تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 383761
تاریخ انتشار:دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

خناسان چه کسانی هستند؟

امروز جریانی واژه خناس را مانند تندرو به انقلابیون نسبت می دهد در واقع خناسانی و تندروهایی که یک جریان خاص می گوید همان انقلابیون مدنظر رهبری هستند.

خناسان چه کسانی هستند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از هرمزپرس؛ پس از پیام رهبری در خصوص تسلیت رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بیان کردن خناسانی که به دنبال جدایی آیت الله هاشمی ازا نقلاب و رهبری بودند. عده ای این واژه را همچون واژه تندروی دستاویزی برای حمله به منتقدین و انقلابیون قرار دادند اما منظور رهبر انقلاب چه کسانی می تواند باشد.

مقصود از خنّاس در سوره ناس، همان وسوسه های پنهانی شیطان و شیطان صفتان است که از نام خدا می گریزند؛ زیرا شیاطین، هم خودشان مخفى هستند، و هم برنامه‏ هایشان پنهان است، و این هشدارىى است به همه رهروان راه حق که منتظر نباشند شیاطین را در چهره و قیافه اصلى ببینند، یا برنامه‏ هایشان را در شکل انحرافى مشاهده کنند، هرگز چنین نیست، آنها دارای وسواس خناسند، و کارشان دروغ، نیرنگ، ریا کارى، ظاهرسازى و مخفى کردن حق است.
پس ویژگی خناسان دروغ، نیرنگ، فریبکاری و ظاهرسازی و انحراف است. اما چه کسانی منتقد مرحوم هاشمی بودند و چه کسانی خواستار جدایی وی از بدنه انقلاب بودند؟ با نگاهی سطحی به واژه خناس دورر ازانصاف است که این واژه به منتقدین ایت الله هاشمی نسبت داده شود. چرا که اساسا حرف منتقدین روند جدایی مرحوم هاشمی از بدنه انقلاب بود که در برهه هایی مانند نقل خاطره توسط آقای رفسنجانی از حضرت امام مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا ظاهر شد.با نگاهی به گذشته می بینیم که منتقدین مرحوم هاشمی در واقع انقلابیون بخصوص بدنه دانشجویی آن هستند که نسبت به برخی مواضع و اقدامات هاشمی نقد داشتند. انقلابیون جوانی که همواره در منظومه فکری رهبری انقلاب به عنوان فرزندان انقلابی تعبیر می شوند. امروز خناس را در کنار کلمه تندورها به کار می برند یعنی کسانی را خناس می نامند که یک روز انها را تندرو نامیده بودند. با یک پیام دیگر این قضیه روشنتر می شود رهبری انقلاب در دیدار دست اندرکاران دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند:.
برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مؤمن و حزب‌اللهی است، در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصی تمام و با همه وجود در میدانن حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند. امروز جریانی واژه خناس را مانند تندرو به انقلابیون نسبت می دهد. در واقع خناسانی و تندروهایی که یک جریان خاص می گوید همان انقلابیون مدنظر رهبری هستند. از نظر دیگر با توجه به ویژگی های اخلاقی جایگاه ولایت فقیه بخصوص امام خامنه ای(مدظله العالی) شان ولایت فقیه نیز اجل به این است با منتقدین اینگونه برخورد کند. آنهایی که واژه خناس را برای منتقدین انقلابی به کار می برند جایگاه اخلاقی ولایت فقیه را نیز پایین می اورند.
اما خناسان مدنظر رهبری چه کسانی هستند؟ این را باید در قالب یک پروژه نفوذ تعریف کرد. از اوایل انقلاب دشمن به دنبال نفوذ در بیوت بزرگان انقلاب بود تا آنها را از بدنه انقلاب جدا کند نامه حضرت امام خمینی بهه آیت االله منتظری روشن و مبرهن است که حضرت امام دلسوزانه به آقای منتظری توصیه می کند که افراد بیت خود را عوض کند. اتفاقا قصه تاریخی جدایی مرحوم منتظری از حضرت امام و عزل وی از قائم مقام رهبری کمک حال امروز ماست. که عده ای تلاش کردند ایت الله منتظری را ازا مام جدا کنند.امثال باند مهدی هاشمی(برادر داماد منتظری) که در واقع از خارج هم تغذیه می شدند این ماموریت را بر عهده داشتند.
خناس در پیام رهبری ناظر به کسانی هست که با انقلاب و امام مسئله داشتند نه منتقدین انقلابی، ناظر به انهایی که به دنبال جدایی ایت الله هاشمی از بدنه انقلاب بودند که پرژوه انها شکست خورد و تا اخرین روزز عمرش آیت الله هاشمی در بدنه انقلاب به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری باقی ماند.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=383761
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,166 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل