تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
اقتصادی
کد خبر : 515649
تاریخ انتشار:شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
گزارش/

صادرات ۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی رودان در۶ماهه اول سال

استان هرمزگان و به خصوص شهرستان رودان با سطح زیر کشت بالا در محصولات کشاورزی، صیفی جات، گلخانه و باغات متعدد، ظرفیتی مهم برای توسعه صادارات غیر نفتی دارد.

صادرات ۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی رودان در۶ماهه اول سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛خرید غذا بخشی مهم از زندگی افراد محسوب می‌شود و هر روز به سوپرمارکت یا بازار محصولات کشاورزی سر می‌زنیم مردم هنگام خرید محصولات کشاورزی برای خود و خانواده‌شان، بیشتر به دنبال سلامتی و مغذی بودن، طعم و مزه و دوستدار محیط زیست بودن آنها هستند یک نفر شاید تصمیم بگیرد فقط محصولات ارگانیک خریداری کند، در حالیکه برخی دیگر تمرکز اصلی خود را روی طعم مواد غذایی قرار می‌دهند به هر حال پیام بازاریابی شما باید به علایق و خواسته‌های این مشتریان معطوف شود به عنوان مثال لوگوی محصولی را با منظره روستایی را در نظر بگیرید، مشتری با دیدن این لوگو به خوبی می‌تواند مجسم کند غذایی که از این مکان آورده می‌شود، تازه، سالم و مغذی است. این تصویر می‌تواند تمام نگرانی‌ها راجع به روش‌های مضر کشاورزی را از بین ببرد.

برندسازی چیزی فراتر از مزرعه و محصولات کشاورزی است، این استراتژی مهم باعث شکل‌گیری درک مشتری از تولیدکنندگان می‌شود. علاوه بر این، یک هویت شناخته شده و دارای برند، می‌تواند منجر به بروز حس غرور در افراد تولیدکننده شود. از طرف دیگر مشتری باور دارد که محصولات دارای برند، قابل اعتمادتر بوده و کیفیت بالاتری نسبت به محصولات فاقد برند دارند.

توجه نکردن به آینده و صرفا توجه به درآمدهای آنی ناشی از کمبودهای موجود در بازار ممکن است بتواند در کوتاه مدت درآمدی برای ما ایجاد کند اما در بلندمدت، زیانی که از نبود اعتمادی که نسبت به مصرف محصولات به وجود آمده به مراتب از درآمدی آنی بیشتر خواهد شد.

صادرات محصولات کشاورزی به خارج کشور ارزآوری خوبی را به همراه دارد به طور مثال عراق و دیگر کشورهای همسایه، کشورهایی مستعد برای دریافت محصولات کشاورزی ایران هستند که ارسال محصولات به این کشورها هم در مقایسه با کشورهای دیگر کم‌هزینه است و هم این‌که این کشورها توان زیادی برای دریافت محصولات کشاورزی ما را دارد.

استان هرمزگان و به خصوص شهرستان رودان با سطح زیر کشت بالا در محصولات کشاورزی، صیفی جات، گلخانه و باغات متعدد، ظرفیتی مهم برای توسعه صادارات غیر نفتی دارد.

شهرستان رودان نزدیک به۵۰ درصد تولید لیموترش کشور و دو درصد تولید در جهان را به خود اختصاص داده که معرفی این محصول می‌تواند نقش عمده‌ای در اشتغال و اقتصاد شهرستان و استان داشته باشد اما کمتر شاهد برندسازی این محصول خاص شهرستان و دیگر محصولات کشاورزی در کشور و صادرات خارج هستیم و اکثر محصولات به صورت فله ای و عمده روانه بازار می شود.

بادمجان،فلفل، کدو، گوجه فرنگی و خرما از جمله محصولات کشاورزی تولید شده رودان هستند که ظرفیت برندسازی به اسم شهرستان و صادرات به خارج کشور را دارند.

صادرات ۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی رودان در۶ماهه اول سال/ برند سازی محصولات کشاورزی رودان ضروری است

مصطفی غلامپور فرماندار رودان در جلسه کارگروه صادارت غیرنفتی شهرستان با بیان اینکه طی شش ماه اول سال جاری رودان ۵ میلیون دلار صادارات محصولات کشاورزی را داشته است بر لزوم برند سازی محصولات کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار رودان افزود: امروز کشورهای قطر، عراق، عمان و اوراسیا می توانند نقش بسزایی در توسعه صادرات این منطقه را داشته باشند و باید زمینه های این ارتباط و مسیرهای صادارات محصولات کشاورزی شهرستان به این کشورها ایجاد شود.

غلامپور بازار یابی را مهم ترین اصل در صادرات عنوان کرد و ادامه داد: کارهای انجام شده در صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان ناکافی است و باید با شناسایی مقتضیات زمانی و نیازمندی های بازارهای کشورهای مختلف بهترین نوع صادرات را رقم زد و همچنین  گام های اساسی برای برند سازی و تجاری سازی محصولات شهرستان برداریم.

وی خاطرنشان کرد: زمینه های برقراری ارتباط با  رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای قطر و عراق فراهم شده است و می توان راه توسعه صادرات محصولات شهرستان را ارتقاء بخشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=515649
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

7,252 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی