تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 373273
تاریخ انتشار:سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۱۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
مدیر آموزش و پرورش ابوموسی:

رسالت معلمان پرورش اندیشه و تفکرخلاق در دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی گفت: رسالت معلمان رشد و پرورش اندیشه و تفکر خلاق در دانش آموزان است.

رسالت معلمان پرورش اندیشه و تفکرخلاق در دانش آموزان است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از نافذ آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا محب زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی در کارگاه آموزشی درس پژوهی گفت: درس پژوهی آغاز مسیری است برای بهبود فرایند یاد دهی- یادگیری که معلم در این مسیر باید احساس نیاز بیشتری به یادگیری داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش ابوموسی اظهار کرد: معلم در این فعالیت گروهی، فرایند مطلوب یاددهی – یادگیری را می شناسد و به این باور می رسد که نتیجه مطلوب، محصول فرایند مطلوب است.
محب زاده افزود: کیفیت بهتر آموزشی نتیجه ی فرایند مطلوب، ناشی از افزایش دانش، نگرش و مهارت نیروی انسانی است که باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.
وی بیان کرد: تغییر رویکرد برنامه های آموزشی و پرورشی و نقش بی بدیل معلمان در پرورش و تربیت دانش آموزان ،ایجاب می نماید تا سکانداران امر تدریس با ارزیابی مکرر و استفاده از روشهای پژوهشی و نوین در جریان یاددهی ویادگیری به بازسازی روشهای تدریس خود بپردازند.
مدیر آموزش و پرورش ابوموسی عنوان کرد: رسالت معلمان رشد و پرورش اندیشه و تفکر خلاق در دانش آموزان و ارتقای کیفیت شاخص های نظام آموزش و پرورش به عنوان معیار و ملاک توسعه یافتگی می باشد.
محب زاده گفت: یکی از اهداف اصلی تدریس، پرورش دانش‌آموزانی فکور و پژوهنده، کارآفرین، مولد بر اساس سند تحول است که بتوانند در جامعه نقش‌های خود را به درستی ایفا کنند.
وی پرورش و تربیت دانش‌آموزان را ازمهمترین وظیفه آموزش و پرورش و معلمان عنوان و تصریح کرد: باید درمسیر رشد و شکوفایی تمام ابعاد وجودی دانش آموزان گام برداریم.
مدیر آموزش و پرورش ابوموسی تاکید کرد: مدارس رسالت دارند با هدایت و تربیت علمی ـ پژوهشی دانش‌آموزان، در مسیر دستیابی به انسان توسعه یافته و برای ساختن جامعه توسعه یافته قدم بردارند.
محب زاده با اشاره به اثر بخشی فرآیندهای توانمند سازی معلمان گفت: کارگاههای آموزشی درس پژوهی در راستای ارتقاء علمی و عملی معلمان و بهبود کیفیت شیوه‌های آموزشی و ترویج خلاقیت و نوآوری می باشد.
وی خاطر نشان کرد: درس پژوهی، یکی از الگوهای مناسب از پژوهش‌های مشارکتی در کلاس درس است که برای توسعه حرفه ‌ای معلمان مدارس مد نظر صاحب نظران و پژوهشگران آموزشی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=373273
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل