تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 553986
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۶| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
صرفا جهت اطلاع مسئولان؛

جاده کشار_کشتی سازی بندرعباس را دریابید قبل از اینکه باران جاده را نابود کند+فیلم و عکس

جاده کشار زیر _ کشتی سازی راهی که ۲۷ روستای منطقه کشار در شهرستان خمیر و منطقه گچین و روستاهای بخش مرکزی بندرعباس را به هم پیوند زده است هر ساله با کمترین بارندگی مسدود می شود.

جاده کشار_کشتی سازی بندرعباس را دریابید قبل از اینکه باران جاده را نابود کند+فیلم و عکس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ راه ها معمولاً بهترین مسیر برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر به شمار می رود  که به فضل الهی و برکت انقلاب اسلامی در سال های اخیر جاده های فراوانی در کشور ساخته شده و مسیر رفت و آمد برای بشر سهل تر شده است.

راه ها مهمترین شریان های حیاتی بشر محسوب می شود که در ساخت آن باید استاندارهای لازم در نظر گرفته شود؛ زیرا مسیری برای رفت و آمد وسایل نقلیه و انسان ها هستند.

راه های برون شهری که به جاده شهرت دارند معمولا تنها برای عبور و مرور وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی وجود موانع طبیعی مانند رودخانه ها، تپه ها و ….باعث مستقیم نبودن جاده می شود.

داشتن راه ارتباطی و جاده های هموار برای جوامع مختلف امری ضروری بشمار می رود؛ زیرا زمانی اقتصاد یک کشور پابرجا، پیشرفت و رشد می کند که انسان ها و کالاهای تولیدی در کمترین زمان و حداقل هزینه به سایر نقاط  داخل و خارج از کشور فرستاده شود.

جاده کشار _کشتی سازی هر ساله با کمترین بارندگی مسدود می شود

برف و باران از اوایل پاییز در کشور آغاز شده و در حالی که به روزهای پایانی پاییز نزدیک می شویم بارش رحمت الهی نیز در بیشتر مناطق کشور فرا گرفته اما در جنوبی ترین استان کشور مناطقی وجود دارد که از ترس مسدود شدن راه های ارتباطیشان، آرزوی ریزش باران را ندارند.

در برخی از مناطق هرمزگان جاده هایی وجود دارد که با کمترین بارندگی بسته می شود و عبور و مرور مردم روستاهای مختلف به شهرها را مسدود می سازد.

جاده کشار زیر _ کشتی سازی راهی که ۲۷ روستای منطقه کشار در شهرستان خمیر و منطقه گچین و روستاهای بخش مرکزی بندرعباس را به هم پیوند زده است هر ساله با کمترین بارندگی مسدود می شود.

بیش از سه سال از افتتاح راه کشار _ کشتی سازی می گذرد و این جاده به طول ۳۳ کیلومتر مسیر کارگران شرکت های غرب را به یک سوم کاهش داده در حالی که جاده کوهستانی و پر پیچ و خم است؛ اما هیچ گونه تابلو راهنمایی و هشدار وجود ندارد.

با آغاز بارندگی ها اهالی منطقه کشار از وضعیت نامناسب راه کشار _ کشتی سازی می‌گویند: مسیر راه از بستر رودخانه کل عبور می کند با توجه به در پیش بودن باران ترس از آن است که حوادث ناگوار سال های گذشته تکرار شود و باز هم آب پل را با خود ببرد و تکرار حوادث دردناک سال های گذشته و گیر کردن ماشین همراه با سرنشین در بستر رودخانه رخ دهد.

موقع بارندگی جاده به مدت ۱۰ روز مسدود می شود

یکی از شهروندان بخش کشار در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه باز هم فصل باران و باز هم جاده پرغصه مسیر کشار زیر به سمت گچین باعث نگرانی ما شده است، اظهار کرد: بارندگی های سال های گذشته باعث ایجاد چاله و چوله های فراوانی در جاده شده است.

این شهروند با بیان اینکه با کمترین بارندگی مسیر جاده بسته می شود و رودخانه طغیان می کند گفت: موقع بارندگی جاده به مدت ۱۰ روز مسدود می شود.

شهروند دیگر که هر روز این جاده را برای رفتن به محل کار خود طی می کند عنوان کرد: این جاده محل عبور و مرور شهروندان به صنایع و پالایشگاه های غرب بندرعباس است که با کمترین بارندگی مسدود می شود.

وی افزود: در موقع بارندگی با مسدود شدن این جاده در حالی که خستگی فارغ شدن از کار را به همراه داریم باید ۱۰۰ کیلومتر مسیر چند روستا را دور بزنیم تا بتوانیم به خانه هایمان بازگردیم.

جاده فاقد علائم هشدار دهنده است

راننده تریلی که از این مسیر عبور می کند، گفت: شانه جاده ها در برخی از مناطق به خصوص سر پیچ ها کاملا از بین رفته و باعث ایجاد تصادف در آن مسیر ها می شود.

این راننده تریلی تصریح کرد: در برخی از قسمت ها چنان عرض جاده باریک است که دو کامیون اگر از کنار یکدیگر عبور کنند آینه هایشان بهم برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه جاده فاقد علائم هشدار دهنده است خاطر نشان کرد: جاده ای که محل و رفت و آمد تریلی ها است اگر دو تریلی از کنار یکدیگر عبور کنند باعث ایجاد تصادف آنها می شود در پیچ ها باید در خاکی بروند.

یکی دیگر از شهروندان کشاری با بیان اینکه جاده دارای گودال های عمیق است عنوان کرد: جاده دارای پیچ و خم فراوان و فاقد تابلو و علائم هشدار دهنده است و تصادفات متعددی در این مسیر پیش می آید.

جاده بعد از ساخت رها شده است

محمد پروزن، دهیار روستای کشار زیر در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: جاده کشار-کشتی سازی به طول ٢۴ کیلو متر منطقه کشار به صنایع فلزی و اسکله شهید رجایی و شرکت کشتی سازی را بهم متصل کرده و علاوه بر این اتصال این دو نقطه مهم و حیاتی ، ٢٧ روستا را نیز بهم وصل می کند.
دهیار روستای کشار زیر عنوان کرد: این جاده به همت دهیاران، شوراهای منطقه و گروهی از معدن داران و اداره راه و شهر سازی در سال ٩۵ استارت خورد و در تیر ماه ٩۶ به بهره برداری رسید؛ لازم به ذکر است احمد مرادی، نماینده مردم در مجلس در این راه زحمات بسیاری کشید و اگر همکاری های او نبود این جاده هنوز آماده بهره برداری نبود.
پروزن افزود: متاسفانه علی رغم شیرینی هایى که این جاده داشت بعد از اتمام اداره راه و شهر سازی، جاده را رها کرده و از همان سال به بعد هیچگونه کاری برای این جاده انجام داده نشده ، نه علائم راهنمایی و رانندگی دارد و نه لکه گیری های مورد نیاز انجام شده است.

با بارندگی راه بیش از ۳۰ هزار نفر مسدود می شود

وی با بیان اینکه آبنمایی در این مسیر وجود دارد که زمان بارندگی جاده را مسدود می کند، گفت: خواهشمند است کلیه مسئولین و دست اندرکاران این جاده که خدمت بزرگی به مردم منطقه کرده است را دریابند.

دهیار روستای کشار زیر تصریح کرد: این جاده بالغ بر ٣٠ هزار نفر را تحت پوشش قرار می گیرد و رونق خوبی با وجود این جاده در منطقه برای معادن و مردم ایجاد شده است.
پروزن بیان کرد: در گذشته مردم باید حدود ١٣٠-١۴٠ کیلومتر را طی می کردند و اکنون با وجود این جاده مسیر کوتاه شده و به ٢۴-٢۵ کیلومتر رسیده و این امر باعث صرفه جویی در وقت، عمر، هزینه هاست.
وی خاطر نشان کرد: خواهشمندیم مسئولین توجه ویژه به این جاده داشته باشند تا لذت این نعمت شیرین بیشتر احساس شود.

با طغیان رودخانه فصلی قصه پر غصه سال های گذشته تکرار می شود

عبدالرحمن خلیل، امام جمعه روستای کشار زیر  با اشاره به اینکه بارندگی در سال های گذشته باعث غرق شدگی چندین ماشین در این جاده شده است، گفت: مسئولان تنها این جاده را ساخته اند اما پیگیری نمی کنند به طوری که با طغیان رودخانه فصلی قصه پر غصه سال های گذشته دوباره تکرار می شود.

امام جمعه روستای کشار زیر عنوان کرد: این جاده نیازمند پل است تنها با چهارتا لوله که برای ساماندهی آب های سطحی گذاشته شده جوابگوی طغیان رودخانه این منطقه نیست.

وی با بیان اینکه عرض جاده بسیار کم است، خاطر نشان کرد: دو ماشین در کنار یکدیگر به سختی می توانند عبور کنند.

نوش دارو بعد از مرگ سهراب فایده ای ندارد

حال که جاده کشار_ کشتی سازی یکی از مهمترین جاده ها برای عبور و مرور مردم منطقه بندرخمیر به بندرعباس و شهرک های صنعتی، پالایشگاه ها و… می باشد و روزانه خیل عظیمی از کارگران و کارمندان برای رفت و آمد به غرب بندرعباس که محل تجمع بزرگترین شرکت ها و پالایشگاه است انتظار می رود مسئولان رسیدگی لازم برای بهبود این جاده را داشته باشند؛ زیرا نوش دارو بعد از مرگ سهراب هیچ فایده ای ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=553986
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

11,542 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی