چنعانی با بیان اینکه هیچ وقت هنر را نباید به عنوان منبع درآمد حساب نگاه کرد باید هنر دلی باشد ، تصریح کرد: درآمد زایی صرف به این حرفه مضر است من شخصاً به انیمیشن سازی را به عنوان شغل و درآمد نگاه نمی‌کنم.
انیمیشن ساز هرمزگانی بیان کرد : گرافیک در چند سال اخیر رشدچشم گیری داشته است اما انیمیشن متاسفانه به دلیل نبود نبود سیستم های آموزشی قوی برای انیمیشن و اساتید مجرب پیشرفت چندانی در این چند دهه نداشته است که باید مسئولان امر در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه مسئولان تخصصی برای ما معرفی نشده اند اما مسئولان هنرستان حمایت خوبی از ما داشته اند ، خاطر نشان کرد: اساتید متخص انیمیشن برای ما معرفی نکرده اند و اساتید گرافیک را برای هنرمندان رشته انیمیشن می فرستاند.
چنعانی افزود:وقتی اسم انیمیشن و پویا­نمایی می‌آید ناخودآگاه به یاد کودکان می‌افتیم، چراکه در عامه مردم، چنین جا افتاده که کارتون مربوط به بچه‌هاست، ولی در واقع چنین چیزی نیست.
این هنرمند هرمزگانی با اشاره به اینکه  انیمیشن فقط مختص کودکان و صرفاً مربوط به آن‌ها نیست،ادامه داد: انیمیشن برای بزرگ‌ترها هم است چراکه انیمیشن کاربری خیلی عمیقی دارد و در تمام دنیا هم خیلی به آن اهمیت داده می‌شود که می‌توان بزرگ‌ترین پیام‌ها را با کارتون و انیمیشن داد خیلی وقت‌ها خیلی از هنرمندان بهتر می‌توانند ذهنیت خودشان را با انیمیشن نشان دهند و گاهی مؤثرتر هم است.
بازیگر تئاتر هرمزگانی با بیان اینکه اثر تئاتر در رشد فرهنگی جامعه غیرقابل قیاس با دیگر هنرها است ، گفت : در بسیاری از کشورهای اروپایی هنرمندان تئاتر به عنوان بازوهای اجرایی تزریق یک ایدئولوژی و یا تفکر دولتمردان و سیاست های کلان آن کشور به شمار می روند چرا که این هنر به دلیل اجرای زنده و ارتباط نفس به نفس با مخاطب از بیشترین درصد تاثیرگذاری وجریان سازی در میان تمامی شاخه های هنری بر مخاطبان خود برخوردار است.

وی به تفاوت انیمیشن سازی دستی با دیجیتال پرداخت و افزود: کارگردانی انیمیشن،تفاوت های زیادی باهم ندارند برای پیش تولید و تولید هر نمونه انیمیشن باید مراحلی راپیش برد اما  انیمیشن دیجیتال با سرعت بیشتری با توجه سیستم های در حال پیشرفته آماده می شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=283770
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,438 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل