تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 349318
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۲۳| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

شگردهای رسانه ای که با اخلاق رسانه ای منافات دارد

یک کارشناس مسائل رسانه گفت : رسانه ها باید به فرهنگ ، ارزشها و هنجار های که در بطن جامعه هستند پایبند باشند .

شگردهای رسانه ای که با اخلاق رسانه ای منافات دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  محمد رضا بافنده کار ، کارشناس رسانه و حوزه علوم اجتماعی درباره اخلاق رسانه ای اظهار داشت: اخلاق رسانه ای نقطه تلاقی علم اخلاق و عمل رسانه یا ارتباط جمعی است ، اخلاق رسانه ای امری درونی و مرتبط با ارزشها و هنجارهاست .

وی ادامه داد: . بدین مفهوم درونی است که مجموعه قواعد و اصول اخلاق باید توسط ارتباط گر و سازمان ارتباطی رعایت شود و از این نظر با حقوق و قانون رسانه ها متفاوت است .چه بسا بسیاری از شگردهای رسانه ای که به ظاهر با هیچ اصل و بند و تبصره ای از حقوق و قانون تنافی نداشته باشد اما با اصول اخلاق منافات دارد.

وی تأکید کرد: . از سوی دیگر اخلاق رسانه ای با ارزشها و هنجارها سروکار دارد ، ارزشها و هنجارهایی که از درون فرهنگ جامعه و در جامعه اسلامی از درون فرهنگ اسلامی سر برمی آورد .
بافنده کار افزود: اخلاق رسانه ای اگر چه تابع اصول و قواعدی کلی و جهان شمول است اما به سبب ریشه گرفتن آن از مجموعه ارزشها بطن جامعه می تواند از جامعه و فرهنگی به جامعه و فرهنگ دیگر متفاوت و متغیر باشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو تدوین اصول کلی اخلاق رسانه ای به سادگی تدوین قواعد کلی حقوق رسانه ها نیست و در هر فرهنگ و جامعه ای تعاریف و محدوده های خاص را دارد .

 

انتهای خبر /

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=349318
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,121 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل