ثبتنام کارت ملی هوشمند در دفاتر خدمات پیشخوان دولت
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان از انجام ثبتنام کارت ملی هوشمند در محل دفتر پیشخوان دولت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری هرمز، مهدی عسکریزاده در نشستی خبری با بیان اینکه از سال آینده، ادارات پست تمامی شهرستانهای استان هرمزگان در کنار سایر ادارات ثبتاحوال کار ثبتنام برای صدور کارت ملی هوشمند را انجام میدهند، […]
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان از انجام ثبتنام کارت ملی هوشمند در محل دفتر پیشخوان دولت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری هرمز، مهدی عسکریزاده در نشستی خبری با بیان اینکه از سال آینده، ادارات پست تمامی شهرستانهای استان هرمزگان در کنار سایر ادارات ثبتاحوال کار ثبتنام برای صدور کارت ملی هوشمند را انجام میدهند، افزود: درحال حاضر تمام افراد بالای ۱۵سال که ملزم به داشتن کارت ملی هستند، از خدمات کارت ملی هوشمند بهرهمند میشوند.
وی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان از ۱۲بهمن به بعد، دیگر کارت ملی معمولی برای افراد کارت اولی صادر نمیشود، ادامه داد: از این به بعد برای کسانی که تغییراتی در سند هویتی دارند و یا کارت ملی آنها مفقود شده، به کارت ملی هوشمند صادر میشود.
عسکریزاده تصریح کرد: در سال آینده فراخوان عمومی برای صدور کارت ملی هوشمند نداریم و کارتهای ملی ثابق تا سال ۱۳۹۴ اعتبار دارند.
وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند از طریق اینترنت نیز پیش ثبتنام کارت ملی هوشمند را انجام دهند، افزود: در زمان تحویل کارت ملی هوشمند به مردم، اثر انگشت آنها مطابقت داده میشود و سپس کارت تحویل آنها میگردد.
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این ادارهکل آمادگی دارد با تعامل با فرمانداریها و بخشداریها، امکانات و تجهیزات ثبتنام برای صدور این کارت ارائه شود.
عسکریزاده گفت: در تفاهمی با آتلیهداران و عکاسان، عکس ویژه کارت ملی هوشمند بر روی یک سی دی مخصوص توسط خود فرد به محل انجام ثبتنام تحویل داده میشود.
وی بیان کرد: پیشبینی میشود تا پایان سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ فراخوان عمومی برای ثبتنام کارت ملی هوشمند با تامین اعتبارات لازم آغاز شود.