تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 499291
تاریخ انتشار:شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۱۷| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
رونمایی از نهایت بی خیالی مسئولان پایتخت اقتصادی کشور؛

جاده های غیر استاندارد منطقه سیاهو بندرعباس همچنان قربانی می گیرد/ چه کسی پاسخگوی جان مردم است؟

توسعه راه های هرمزگان همواره درصدر مطالبات مردم این منطقه بوده چرا که آمار کشته و زخمی ها در محورهای مواصلاتی روز به روز در حال افزایش است و این در حالی که وعده ها در خصوص استانداردسازی محورهای مواصلاتی این استان همچنان ادامه دارد.

جاده های غیر استاندارد منطقه سیاهو بندرعباس همچنان قربانی می گیرد/ چه کسی پاسخگوی جان مردم است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از فرهنگ کده؛ یکی از اساسی ترین و مهم ترین مشکلات در قطب پایتخت اقتصادی کشور به حوزه راه های این استان مربوط بوده و وضعیت بد جاده ها حتی جاده هایی که به مرکز استان ختم می شوند فاقد کمترین استانداردهای معمول هستند.

کوهستانی بودن برخی از نقاط استان ، هزینه های بالای احداث جاده های استاندارد ، فقر منطقه و کمبود اعتبارات لازم سبب شده که علاوه بر عدم وجود یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه ، همواره خطرات جانی در تردد از این جاده ها تهدیدکننده همیشگی باشد.

وضعیت غیر استاندارد بودن جاده ها حتی در بخش های مرکز استان به مراتب بیشتر می شود و در برخی جاده های روستایی استان تردد نوعی بازی با مرگ است و جاده سیاهو یکی از جاده های شمال بندرعباس از جمله همین موارد است که علیرغم آسفالت بودن آن اما تردد در آن همواره مخاطره آمیز است.

جاده های غیر استاندارد مرغوب ترین نارنگی جهان همچنان قربانی می گیرد

پایگاه خبری فرهنگ کده در گزارشی با عنوان « جاده های غیر استاندارد مرغوب ترین نارنگی جهان همچنان قربانی می گیرد/ چه کسی پاسخگوی جان مردم است؟» به قلم ناهید یوسفی به بررسی مشکلات جاده دهستان سیاهو شهرستان بندرعباس پرداخته است.

دهستان سیاهو در ۳۰ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است که در شمال هرمزگان قرار دارد و به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان و قطب های محصولات زراعی و باغی و قطب گردشگری استان شناخته شده است.

یکی از خطرناک ترین جاده های مرکزی بندرعباس جاده دهستان سیاهو است که سالهاست عامل تصادفات جاده ای بسیاری می‌باشد و وجود پیچ و خم های بسیار، پرتگاه و عدم رعایت استاندارد در ساخت این جاده تصادفات بسیاری را سبب شده است.

منطقه وسیع دهستان سیاهو سالهاست با مشکلات خشکسالی و بی آبی روبروست در کنار این مشکلات عدم توجه و نظارت سازمانهای مربوطه زیر ساخت و توسعه راه های روستایی و مواصلاتی چند سالیست جاده های منطقه بکر سیاهو به قتلگاه مردم منطقه تبدیل کرده است.

این عدم نظارت ها سبب شده قسمتی از راه های بخش سیاهو و روستاهای آن به کلی تخریب و رفت و آمد برای مردم دشوار شود و گاها حوادثی ناگوار برای روستاییان رقم بخورد و بیشترین علت تصادفات در جاده های منطقه سیاهو بحث ایمنی و نگهداری از راه هاست.
وجود باغ های فراوان در سیاهو و تولید انواع میوه سردسیری و گرمسیری با کیفیت بسیار عالی نظیر نارنگی، پرتقال و خرما و… به قطب های محصولات زراعی و باغی و قطب گردشگری در جنوب کشور نیز تبدیل کرده است.
روستاهای دهستان سیاهو بندرعباس سهم بسزایی در تولید دارند به گونه ای که بازار مصرف استان جوابگوی حجم تولیدات آن نبوده و کشاورزان و تولیدکنندگان میوه اقدام به عرضه محصولات خود به خارج از استان کرده اند.
از آنجایی که روستاهای دهستان سیاهو سهم بالایی در تولید انواع میوه و رونق اقتصاد دارند و حجم تردد در جاده های آن بسیار بالاست و ماشین آلات کشاورزی و حمل میوه در آن رفت و آمد بسیار دارد، می طلبد که توجه ویژه ای به امنیت این جاده و پل ارتباطی موجود در آن شود.
روستاهای دهستان سیاهو  شهرستان بندرعباس از قبیل کووه، سغ، ماشاری، زاکین، هماگ بالا، هماگ پایین و… دارای باغ های فراوان میوه های سردسیری بوده و در فصل تابستان و پاییز حجم تردد بالا در جاده های ارتباطی به دلیل برداشت میوه، خطراتی را برای ساکنان به همراه دارد چرا که عرض جاده ها کم بوده و هیچ گونه حفاظی ندارد و هر لحظه ممکن است خودرویی در این مسیر به ته دره سقوط کند.
بهروز عسکری زاده، معتمد روستای کووه سیاهو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی استان، اظهار کرد: راه یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه هر منطقه و شهر است و همزمان با توسعه شاهد عدم توجه به وضعیت زیرساخت‌های راه نیز هستیم اما در استان هرمزگان هیچ تلاشی برای این مهم صورت نگرفته است.
هرمزگان در شرایط مطلوبی در حوزه راه‌ها قرار ندارد
این متعمد روستا با بیان اینکه استان هرمزگان در شرایط مطلوبی در حوزه راه‌ها قرار ندارد، افزود: بسیاری از محورهای مواصلاتی استان تبدیل به قتلگاهی برای بسیاری از خانواده ها شده‌ که این موضوع در افزایش خطرات رانندگی و زیاد شدن تلفات جاده‌ای نقش بسیار مهمی داشته است.
عسکری زاده اضافه کرد: در طول ۴۰ سال از انقلاب مسئولان مربوطه عزم و ارداه راسخی برای تعریض و بهسازی جاده دهستان سیاهو نداشته اند که به جرات می توان گفت آسفالت این جاده شاید یک بار مرمت شده است.
وی در ادامه بیان کرد: علیرغم توسعه منطقه سیاهو و قرارگرفتن در مسیر بخش احمدی و ۲۰۰ روستا همچنان در وضعیت نابسامان قبلی است و اندک تغییرات فنی پاسخگوی میزان تردد و نیاز مردم نیست.
 چه کسی پاسخگوی جان مردم است؟
این متعمد روستا گفت: اکثر محورهای استان در سالهای اخیر تعریض و بازسازی شده و  جا دارد مقامات استان از جمله استاندار ، فرماندار و نمایندگان مجلس و راه و شهرسازی به مردم پاسخ بدهند که تا کی قرار است این جاده قتلگاه مردم بی گناه باشد؟ مردم چه گناهی دارند که باید قربانی و تاوان بی تدبیری و بی لیاقتی بعضی از مسئولان بی تعهد باشند؟
عسکری زاده با اشاره به اینکه منطقه سیاهو و بخش احمدی یکی از مهمترین قطب های محصولات زراعی و باغی و قطب گردشگری استان است، افزود: جاده سیاهو بسیار خطرناک شده با توجه به بارندگی های اخیر جاده تخریب شده و کنترل خودرو بسیار مشکل است .
وی با بیان اینکه جاده های منطقه سیاهو و بخش احمدی به علت کم عرض بودن دو خودرو با خطر برخورد با همدیگر به سختی از کنار هم عبور می کنند، اظهار کرد: روز گذشته یک دستگاه پراید که در حال حرکت به سمت بندرعباس بود از جاده پرتاب شد و شرنشینان مجروح و توسط اورژانس به شهر منتقل شدند .
عرض کم جاده، نبوده علائم هشدار دهنده، نبود حفاظ، پل ارتباطی نامطلوب و بدون حفاظ، ریزش سنگ و سنگلاخ از بالای کوه به جاده، همگی باعث خطرات فراوانی برای گردشگران و ساکنان روستاهای سیاهو شده که همت مضاعف مسئولان راه و شهرسازی و دستگاه های اجرایی استان را در خصوص ایمن سازی این جاده ارتباطی می طلبد.
انتهای پیام/ی

 

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=499291
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,121 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل