تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز همایش وحدت
سیاسی
کد خبر : 418990
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۱۱| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
گفتگو/فرمانده منطقه یکم امامت نداجا؛

حمله به ایرباس شنیع ترین عمل در تاریخ جنگ بود/ شکست آمریکا از زمان حمله به هواپیمای مسافربری رقم خورد

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با تاکید بر اینکه شیطان بزرگ یکی از فجیع ترین و شنیع ترین اعمال را در طول تاریخ جنگ های بشری در صحنه دریا انجام داد، اظهار کرد: به یقین می توان گفت که شکست آمریکا دقیقا از زمان حمله به هواپیمای مسافربری رقم خورد.

حمله به ایرباس شنیع ترین عمل در تاریخ جنگ بود/ شکست آمریکا از زمان حمله به هواپیمای مسافربری رقم خورد

امیر دریادار حسین آزاد، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  با اشاره به فرا رسیدن سالروز جنایت آمریکا و حمله به هواپیمای مسافربری ایران در آبهای نیلگون خلیج فارس گفت: حوزه دریا در جنگ ها به دلیل اینکه آثار جنگ در دریا بر مردم عادی و زن وفرزندان و عامه کمتر می باشد جز پاکترین حوزه هاست چرا که فقط دو طرف متخاصم درگیر جنگ هستند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه یکی از کسانی که بر طبل حقوق بشر می کوبد و مدعی حقوق بشر است ،فجیع ترین و شنیع ترین اعمال را در طول تاریخ جنگ های بشری در صحنه دریا انجام داده است، اظهار کرد:  حمله به هواپیمای ایرباس آخرین مورد خواهد بود چرا که شیطان بزرگ ( امریکا و استکبار) باید پاسخگوی همه نسل های جوامع بشری باشد.

آزاد بیان کرد: حمله به یک هواپیمای بی دفاع مسافری در حالی صورت گرفت که هنوز اوج کامل نگرفته و مرز هوایی مملکت خود را ترک نکرده است و آمریکا به این بهانه که هواپیمایی جنگی بوده و آن را با موشک مورد تهاجم قرار می دهد.

وی ادامه داد: آنچه که بر صفحه رادار ظهور پیدا می کند نماد آن بعنوان یک واحد هوایی یا پروازی است لذا نمایشگر هواپیمایی مسافربری با هواپیمای جنگی بر روی صفحه رادار کاملا متفاوت است که چه نوع واحد شناور سطحی و چه نوع پروازی و  براساس ابعاد و سرعتش در حرکت است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: هواپیمای جنگی سرعت زیادی دارد و زود اوج می گیرد در صورتی که هواپیمای مسافربری سرعت کمتری دارد و کم کم اوج می گیرد اینکه گفتند اشتباه گرفتیم دقیقا غلط و برای فرار از واقعیت است.

 

حمله به هواپیمای مسافربری ایران عمدی بود

آزاد با تاکید بر اینکه حمله به هواپیمای مسافربری ایران عامدانه بود، یادآور شد: زمانی که جنگ شروع شد عرصه دریا تعیین کننده صحنه نبرد برای ایران و صدام  بعثی بود و با گذشت  ۶۷ روز که از شروع جنگ نیروی دریایی توانست عرصه دریا را از صدام بعثی بگیرد در طول هشت سال دفاع مقدس بنا بر شواهد و مستندات موجود یک روز نیست که نفت ما از شمال خلیج فارس صادر نشود این درحالی بود که تنها پایانه نفتی فعال و پرحجم ما در جزیره خارک و در تیررس دشمن واقع شده بود .

 

وی ادامه داد: در آن زمان  صنایع داخلی ما  کاملا وابسته به مواد اولیه خارج از کشور بود و واردات محصولاتی مثل گندم، شیرخشک و مواد اولیه همه کارخانه ها از خارج وارد می شد که در این شرایط به اعتقاد ما اقتصاد در صحنه دریا تعیین کننده پیروز میدان نبرد بود.

 

این مقام ارشد نظامی در استان اظهار کرد:اگر در صحنه دریا خوب عمل نمی کردیم شاید بخاطر مسائل اقتصادی سرنوشت جنگ این گونه نبود و ورق جنگ به گونه دیگری بر می گشت  اما نیروی دریایی توانست صحنه جنگ را در ۶۷روز اول از دست رژیم بعثی در بیاورد و تا هشت سال دفاع مقدس اقتدار و سیادتش را در صحنه بگیرد.

 

آزاد با اشاره به اینکه زمانی که رژیم بعثی به ما حمله کرد ۱۴۷ کشور مستقیم و غیر مستقیم با آن همکاری می کردند، تصریح کرد: کشورهای مختلف در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، اطلاعاتی، نظامی و تامین نیروی انسانی در زمین و هوا به نحومطلوب با آن صدام همکاری کردند اما در دریا نمی توانستند تجهیزات خود را در زیر پرچم بعثی ببرند.

 

وی ادامه داد: ناوها و کشتی های خود را آوردند و زمانی که می خواستند عراق را پشیتیبانی کنند  پرچم ملیت کشورهای عربی را پایین کشیدند و پرچم ملیت کشورهای اروپایی را بالا بردند در حقیقت کشتی های تجاری با پرچم ملیت های دیگر ماموریت پشتیبانی و ارسال محموله به عراق را انجام می دادند که جلوی آنها را هم گرفتیم و ده هزار کشتی خود را اسپورت کردیم.

 

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تاکید کرد: تمام محموله هایی  که برای پشتیبانی به عراق می رفت را تفتیش  می کردیم و از این رو آنها صحنه جنگ در عرصه دریا را  باختند و اگر تداوم پیدا می کرد روز به روز اردوگاه های دشمن مستهلک و مستهلک تر می شد به همین دلیل در جنگ و در دریا با ما وارد نبرد رویا رو شدند.

 

آزاد با اشاره به نبرد رویاروی عراق با ایران در جنگ اظهار کرد: اول سکوی رسالت و رشادت ما را زدند بعد اولین دستاویز  و پنجه در پنجه انداختن ناو شکن سهند و ناو موشک انداز جوشن را با امریکا در انداختند که در آن صحنه نیز در فجایع قانونی،مراجع قانونی و همچنین در دیدگاه عمومی شکست خوردند.

 

وی با بیان اینکه از ۲۹فروردین تا ۱۲ تیر ۶۷ ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کرده بودیم، گفت: دشمن به دلیل شکست های پی درپی در همه عرصه ها در ۱۲ تیرماه با حمله به هواپیمای مسافربری که فجیع ترین صحنه را ایجاد کردند و به خاطر اینکه  بخاطر اینکه مردم را علیه هیات حاکمیت، سیاست مرکزی یا دولت را ناراصی کنند جنگ و خسارت را مردمی می کنند.

 

 شکست آمریکا از زمان حمله به هواپیمای مسافربری رقم خورد

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه  مردم در زمان موشک باران شهرها بخاطر اعتقادات خود دست از همراهی با نظام، رهبری و مرجعیت نکشیدند، ادامه داد: دشمن پس از اینکه همراهی مردم با رهبری را دید حمله به یک هواپیمای مسافربری که از فجیع ترین کارها  بود را در دریا انجام دادند و به یقین می توان گفت که شکست آمریکا از زمان حمله به هواپیمای مسافربری رقم خورد.

 

آزاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه ما ملتی صلح طلب هستیم و آغاز گر جنگی نخواهیم بود، تاکید کرد: به صراحتا عرض می کنم هر تهدیدی را با تهدید پاسخ می دهیم و هر عمل دفاعی را با عمل دفاعی انجام می دهیم و به هر  تهدید و حمله ای با دفاع قاطع پاسخی کوبنده می دهیم .

 

وی با اشاره به فرمایش دیگری از رهبری مبنی بر اینکه “خوب است مردم ما بدانند عملیات هایی را که نیروی دریایی در حال انجام دادن است موجب گردیده که چرخه اقتصادی مملکت سالم بماند”، یاد آور شد:  هم امروز و هم در طول هشت سال دفاع مقدس،منافع و منابع ما در یک جا و مطابق هم بوده در آن زمان در حوزه خلیج فارس تا  شمال اقیانوس هند امنیت را تامین می کردیم الان منابع ما در حوزه جغرافیایی خودمان است اما منافع ما سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهاست.

 

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تصریح کرد: پس از فرمان راهبردی رهبری در خصوص نگاه توسعه دریامحور به مملکت و نیروی دریایی بعنوان نیروی دریایی راهبردی در اقلیم های جغرافیایی همچون  خلیج عدن، تنکه باب المندب، تنگه مالاکا، دریای چین،شمال اقیانوس هند، دماغه نیک آفریقای جنوبی، سواحل ماداگاسکار، دریای سرخ و مدیترانه … حضور پیدا کردیم و از منافع خودمان دفاع می کنیم و  این دفاع موجب می شود که چرخه اقتصادی ما سالم باشد و بطور مستقل عمل کند و معتقدیم در عرصه دریا امنیت در این منطقه که چهارراه بزرگ اقتصادی دنیاست را تامین کنیم.

 

آزاد بااشاره به اینکه بیشترین جمعیت دنیا در یام چهارراه بزرگ اقتصادی دنیا قرار دارد، اظهار کرد: با نگاه به جمعیت کشورهایی از جمله هند، چین، اندونری پاکستان و مالزیمتوجه می شویم که کشورهای پرجمعیت و عمدتا کشورهای اسلامی به جز چین و هند که مذاهب دیگر دارند در این منطقه قرار دارند بعبارتی بیش از دوسوم جمعتی جهان و ۷۰درصد اقتصاد دنیا وابسته به این منطقه است واکنون حضور مستقل و مقتدر در تامین سیادت وسیاست دریا را داریم.

 

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه حضور ما در آب های آزاد و بین المللی  کمک به دستگاه دیپلماسی می کند،خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبری که  نیروی دریایی را  نیروی سیاسی،علمی، بین المللی و  نظامی دانستند لذا وقتی که در آبهای بین الملل حضور پیدا می کنیم و یک ناو در مدت زمان های مختلف ۵۵ماه، ۴ماه و یا ۱۰۰ روزه پرچم ایران را در دریا برافراشته نگه می دارد نه تنها عزت برای خود، ارتش و نیروهای مسلح بلکه موجب عزت و آبرو برای ملکت است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=418990
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل