تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 84849
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

رسانه های جمعی همچون شمشیر دو دم هستند

رسالت رسانه در حقیقت خبر رسانی و ارسال خبر به سراسر جهان است، نه خبرسازی، در این دنیای تبلیغات منفی و… پایگاه خبری هرمز، در این متن قصد داریم شما مخاطب گرامی را با رسانه های جمعی، ویژگی های جمعی آن و در مجموع رسالت رسانه  های امروز در بخش های مختلف آن آشنا کنیم. […]

رسانه های جمعی همچون شمشیر دو دم هستند

رسالت رسانه در حقیقت خبر رسانی و ارسال خبر به سراسر جهان است، نه خبرسازی، در این دنیای تبلیغات منفی و…

پایگاه خبری هرمز، در این متن قصد داریم شما مخاطب گرامی را با رسانه های جمعی، ویژگی های جمعی آن و در مجموع رسالت رسانه  های امروز در بخش های مختلف آن آشنا کنیم.

قسمت اول: رسانه های جمعی (۱)

مقدمه

بی تردید رسالت رسانه های داخلی یا رسانه های مربوط به جهان اسلام، بسیار سنگین است رسالت رسانه در حقیقت خبر رسانی و ارسال خبر به سراسر جهان است، نه خبرسازی. در این دنیای تبلیغات منفی و پر آشوب، بهترین سفارش، توصیه به فریب نخوردن و مراقبت است.

ظاهرا مهم ترین کار ویژه رسانه های گروهی در نظام های غوغاسالار امروز، کلاهبرداری های رسانه ای است، در مسائل اقتصادی چنین باشد یا نباشد، در مسائل خرد و کلان سیاسی، وظایف ژورنالیستی چنین تعریف شده است که زمینه را برای فریب افکار آماده کنند.

۱٫رسانه های جمعی، تیغ دو دم اند که می توانند با کار و تلاش در خدمت ما قرار گیرند:

media-psyop.ir_

رسانه های جمعی در عصر حاضر همچون شمشیر دو دم هستند.

ویژگی این رسانه ها آن است که فقط حالت رسانایی برای پیام دارند پس رسانه، ابزاری برای رساندن پیام است.

رسانه های جمعی و ابزار تبلیغاتی گروهی، سیزدهمین اصل و ارکان وصیت نامه الهی – سیاسی امام امت به شمار می آیند.

۲٫رسانه ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند رسانه های گرم حساسیت بیشتری دارند:

 boy00021450

رسانه ها را می توان در یک تقسیم بندی کلان به دو دسته تقسیم کرد.

رسانه ای که بتواند یکی از حواس انسانی را امتداد بخشد و حساسیت بالایی نصیب آن سازد، «گرم» و گرنه «سرد» نامیده می شود.

برای مثال: رادیو و سینما را نمونه ای برای دسته اول، و تلفن یا تلویزیون را نمونه هایی برای دسته دوم ذکر می کنند.

 ۳٫رسانه ها به کمک تلفیق و ترکیب، پدیده های جدیدی پدید می آورند، پس امتدادهایی از ما هستند:

رسانه ها یا امتدادهای انسان، عواملی پدیده زا هستند درون نگر و روشنگر نیستند بنابراین به کمک تلفیق یا ترکیب آنها با یکدیگر است که بهتر می توان از ویژگی های ساختاری آنها اطلاعاتی به دست آورد  با توجه به این می توان از ویژگی های ساختاری آنها اطلاعاتی بدست آورد.

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=84849
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل