تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 492156
تاریخ انتشار:دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

سواحل بندرعباس پاتوقی برای قاچاقچیان/ جولان شوتی سواران در سورو قدیم!

پدیده قاچاق در سواحل استان هرمزگان از مرز چالش فراتر رفته و بخش های گسترده جامعه را درگیر کرده تا جایی که مسئولان را مجبور به ایجاد سازه های شهری در حریم دریا کرده است.

سواحل بندرعباس پاتوقی برای قاچاقچیان/ جولان شوتی سواران در سورو قدیم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ساحل بندرعباس به عنوان مهم ترنی مرکز تفریح و گردشگری شهرستان همواره مورد استقبال گردشگران ومسافران فراوانی است که با هدف دل به دریا زدن و گذراندن اوقات فراغت ساعاتی از روز خود را بر روی شن های نرم و نسیم دلنواز ساحل سپری می کنند.

ساعات بعدازظهر و غروب آفتاب بیشترین میزان از حضور شهروندان ومسافران در قسمت نوار ساحلی بندرعباس مشاهده می شود که در سال های اخیر به واسطه استقرار جسته گریخته تفریحات دریایی از قبیل جت اسکی ها، موتورهای ساحل نوردی، مانور قایق های گشت دریا و چندین پارک و بوستان خیل عظیمی روانه این محدوده از شهر می شوند.

احداث خیابان در قسمت نوارهای ساحلی شهر، سنگ ریزی و ساخت موج شکن موجب شده تا بسیاری از محدوده های ساحلی که تا پیش از این در بن بست ارتباطی و عمق محلات قرار گرفته بود، اکنون در دسترس و باز شود که یکی از آثار این اقدام را باید در مبارزه با مساله قاچاق توسط شناورها جست.

مساله پدیده قاچاق در نوار ساحلی در سراسر مرزهای استان هرمزگان در حال انجام است که با ورود ارگان های نظامی به موضوع سعی در مقابله و برخورد با سرشاخه های این معضل شده و این موضوع نیز در بندرعباس از سایر نقاط استان مستثنی نیست.

محله های ساحل نشین بندرعباس از قبیل سورو، پشت شهر ، حسین آباد ، خواجه عطا ، خون سرخ و بستانو و .. همواره مورد تهاجم قاچاقچیانی است که در ماههای اخیر به واسطه بحران اقتصادی از میزان قاچاق کالا کاسته و جای خود را به قاچاق مشروبات الکلی، مواد مخدر و قاچاق سوخت داده است.

مبارزه و کاهش میزان قاچاق در سواحل یکی از اهداف مسئولان در احداث بلوار ساحلی بود که این مساله به واسطه خیابان کشی ممتد در نوار ساحلی جولانگاهی را برای خودروهای قاچاقچی یا شوتی ها مبدل ساخته از این رو قایق های قاچاقچی پس از ورود به ساحل بلافاصله بارهای خود را به خودروهای شوتی انتقال داده  به سرعت محل را ترک می کنند.

قاچاق سوخت نیز به واسطه حساسیت موضوع در محدوده شهر با لوله گذاری در نواحی پرتردد و یا انتقال به سایر نقاط ساحلی که کمتر مورد توجه باشد، صورت می گیرد.

ساحل سورو به واسطه قدمت محله و بافت تاریخی نسبت به سایر نقاط شهر تااندازه ای از ساخت و سازهای شهری در امان مانده و محیطی بکر و سنتی را تداعی می کند از سوی دیگر ضعف زیرساخت های شهری و فقدان نورپردازی مناسب موجب شده تا محله باستانی بندرعباس در تاریکی مطلق فرو رود که زمینه را برای جولان سودجویان فراهم می کند.

غروب آفتاب و تاریکی هوا در ساحل سورو مصادف با آغاز فعالیت قاچاقچیان کالا، مشروب و سوخت است که با ازدحام در این منطقه کار خود را دنبال می کنند؛نوار ساحلی در واقع محل تلاقی خودروها و قایق های حامل اجناس قاچاق است که بی پروا به کار خود می پردازند.

ازدحام جمعیت در ساعات بعداز ظهر و حضور خودروهای گردشگر فرصتی برای کاسبان قاچاق است تا در صورت ورود نیروهای دریابانی از معرکه فرارکنند، ساخت و ساز نیمه کاره شهری در احداث پلاژ بانوان نیز فرصتی برای جولان قاچاقچیان فراهم کرده تا درکنار این سازه نیمه کاره، کسب و کار برهم زنند.

ساخت و سازهای پی در پی شهری در نوار ساحلی، سنگ ریزی های پی درپی، پرکردن دریا به بهانه های مختلف و ورود فاضلاب شهری به دریا موجب شده تا علاقه مندان به حضور در ساحل شنی و ماسه ای امکان برخورداری از این فرصت را نداشته باشند از سوی دیگر ضعف نظارت های شهری موجب شده تا اماکن بکر نیز در تیررس سوداگران قرار گیرد که در صورت بروز حادثه گردشگران متحمل می شوند.

اقدام فندکی نیروهای نظامی و مرزبانی در دستگیری قاچاقچیان و برخوردهای قضائی تاکنون راه به جایی نبرده و از جمعیت فعالین این عرصه کم نشده لذا انتظار می رود با اقدامات کارشناسی محیط امن و راحت را برای فراغت گردشگران و ساکنان منطقه فراهم آورد.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=492156
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,126 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل