تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 447548
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۰۸| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
استادیار دانشگاه آزاد :

ظاهر آراسته ابزاری برای سودجویی کاسبان است/نباید هویت زن ابزار تبلیغ سودجویان شود

استادیار فلسفی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید هویت زن ابزار تبلیغ سودجویان شود، گفت: ارزش انسان ها به میزان تقوا، عقاید و دانسته های آن هاست اما جوامع غربی با بی توجهی به جایگاه والای زن در اجتماع او را تنها ابزار و برده جنسی می بینند؛ ای در حالی است که این روزها برخی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ایرانی از این رفتار غربی ها الگو گرفته اند.

ظاهر آراسته ابزاری برای سودجویی کاسبان است/نباید هویت زن ابزار تبلیغ سودجویان شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ این روزها کاسب ها و فروشندگان برای فروش محصولات خود اقدام به استخدام بازاریاب و فروشندگان خانم می کنند و موضوعی که در آگهی استخدام همه آن ها تکرار می شود تاکید بر ظاهر آراسته است.

ظاهر آراسته و مرتب به خودی خود مورد تایید همگان است اما تعریف ظاهر آراسته در بازار فروش کالا مفهومی کیفی است و هر کاسب ظاهری را آراسته می داند که نمایانگر محصولی که قصد فروش آن را دارد، باشد و به گونه ای بازاریان خواهان یک مانکن متحرک هستند.

دکتر محسن محمودی عضو هیئت علمی و استادیار فلسفی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: در تمدن های کهن یونان و روم باستان به زن به عنوان نماینده شیطان و به دیده تحقیر می نگریستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دموکراسی حاکم بر یونان باستان، ادامه داد: در این دموکراسی همه اقشار جامعه به جز بردگان و زنان حق رای داشتند و این موضوع بیانگر ارزش پست زن در آن تمدن است.

دکتر محسن محمودی با تاکید بر جایگاه زن در سایر ادیان که اغلب دست خوش تحریف شده اند، گفت: در تورات خلقت زن را از دنده چپ حضرت آدم (ع) می دانند که این دیدگاه مغایر مطالب ذکر شده در تعالیم اسلام و قرآن است و رسول خدا (ص) در همه جا سعی در نهادینه کردن برابری جایگاه زن و مرد داشتند.

وی با اشاره به اینکه آزادی اساسی ترین نیاز بشر است، تصریح کرد: تعریف آزادی با بی بند و باری متفاوت است و معنای واقعی آزادی آن است که در چارچوب شرع و ارزش های بشری است و نباید کلمه آزادی را سلیقه ای معنا کرد و اجازه داد عده ای با نگاهی تاجر مابانه از آن سو استفاده کنند.

استادیار فلسفی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید هویت زن ابزار تبلیغ سودجویان شود، گفت: ارزش انسان ها به میزان تقوا، عقاید و دانسته های آن هاست اما جوامع غربی با بی توجهی به جایگاه والای زن در اجتماع او را تنها ابزار و برده جنسی می بینند؛ حقیقت تلخی که این روزها شاهد آن هستیم الگو گرفتن صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ایرانی از این رفتار غربی هاست.

محسن محمودی گفت: اگر کالایی از کیفیت لازم برخوردار باشد و بتواند توجه مصرف کننده را جلب کند نیازی به این گونه تبلیغات ندارد و خریداران آن کالا خود در نقش مبلغ آن ظاهر خواهند شد اما زمانی که کالا فاقد قدرت رقابت با محصولات با کیفیت باشد، فروشندگان اقدام به استفاده از این روش های ناسالم می کنند.

وی با اشاره به کرامت انسان، اظهار کرد: با توجه به اینکه انسان خلیفه خداوند بر روی زمین و هدف غایی آفرینش است، نمی تواند وسیله هدفی دنیوی قرار گیرد و موجب تنزل مقام انسانی شود؛ قرار بر این بود که اقتصاد در خدمت انسان باشد اما متاسفانه اکنون شاهد خدمت انسان به اقتصاد هستیم.

استادیار فلسفی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر گذرا بودن طراوت جوانی، خاطرنشان کرد: بانوان ما نباید به این مشاغل پوشالی روی خوش نشان دهند و وسیله سود بردن عده ای فرصت طلب شوند زیرا تا زمانی از آن ها استفاده می شود که ریبایی ظاهری دارند و با اندکی تغییر کنار گذاشته می شوند که خود این عمر آسیب های جبران ناپذیری به روح لطیف زن وارد می کند و خطرات افسردگی و روی آوردن به ناهنجاری های اجتماعی را در پی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=447548
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,121 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل