تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 466991
تاریخ انتشار:سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
اندراحوالات طرحی ملی در هرمزگان؛

شانه خالی کردن مسئولان از زیر بار تکمیل پروژه پل خلیج فارس/ استاندار:حفظ وضع موجود برای زیبایی قشم بهتر است

پروژه پل خلیج فارس یکی از طرح های عظیم ملی است که قرار بود زمینه رونق و آبادانی را برای همسایگانش به ارمغان بیاورد در پس شانه خالی کردن مسئولان هیچ ره آوردی جز زیان و آسیب های زیست محیطی نداشته است.

شانه خالی کردن مسئولان از زیر بار تکمیل پروژه پل خلیج فارس/ استاندار:حفظ وضع موجود برای زیبایی قشم بهتر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛پروژه ملی و مطرح پل خلیج فارس در هرمزگان و ایجاد راه دسترسی از خشکی به جزیره قشم همچنین تردد حمل خودرو با لندیکرافت ها موجب شده تا روستای بندرپل در کانون توجه مسافران و گردشگران قرار گیرد.

قرار بود طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس به طول دو هزار و ۲۰۰ متر مشتمل بر پل، راه آهن، اتوبان و اسکله جزیره قشم را از بندر لافت به بندر پهل در سرزمین اصلی متصل کند که اکنون بعد از سال ها همچنان در صف انتظار عنایت مسئولان قرار دارد.

بندر پل از توابع شهرستان بندرخمیر می باشد که در فاصله ۷۰کیلومتری از بندرعباس واقع شده که به دلیل مسافت کوتاه با جزیره قشم از دیرباز مهم ترین راه آبی به این جزیره به شمار می رود از این رو میزبان بیشترین حجم تردد خودرویی و گردشگری است.

استقبال بی نظیر مردم از جزیره قشم و تمایل به سفر دریایی با خودروهای شخصی موجب شده تا بندرپل اغلب روزهای سال میزبان مسافر باشد که حجم گردشگران از پاییز ماه تا اواخر بهار هر سال به اوج خود می رسد.

این روستا با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر در طول فصول سال میزبان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شناور است که از این طریق این بندر به جزیره قشم تردد دارند .

بیش از۱۰۰ لندیکرافت کار حمل خودرو از بندرپل به بندرلافت و بالعکس را انجام می دهند که در ایام نوروز با افزایش استقبال گردشگران از این مسیر ترافیک خودروهای در صف انتظار شناورها در بندرگاه پل به اوج خود می رسد.

پروژه پل خلیج فارس یکی از طرح های عظیم ملی بود که طرح اجرایی آن در دولت نهم و دهم کلید خورد تا تردد مسافران و گردشگران به قشم با سرعت  انجام شود اما در طول دولت تدبیر پروژه ای که میلیاردها تومان اعتبار را صرف خود کرده به صورت نیمه کاره رها شده که اکنون در گذر زمان دچار فرسودگی و استهلاک است.

این پروژه عظیم ملی که قرار بود زمینه رونق و آبادانی را برای همسایگانش به ارمغان بیاورد اکنون هیچ ره آوردی جز زیان و آسیب های زیست محیطی برای روستای تاریخی پل و جنگل های منحصر به فرد حرا نداشته است.

انباشت پسماندهای کارگاهی پل خلیج فارس تا کیلومترها دورتر ازساحل موجب بروز  آسیب های جبران ناپذیری به اکوسیستم مانگروها شده همچنین زیستگاه پرندگان مهاجر و آبزیانی این منطقه را تحت شعاع خود قرار داده است.

حفظ وضع موجود برای زیبایی جزیره قشم بهتر است

فریدون همتی،استاندار هرمزگان در اظهارات اخیر خود اکنون بعد از پیشرفت ۶۰درصدی این پروژه ملی و سال ها راکد ماندن فعالیت اعلام کرد:گل و لایی که به همراه مدّ دریا وارد جنگل حرا می شود در هنگام جذر از جنگل خارج می شود، اما اگر پل خلیج فارس اجرا شود این گل و لای پشت پل باقی می ماند و در دراز مدت برای جنگل های حرّا مشکل ایجاد می کند.

استاندارهرمزگان ادامه داد: البته احداث پل خلیج فارس نقاط مثبت و منفی مختلفی دارد که در حال بررسی برای تعیین تکلیف آن جهت اجرا و یا جایگزینی با راه های دیگر از جمله تونل زیرزمینی است.

همتی تصریح کرد: به نظر می رسد حفظ وضع موجود برای زیبایی جزیره قشم بهتر است و باید برای رفت و آمد خودرو ها، راه حل های دیگری را مانند افزایش نقاط تردد پیدا کرد.

 

مطالبه گری ائمه جمعه برای تکمیل پروژه پنج ساله

در برابر اظهارات اخیر استاندار، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار ، امام جمعه شهرستان قشم در شورای اداری که با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور برگزار شد ، عنوان کرد : تکمیل پل خلیج فارس از مطالبات اصلی قشموندان است و بیان دلیل برای عدم تکمیل آن پس از پنج سال و صرف هزینه های کلان، پذیرفته نیست چراکه تکمیل این پل، یک نیاز و یک ضرورت برای جزیره قشم است.

همچنین،،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حایری، امام جمعه شهرستان خمیر تاکید کرد: ما به جد پیگیر موضوع اسکله بندرپل هستیم و تا زمانی که این ظلم فاحش تمام نشود و احقاق حق نگردد، دست از مطالبه و تلاش بر نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=466991
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل