تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 347017
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش :

توسعه و رونق صنعت گردشگری نیازمند ایده پردازی و تحول در بینش است

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تغییر در نگرش به صنعت گردشگری، جریان سازی در برنامه و تهیه بسته های سفربرای مسافران را از مهم ترین بخش های تحول و رونق این صنعت در جزیره کیش دانست.

توسعه و رونق صنعت گردشگری نیازمند ایده پردازی و تحول در بینش است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از کیش پرس، محمد محب خدایی معاون سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با جمعی از فعالان حوزه گردشگری و سرمایه گذاران که در یکی از گروه های اجتماعی گردهم آمده اند تا با بررسی مشکلات و معضلات صنعت گردشگری در جزیره کیش، راهکارهایی جدید برای توسعه و رونق مجدد جزیره مرجانی بیابند ایجاد بسته های سفر، تحول در بینش و نگرش در صنعت توریسم و جریان سازی در برنامه های مختلف گردشگری را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی به نوع نگرش برخی از مردم در رابطه با تغییر و تحول اشاره کرد و افزود: باید ابتدا دیدگاه ها و نوع نگرش به تحول را تغییر داده و در برابر تغییرات مقاومت نکنیم.

خدایی به تحول صنعت گردشگری در کشورهای موفق در این رویکرد اشاره کرد و افزود: تلاش معاونت گردشگری در سازمان بر این است تا از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری که در جزیره کیش وجود دارد به شکلی مطلوب استفاده کرد و برای رسیدن به این خواسته و حضور در عرصه رقابت جهانی باید در نگرش و بینش خود نسبت به صنعت گردشگری تغییراتی ایجاد کرده و با دیدگاهی جدید و تحول پذیر به این صنعت نگاه کنیم.

وی اظهار کرد: رکودی که امروز بسیاری از آن سخن می گویند مختص جزیره کیش نیست و در تمام کشور وجود دارد، اقتصاد حبابی باید با تغییر در رویکردهای قدیمی و متدهای کهنه از میان برداشته شود.

این مقام مسئول در معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با برنامه هایی که به مناسبت های مختلف در جزیره کیش برگزار می شود به تدوین تقویم گردشگری اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه در این تقویم برنامه ریزی و تدوین شده است معاونت گردشگری برای تمام ایام سال به تناسب زمان و موقعیت همچنین مناسبت های موجود برنامه های ویژه ای ترتیب داده است که از سال گذشته شاهد اجرای این برنامه ها بودیم.

وی برگزاری رالی تور، جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره همایش ها و نمایشگاه ها را نمونه ای از فعالیت های صورت گرفته بر اساس تقویم گردشگری عنوان کرد و گفت: ترکیب فرصت های گردشگری از مواردی است در تقویم گردشگری لحاظ شده تا در کمترین زمان بیشترین گردشگران جذب شده و فرصت های گردشگری معرفی شود.

خدایی به طراحی ویژه برنامه های نرم افزاری متمرکز ارائه خدمات اشاره و بیان کرد: وجود این نرم افزارها می تواند بسیاری از معضلات مانند دلال بازی در خرید و فروش بلیط های تفریحی و دیگر خدمات گردشگری را از میان برداشته و در هزینه سفر کاهش چشمگیری ایجاد کند که این مسئله می تواند انگیزه سفر در گردشگران را بیشتر کند.

وی ایجاد انگیزه در سرزمین اصلی برای انتخاب کیش به عنوان مقصد گردشگری را بسیار مهم دانست و افزود: در گذشته مردم برای حضور در کنسرت ها، خرید و مواردی مانند این به جزیره سفر می کردند ولی امروز تمام این امکانات در شهرهای سرزمین اصلی وجود دارد و نمی تواند انگیزه سفر باشد به همین دلیل ما به دنبال ایجاد انگیزه های جدید برای جذب گردشگر هستیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به نظر سنجی های انجام شده اشاره و تاکید کرد: برخی پارامترها از نظر مسئولان و متولیان بخش های خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری ممکن است به عنوان جاذبه تلقی شود اما از نظر گردشگران جاذبه محسوب نمی شود به همین دلیل نیاز سنجی و آگاه شدن از خواسته های گردشگران در جذب توریسم می تواند بسیار موثر باشد.

وی تاکید کرد: گردشگران خارجی با برنامه ریزی سفر می کنند و سفر خود را یکسال قبل برنامه ریزی کرده و مطابق آن هتل، مکان های تفریحی و دیگرموارد را انتخاب می کنند به همین دلیل ما باید برای گردشگر خارجی سناریو و برنامه های خاص و کامل داشته باشیم و یک بسته سفر بتوانیم ارائه دهیم.

خدایی افزود: جذب توریسم سلامت، ورزشی، آموزشی، تفریحی، گردشگری همه باید با یک جریان سازی صحیح و منطقی و دقیق انجام پذیرد و خدماتی که به گردشگران داده می شود با به روز و کامل باشد.

وی در این راستا همدلی و همکاری تمامی بخش های خصوصی و دولتی در عرصه گردشگری را به صورت یک زنجیر به هم پیوسته دانست.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با حامیان مالی جشنواره های کیش گفت: برای اولین بار تبلیغات جشنواره های کیش از حوزه کیش خارج شده و به شکلی متفاوت توسط برندهای مطرح کشور انجام شد که این یک تجربه نو و موفق است.

وی افزود: این روش موجب شد تا با هزینه ای بسیار کمتر نسبت به گذشته تبلیغات جشنواره های کیش وارد خانه های مردم شود و مردم در تمام ایران در جشنواره های کیش شرکت داده و ترغیب به انتخاب کیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود باشند.

 

خدایی همچنین از جمع آوری و ساماندهی کانترهای گردشگری از داخل بازارها خبر داد و اظهار کرد: کانترهای گردشگری باید در هتل ها و آژانس ها مستفر شده و فروش این خدمات در اختیار افراد متخصصی باشد که دارای مدرک بند “ب” خدمات گردشگری باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های گروه های مجازی در حوزه گردشگری را به عنوان انجمن ها و NGOها قابل تقدیر دانست و افزود: گروه ها و انجمن هایی که به صورت کارشناسی وارد حوزه های مربوطه شده و با بررسی نقاط مثبت و کاستی ها، به صورت کارشناسی شده به ارائه راهکار می پردازند می توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

دریافت مجوزهای فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری، اعتبار کوتاه مدت مجوزها، تعامل بیشتر با سازمان و شیوه های تبلیغات جشنواره های تابستانی، ویژه برنامه های تقویم گردشگری در مناسبت های ملی و مذهبی، آمار و ارقام گردشگری و میزان ورود و خروج مسافران، آذین بندی جزیره در مناسبت ها و جشنواره ها، اسپانسرها و حامیان مالی جشنواره ها و دیگر نگرانی های فعالان صنعت گردشگری در این نشست از سوی حاضران مطرح و به سوالات آن ها پاسخ داده شد.

 

 

انتهای پیام/م

 

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=347017
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,129 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل