سقف 1600 مدرسه هرمزگان در آستانه ریزش/ مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:هیچ مدرسه تخریبی بازسازی نشده
تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 394621
تاریخ انتشار:شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
بحران کمبود مکان آموزشی در هرمزگان؛

سقف ۱۶۰۰ مدرسه هرمزگان در آستانه ریزش/ مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:هیچ مدرسه تخریبی بازسازی نشده

کمبود مدارس و وجود ۱۶۰۰ کلاس درس تخریبی در هرمزگان به بحران آموزشی در استان تبدیل شده همچنین در اثر بارش های اخیر سقف تعدادی از مدارس آوار شد تا دانش آموزان این استان محروم تحصیل در چادر را نیز تجربه کنند.

سقف ۱۶۰۰ مدرسه هرمزگان در آستانه ریزش/ مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:هیچ مدرسه تخریبی بازسازی نشده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛در حالی استان هرمزگان یکی از استان های برتر درآمدزایی کشور است و قطب اقتصادی ایران نام دارد که کمبود  کلاس درس و وجود مدارس تخریبی در هرمزگان یکی از مشکلات عمده استان است و  تاکنون نتوانسته  کلاس های درس و مدارس خود را به حد نصاب و استاندارد برساند.

مدارس در هرمزگان حدنصاب خود را از دست داده اند و یک کلاس درسی که بایدپذیرای ۲۰ تا۳۰ دانش آموز باشد در نوبت شیفت صبح و عصر ۴۵ تا ۵۰ دانش آموز را در خود جای می دهد.

در شهرستان ها نیز مدارسی با وجود قدمت تاریخی وجود دارد که در سال جاری بر اثر بارندگی های اخیر سقف بسیاری از کلاس ها ریزش کرده  و دانش آموزانبرای ادامه تحصیل مجبور  به تحصیل در چادرهستند؛ شرایط بحرانی مدارس و محیط های آموزشی که خانه دوم دانش آموزان را یدک می کشدنارضایتی والدین را بهمراه داشته است.

این روزها دلهره آور شدن سقف کلاس بر سر دانش آموزانی که سهمشان از دنیا فقط عالم کودکی و بازی با دوستانشان است بر اذهان والدین و معلمان سایه افکنده و زنگ خطر ویرانی کلاس درس در اذهان مردم این دیار به صدا درآمده است

گلایه شهروندان هرمزگانی از کمبود مدارس

زهرا رئیسی، یکی از شهروندان بندری در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به کمبود مدارس گفت: با وجود فضای باز تعداد مدارس در شهر محدود است و به جای احداث مدارس و افزایش کلاس درس شاهد رشد قارچ گونه مراکز تجاری و پاساژها می باشیم

وی افزود:کمبود فضای آموزشی زمانی نمود پیدا میکند که به یکی از مدارس سطح شهر سر بزنید و کلاس هایی که برای ۲۰ دانش آموز تعبیه شده این روزها بیش از ۴۰ دانش آموز را در خود جای داده است.

رئیسی محیط نامناسب آموزشی را یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان دانست و تاکید کرد:کنترل و رسیدگی به تعداد بالای دانش آموز در محیط فشرده از توان مسئولان آموزش و معلمان خارج است و این مسئله در فصل گرم سال با افزایش دما به دلیل فقدان سیستم های تهویه مناسب و خنک کننده از حد تصور نیز فرا می رود.

این شهرونداظهار کرد:مشکلات بهداشتی وشیوع بیماری های همه گیر در مدارس نیز از جمله عواملی است که کمبود فضای آموزشی در آن تاثیر گذار است و در طول سال همیشه تعدادی از دانش آموزان به دلیل بیماری از تحصیل عقب می مانند.

اتفاق عجیبی که در کنار برج های بلند یک جزیره جنوبی صورت می گیرد؛

ادامه تحصیل دانش آموزان قشمی در چادر

مدارس سمیه و بلال حبشی قشم که قدمت بالای ۴۰ سال دارند بنای آن دیگر استقامت ندارد و دیوارها و سقف این مدارس درحال فروریختن است ، شکاف های عمیق دیوار و سقف های مدارس سمیه و بلال حبشی قشم همه را نگران کرده بود تا اینکه بارندگی اخیر باعث شد این مدارس به مرزی برسند که دیگر قابل استفاده نباشند .
۵۰۰ دانش آموز مدرسه بلال حبشی قشم که  باید در یک فضای مناسب با  کسب علم و دانش و رسیدن به درجات بالای علمی به امیدهای آینده این منطقه تبدیل شوند این روزها با مدرسه ای دست و پنجه نرم می کنند که هرلحظه امکان دارد برسرآنها آوارشود تاحادثه ای ناگوارتر از پلاسکو در جزیره قشم رخ دهد .
بهرام پور اشراف ، رییس آموزش و پرورش قشم دربازدید از این مدرسه فرسوده عنوان کرد : این مدرسه دیگر قابل استفاده نیست و هر لحظه امکان دارد ریزش کنند .

تخریب کلاس درس در شهرستان میناب

ابراهیم شنگولان، رئیس شورای روستای زهوکی شهرستان میناب بیان کرد:دبستان حضرت فضه در  روستای زهوکی میناب که بیش از ۴۰سال از عمر آن می گذرد و جزء مدارس تخریبی شهرستان محسوب  می شود در پی بارندگی های اخیر بخشی از سقف یکی از کلاس هایش تخریب شد تا مسئولان زنگ خطر را در مدارس تخریبی احساس کنند.

وی افزود:این مدرسه با همه پیگیری های انجام شده تاکنون نتوانسته است رنگ نوسازی را به خود بگیرد و حدود ۲۰۰ دانش آموز را در دوشیفت صبح وعصر که مشغول به تحصیل هستند را با خطر مواجه کند وآژیر خطر را برای مسئولان به صدا در آورد تا برای نوسازی آن چاره اندیشی شود.

رئیس شورای روستای زهوکی اظهار کرد:خوشبختانه تخریب سقف کلاس در این  مدرسه پیش از حضور دانش آموزان بوده تااز یک فاجعه انسانی در مدارس میناب جلوگیری شود .

وی افزود:سقف کلای چوبی بوده که بر اثر رطوبت و سنگینی فرو ریخته است،سالهای گذشته بارها از وضعیت نامناسب مدرسه مسئولان را باخبر کرده ایم اما هیچ کاری صورت نگرفت.

شنگولان خاطرنشان کرد: اولیاء دانش آموزان از ادامه تحصیل فرزندان خود در این مدرسه ابراز نگرانی می کنند وخواستار رسیدگی جدی به وضعیت این مدرسه هستند.

احتمال ریزش سقف دانش آموزان مینابی را چادر نشین کرد

عبدالرسول یارالهی مدیر مدرسه شهید مراد محمدی با اشاره به تخلیه مدرسه دوکلاسه شهید مراد محمدی روستای امیر آباد توکهور و هشتنبدی شهرستان میناب گفت: سقف این مدرسه دو کلاسه به دنبال بارندگی های هفته گذشته درحال ریزش است .
وی افزود: ۹۰ دانش آموز این مدرسه به یک چادر هلال احمر ویک کانکس انتقال داده شده اند .

مدیر مدرسه شهید مراد محمدی گفت: این مدرسه درسال ۷۹ با کمک اهالی این روستا ساخته شد .

شهریار رنجبری بخشدار توکهور گفت : تا بازسازی مدرسه برای تحصیل دانش اموزان یک ساختمان استیجاری در نظر گرفته می شود .

 

یک هزار و ۶۰۰ کلاس تخریبی در هرمزگان

ماشاالله قاسمی،مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۳هزار ۴۸۱ مدرسه فعال در استان هرمزگان دایر است که شامل ۱۵هزار کلاس درس  که ۳۱۷ نفر دانش آموز را در برگرفته است.

وی افزود: در استان دغدغه اصلی ما مدارس تخریبی است که  به تعداد هزار ۶۰۰ کلاس درس تخریبی است و از این تعداد ۵۰ هزار نفر دانش آموز را در بر می گیرد که  متاسفانه می توان گفت خطر آسیب پذیری بالایی را در بردارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار کرد: برای تعمیر مدارس تخریبی  ۲۴۰ میلیارد تومان پول احتیاج است که امسال تنها ۱۵ نیم میلیارد تومان به سازمان نوساز مدارس برای استان اختصاص داده شده که فقط چهار میلیارد مطالبات پیمانکار داشته ایم و ما نتوانسته ایم هیچ پروژه تخریبی در استان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اداره نوسازی و تجهیز مدارس۱۵۰ میلیارد تومان برای مسکن مهر بندرعباس احتیاج دارد ،افزود:  پروژه های نیمه تمام خیرین ۶۹ پروژه  با ۲۹۰ کلاس درس می باشد که باعث نارضایتی خیرین شده است.

 

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=394621
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل