تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 490850
تاریخ انتشار:شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
هرمز گزارش می دهد؛

شوره زارهای بندرعباس مقصد نهایی مسافران جنوب کشور/ وعده بازسازی ایستگاه راه آهن سه ساله شد!

قرار گرفتن ایستگاه راه آهن بندرعباس در میان تپه های خاکی و شوره زارهای لم یزرع تداعی نابسامانی مدیریتی است که به جای القای حس خوش از حضور در بندرعباس بهت و نگرانی را به مسافران ارزانی می دارد.

شوره زارهای بندرعباس مقصد نهایی مسافران جنوب کشور/ وعده بازسازی ایستگاه راه آهن سه ساله شد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛شهرستان بندرعباس به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی کشور و پایتخت اقتصاد کشور شاهد آمارقابل ملاحضه ای از مهاجرت و مسافرت مردم اقصی نقاط کشور به استان است که اقتصاد و اشتغال مهم ترین اصل ترددها به شمار می رود.

راهها و ارائه خدمات حمل و نقل مناسب از مهم ترین فاکتورهای پیشرفت و آبادانی جوامع بشری به شمار می رود که در اقصی نقاط دنیا برای توسعه شبکه ارتباطی آسان و راحت برنامه های مدون و گسترده ای در حال انجام است.

شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان معیار پیشرفت جوامع بشری بخش قابل ملاحضه ای از امور تجاری و اقتصادی را با خود یدک می کشد که در کنار آن باید به نقش این رکن اساسی در تردد مسافر توجه شود.

استان هرمزگان با بیش از ۷۰۰کیلومتر خطوط ریلی و ایستگاههای متعدد نقش بسزایی در تردد مسافر و حمل بار به اقصی نقاط کشور و دنیا دارد که بنا به آخرین اظهارات قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران(رجا) بندرعباس مقصد ۹۰درصد از تردد و ترانزیت کشور است.

 

ناوگان ریلی به واسطه امنیت و کم حادثه بودن مورد اقبال آحاد جامعه است که بنا به آخرین گزارشات روزانه ۵ رام قطار از بندرعباس به مقاصد تهران، مشهد و اصفهان با حجم قابل ملاحضه ای از مسافران استان به وسیله این ناوگان عمومی تردد می کنند اما اوضاع نامناسب و بی سروسامان ایستگاه قطار بندرعباس موجب نگرانی و آزردگی شهروندان و مسافران شده است.

ایستگاه راه آهن بندرعباس که در حاشیه شهر واقع شده در اوضاع نابسامان محیطی و فضاسازی به سر می برد چرا که حدود سه سال پیش محوطه پارکینگ و فضای سبز حداقلی آن به بهانه احداث محیطی تفریحی و فضای مناسب تخریب شده و اکنون با گذشت ماهها به امان خدا رها شده است.

محمد پور فخری، مدیراسبق کل راه‌آهن هرمزگان اوایل سال ۹۵ از بازسازی ایستگاه راه‌آهن بندرعباس و تفکیک سالن ترانزیت و ورود و خروج مسافران با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت:بازسازی ایستگاه بندرعباس و میدان ورودی آن با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال در قالب چند فاز در دستور کار قرار دارد و که مناقصه فاز نخست آن با اعتبار ۳۰میلیارد ریال برگزار شده و در صورت تحقق، این ایستگاه به یکی از زیباترین ایستگاه‌های کشور تبدیل می‌شود.

بنا به وعده مدیر کل اسبق راه آهن هرمزگان بازسازی ایستگاه راه آهن هرمزگان در نوروز ۹۷اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد اما اکنون با گذشت ۸ماه از سال همچنان تپه های خاک و گودال های عمیق در محدوده ایستگاه قطار بندرعباس خودنمایی می کند.

قرار گرفتن ایستگاه راه آهن بندرعباس در میان تپه های خاکی و شوره زارهای لم یزرع تداعی نابسامانی مدیریتی است که به جای القای حس خوش از حضور در بندرعباس بهت و نگرانی را به مسافران ارزانی می دارد.

آشفته بازار تردد مسافران در محوطه ایستگاه به دلیل کنده کاری های رها شده و حصار کشی در محدوده ورودی سالن مسافر همواره موجب ترافیک و نارضایتی است که می طلبد با ورود به موضوع و آغاز عملیات احداث این موضوع را ختم به خیر گردانند.

 

 

هفته گذشته محمد پورفخری بعد از پنج سال مدیریت بر کرسی راه آهن هرمزگان بنا به میل فردی و در جهت رسیدگی به امور شخصی خود از سمت ریاست کناره گیری کرد تا دو سال زودتر از موعد حکم بازنشستگی خود را دریافت کند و حسین ماسور مدیرکل راه آهن طبس برکرسی اداره کل راه آهن تکیه زده است.

حسین ماسوری که در جامعه راه آهن کشور به مدیری جهادی با سابقه بلندبالا در احداث زیرساخت های عمرانی و عملیاتی شهرت دارد گزینه انتخابی برای راه آهن درآمدزا و فعال کشور است از این رو انتظار می رود با ورود به مساله بازسازی ایستگاه مسافری بندرعباس به تمام بی سرو سامانی های های سه سال اخیر پایان دهد.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=490850
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل